Hoe zet je je bedrijf in de markt?

'Maak van je zwakte je kracht'

Hoe vind je de ideale medewerker? Weg met de zweverige vormen van ‘onderbuik-recruitment’. Joeri combineert intuïtie en wetenschap om de beste sollicitant te vinden. Maar hoe brengt hij zijn bedrijf naar de markt? Dat vroeg hij aan Bas van der Veldt.

Ondernemers pitchen bij AFAS

Drie ondernemers kregen de kans een vraag voor te leggen aan CEO Bas van der Veldt van software familiebedrijf AFAS.

Wat doe je als je een goed product hebt, maar nog niemand kent je?

Joeri Everaers vindt de beste kandidaat voor je vacature op basis van kunstmatige intelligentie. Een combinatie van feiten, data en intuïtie. Klinkt ideaal, maar waarom kennen we zijn bedrijf nog niet? Die vraag legde hij voor aan Bas.

The Selection Lab voorkomt dat werkgevers pas tijdens het sollicitatiegesprek de dupe worden van het verkeerde zelfbeeld van een sollicitant. Joeri gebruikt machine learning om te achterhalen welke sollicitant de beste kandidaat is. De IQ-test en de persoonlijkheidstest in combinatie met een feedbackloop en je eigen intuïtie zouden de perfecte collega moeten opleveren.

Het advies van Ali

  • Marketing is niet alleen het verpakken van je product. Je hogere doel: sterkere cultuur in een organisatie of zelfs gelukkig zijn in je werk is waar het écht om gaat. En daar verkoop je je product mee.
  • Maak van je zwakte je kracht. Als je geen ervaring hebt, zit je ook niet vast aan oude modellen en tools van recruitment.

Meer over startups

Meer pitches

Tips en inspiratie voor ondernemers

Tips van succesvolle ondernemers, de nieuwste artikelen en zakelijke aanbiedingen in je inbox.

AFAS in zaken

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. We volgden ook BunqThe Next WebCorendonOgerNew York Pizza, MAS en Studio 100. In deze serie volgen we CEO van AFAS en zelf-uitgeroepen entrepe-nerd, Bas van der Veldt.