‘Wijk eens af van je businessplan’

New York Pizza vaart op data én intuïtie

New York Pizza - 06-06-2017

'In het businessplan stond ook geen deegproductie en -groothandelsbedrijf. Ondernemend als we waren, zijn we dit ook zelf gaan doen.' En dat bleek een succes. Durf dus eens af te wijken van je initiële plannen.

Meer dan een pizzaketen

Bijna iedereen kent New York Pizza van de pizzaketen. Maar er is veel meer. Een groothandel, Euro Pizza Products, en een fabriek waar pizzabollen worden geproduceerd. Dat stond niet in het businessplan, maar vormt wel een belangrijk deel van het succes. De andere succeselementen, volgens oprichter Philip Vorst: de data op orde hebben (maar ook gebruikmaken van je intuïtie), luisteren naar klanten en goed kijken wat er in de wereld gebeurt.

De lessen van Philippe:

  • Durf af te wijken van je businessplam
  • Kijk naar wat er in het buitenland gebeurt – ook buiten je eigen sector
  • Stuur op data én intuïtie
 
 

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. Zo volgden we eerder Corendon en Oger. In deze serie volgen we New York Pizza CEO Philippe Vorst.