Buiten de lijntjes kleuren

De marketingstrategie van NYP: beetje lol maken

New York Pizza - 06-06-2017

Met een vliegtuig vol klanten 24 uur feesten op Ibiza. De ‘lekkerste pizzadozen’-reclame. Een rendiercampagne rond de kerstdagen. ‘Gewoon een beetje lol maken’, noemen ze dat bij New York Pizza. Maar dan wel lol met een doelstelling.

Grenzen opzoeken binnen je marketing

Een steeds groter deel van het marketingbudget van New York Pizza is voor online en mobiel. Maar ook televisie en ‘outdoor’ – billboards waar je gewoon niet omheen kunt – kunnen nog steeds rekenen op flinke investeringen van de pizzaketen. ‘Televisie blijft gewoon enorm belangrijk om top-of-mind te blijven.’ Hoe ze de ingekochte ruimte invullen? New York Pizza is ‘een beetje stout’ en wil dat graag blijven. Steeds de randjes opzoeken en vooral niet te mainstraim dus!

'Zo hebben we een keer een heel vliegtuig met klanten, 24 uur laten feesten op Ibiza' aldus Philippe. Deze pizzapoolparty werd georganiseerd in het nieuwe Corendon hotel. Zien hoe Corendon CEO Atilay Uslu hij een Uitblinker in Zaken werd? Bekijk het in de documentaire 'Next stop: Ibiza!'

Marketingles van Philippe:

  • Durf de randjes op te zoeken (als dat past bij je merk)
  • Doe wat de concurrent niet doet
  • Besef dat online en mobiel steeds belangrijker worden, dus investeer in die kanalen
  • Ga je voor naamsbekendheid en top-of mind awareness? Kies televisie!
 
 

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. Zo volgden we eerder Corendon en Oger. In deze serie volgen we New York Pizza CEO Philippe Vorst.