Ondernemers pitchen bij bunq
Welke startup heeft potentie? Drie ondernemers pitchen hun idee bij bankdisruptor Ali Niknam.
Hoe maak je een consument bewust van een behoefte die hij eigenlijk nog niet heeft?
Met Wanderwatch wil Ellie Karssemakers kinderen van de bank af krijgen door interactief buiten te spelen. Recente studies hebben aangetoond dat kinderen minimaal 3 uur per dag buiten zouden moeten spelen. Buitenspelen stimuleert de motoriek, samenwerken, communiceren, risico’s inschatten en creativiteit.
De smartwatch biedt kinderen vooral veel fun in het buitenspelen en ouders de mogelijkheid te weten waar de kinderen aan het spelen zijn. Ga schat zoeken met de magische steen. Je speelt politieagent en vangt boeven met een echte sirene en de zwaarden klinken als staal op staal wanneer je een zwaardbeweging maakt. Net als bunq heeft Ellie een nieuw product in een nieuwe markt gebracht en daarmee een behoefte vervuld waarvan de consument niet op de hoogte was. Hoe overtuig je de consument van die behoefte en om het product te kopen?
Het advies van Ali
- Heb vooral heel veel geduld. In het geval van bunq was het nog lastiger, omdat het product niet zo tastbaar is als Wanderwatch.
- Overweeg een samenwerking met een bestaand bedrijf. TomTom heeft zelf ook horloge-avonturen achter de rug. Dan kun je gebruik maken van hun marketing.
- Zorg voor een user centric experience. Focus op de fun voor het kind. Bij bunq willen we ook mensen van ‘een bank’ afkrijgen met fun in plaats van excel-sheets.