Deel 1: In de moderetail mag je nooit verslappen

Waarom 95% te weinig is voor luxe modeketen Oger

Oger - 06-06-2017

Hard werken, je winkel continu strak gevuld hebben, één-op-één service bieden aan je klanten en vooral heel veel liefde voor mode uitstralen. Het succesrecept van familiebedrijf Oger lijkt heel simpel, maar dat is het allerminst.

De zaterdag is dé dag dat de luxe modezaak Oger móet scoren. Dan wordt er zo’n 35 procent van de totale weekomzet binnengehaald. Een paar pakken extra verkopen maakt daarom net het verschil tussen een matige en een goede week. Of zelfs tussen een slecht jaar of een goed jaar. Daar is iedereen van doordrongen. Niet in de laatste plaats de eigenaar: de familie Lusink.

Hoe blijf je scherp?

Martijn Lusink, CEO van de modezaak, ziet strak toe op de basisprincipes in het bedrijf: ‘De ergste ziekte die in je bedrijf kan sluipen, is verlies van scherpte bij je medewerkers. Dat ze laconiek omgaan met de kleding en daardoor een slechte service leveren.’

Ook uitblinken in de moderetail? Dit zijn de basisprincipes van de succesformule Oger:

  • Zorg dat je winkel altijd strak gevuld is
  • Hoog serviceniveau? Zorg voor voldoende personeel
  • Investeer in personeel. Een verkoper die meer omzet, mag óók iets meer verdienen
  • Leg je klant in de watten
  • Geef je klant altijd eerlijk advies
 
 

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. In deze serie volgen we modefamilie Oger.