'Boor nieuwe markten aan'

Hoe werf je klanten buiten je eigen netwerk?

Rutger Jan Schimmelpenninck is eigenaar van eenmanszaak AutoRaad.nl. Hij wil graag doorgroeien, maar blijft nu vooral nog hangen in zijn eigen netwerk. Wat moet hij doen?

Ondernemers pitchen bij MAS

Drie ondernemers pitchen hun uitdaging bij MAS-oprichtster Rahma el Mouden en haar dochter Oumaima. Zij geven advies.

Hoe breid je je klantenkring uit?

Rutger Jan Schimmelpenninck (33) is een echte ‘petrolhead'. Al tijdens zijn studie hield hij zich bezig met het importeren van auto’s. In 2016 zette hij de stap naar zijn bedrijf AutoRaad. De volgende stap, het doorgroeien van een eenmanszaak naar een volwaardig bedrijf, blijkt best een lastige. Hij werkt nog steeds parttime naast het bestieren van zijn automakelaardij. En zijn klanten komen hoofdzakelijk uit zijn eigen netwerk. Hoe kijken Rahma en Oumaima hier tegenaan?

Het advies van Rahma en Oumaima

  • Stop zo snel mogelijk met je parttimebaan. Je moet er 100% voor kunnen gaan.
  • Stel jezelf professioneel op. Ook al ken je veel klanten persoonlijk en ben je starter: bied niet zomaar korting aan.
  • Zoek iemand die je kan ondersteunen. Dan heb jij je handen vrij voor acquisitie.
  • Boor nieuwe markten aan. Vooral particuliere klanten? Kijk naar de zakelijke markt. Ook daar zijn klanten zat te vinden die graag ondersteund willen worden bij hun zoektocht naar auto’s.

Meer over groeien en klanten werven

Meer MAS-pitches

Uitblinkers in zaken

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. Zo volgden wij New York PizzaCorendonOger en Studio 100. In deze serie volgen we oprichtster van MAS: Rahma el Mouden.