Dé vraag: wie neem je aan?

De juiste medewerker kun je best meer betalen, vinden ze bij Oger. Dat verdien je altijd terug.

Oger - 01-05-2017

Zie je personeel als kosten? Of kijk je naar wat zij jouw zaak kunnen opleveren? Modezaak Oger doet dat laatste. Het personeel verdient over het algemeen meer dan gemiddeld, maar dat levert de familie Lusink ook een hogere omzet op.

In retail is niets belangrijker dan je mensen op de vloer. Welke types zoek je? Bij Oger hebben ze al snel door of iemand het ‘Oger-DNA’ heeft. Deze verkopers worden bij Oger dan ook bovengemiddeld betaald.

‘Ik kan een verkoper aannemen voor 2.000 euro per maand, die voor € 200.000 verkoopt, óf ik kan er een van 3.000 euro per maand aannemen die voor € 500.000 verkoopt. Wij kiezen voor het laatste.’

De juiste mensen aannemen. De lessen van Oger:

  • Bepaal wat het DNA is van jouw bedrijf en zoek mensen die daarover beschikken 
  • Betaal iets meer voor verkopers die (veel) meer omzet genereren
  • Zoek mensen die passie hebben voor het vak
 
 

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. In deze serie volgen we modefamilie Oger.