Van webshop naar winkel?

Meisjeshockeymerk K.A.Q. Sports wil opschalen. Een winkel of samenwerken met ketens?

Oger - 06-06-2017

K.A.Q. Sports is een hip hockeymerk voor meisjes. De webshop staat, maar hoe nu verder? Hebben ze een fysieke winkel nodig? Of kunnen ze beter gaan samenwerken met grote sportketens?

Oger Helpt Zaken

Drie ondernemers mochten hun uitdaging pitchen bij Uitblinker in Zaken: Oger. Sander Lusink (mede-eigenaar en Brand Director van de luxe mannenmodewinkel) geeft tips & tricks.

Pitch 3: Hockeymerk K.A.Q. Sports

Moeders Manon, Jantine en Karin zijn nog maar net gestart met hun K.A.Q. Sports, dat vooral hockeyrokjes voor meisjes aanbiedt in de meest hippe kleuren. Sander Lusink, Brand Director van modeketen Oger, is onder de indruk. ‘De producten zien er goed uit. Je voelt dat er energie achter dit merk zit.’

De vraag van de dames is: hoe nu verder? Hoe moeten we opschalen? Zou een winkel een logische stap zijn? Volgens Lusink zeker. ‘Je moet jullie producten zien in een totaalomgeving. Dus start een winkeltje, creëer een volledige collectie en leg kunstgras op de vloer waarop meiden kunnen oefenen en voelen hoe de rokjes zitten.’

Het advies van Sander Lusink aan deze nieuwe webshop:

  • Creëer een collectie in plaats van één product
  • Open een winkel om de sfeer over te brengen
  • Creëer een fanbase
 
 

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. In deze serie volgen we modefamilie Oger.