‘Spreid je risico’s!’

Concept Lifestyle Store Cabajero krijgt zijn financiering niet rond

Oger - 06-06-2017

Steven Brouwer wil geen traditionele mannenmodezaak neerzetten, maar een lifestyle store. Zijn mannenwinkel Cabajero in Hengelo moet het begrip ‘winkel’ opnieuw definiëren. Stoer idee, maar hoe nu verder?

Oger Helpt Zaken

Drie ondernemers mochten hun uitdaging pitchen bij Uitblinker in Zaken: Oger. Sander Lusink (mede-eigenaar en Brand Director van de luxe mannenmodewinkel) geeft tips & tricks.

Pitch 1: Lifestyle Store Cabajero

Sander Lusink, mede-eigenaar en Brand Director van mannenmodewinkel Oger, is enthousiast over dit concept. ‘Ik geloof heel erg in een lifestyleconcept. Het is echt iets van deze tijd.’ Toch zit Brouwer met een probleem. De financiering krijgt hij niet rond. Wat nu? Heeft Sander Lusink van Oger een idee om dit concept van de grond te krijgen?

Lusink: ‘Ik denk dat het gaat lukken als je het met z’n allen doet. Probeer andere ondernemers te enthousiasmeren om mee te doen. Besteed de broodjeszaak uit, laat een tattooartist 20m2 huren. Deel het op in kleine bv’tjes, zo spreid je het risico. Daarbij nemen zij ook hun netwerk mee.’

Sander Lusink van Oger geeft dit advies aan Steven:

  • Blijf bij je corebusiness: kleding verkopen
  • Hanteer het Bijenkorf-model. Werk met anderen samen om het risico te delen
  • Gebruik elkaars netwerk om fans te verzamelen
 
 

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. In deze serie volgen we modefamilie Oger.