Hoe kun je efficiënt innoveren?

'Organiseer een jaarlijkse inspraaksessie'

Het gedrag van de doelgroep voorspellen bij je marketingcampagne? Danny ontwikkelt een SaaS-oplossing om marketing- en salesdata te analyseren. Hij vroeg aan Bas waar je op moet letten wanneer klanten feedback geven.

Ondernemers pitchen bij AFAS

Drie ondernemers kregen de kans een vraag voor te leggen aan CEO Bas van der Veldt van software familiebedrijf AFAS.

Hoe blijf je innoveren als je inmiddels klanten hebt?

AFAS bouwt software, net als Danny de Bree. Hij bouwt met GerseJongens aan een oplossing om ondernemingen te helpen marketing- en salesdoelstellingen te behalen. Via de Gerse Cloud krijg je inzicht in het gedrag van je doelgroep. Met behulp van de data heeft Danny al 150 klantreizen volledig in kaart gebracht. Maar wat doe je met al die data? Hoe maak je dat nu menselijk? Hoe maakt hij de keuze met welke feedback hij direct aan de slag gaat en welke niet?

Het advies van Bas:

  • Betrek meerdere klanten bij het doorontwikkelen van je product door grotere inspraaksessies te organiseren en naar hun feedback te luisteren.
  • Zorg dat klanten ook met elkaar in gesprek gaan tijdens die sessies, zodat ze van elkaar leren. Een familie.
  • Zorg dat je daar zelf bij bent zodat je meteen kunt laten weten of je er wel of niet iets mee gaat doen.

Meer over startups

Meer pitches

Tips en inspiratie voor ondernemers

Tips van succesvolle ondernemers, de nieuwste artikelen en zakelijke aanbiedingen in je inbox.

Uitblinkers in zaken

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. Zo volgden wij New York PizzaCorendonOger, Studio 100 en MAS. In deze serie, The Next Web, volgen we startup-goeroe Boris Veldhuijzen van Zanten.