Verhuizen

Verhuis je naar een adres buiten je gemeente? Neem dan gratis contact op met onze zakelijke Klantenservice (0800 - 0620). Of wil je weten hoe je de verhuizing binnen je gemeente aan ons doorgeeft? Dat lees je hier.

Verhuizing doorgeven

Tijdens de verhuizing hoef je geen moment zonder internet, telefoon of digitale televisie te zitten. Daarvoor is het noodzakelijk dat je de verhuizing minimaal zes weken van te voren aan ons doorgeeft. Je ontvangt een sms zodra we je Ziggo diensten op het nieuwe adres hebben aangesloten. Geef je verhuizing direct aan ons door of via de verhuisservice van PostNL.

Ziggo diensten op je nieuwe adres

Bij een verhuizing heb je verschillende mogelijkheden. Je kunt de bestaande Ziggo diensten op je nieuwe adres overnemen, de huidige meeverhuizen of nieuwe Ziggo diensten afnemen. Slechts in sommige gevallen is het niet mogelijk je contract mee te verhuizen.

Instellingen en installatie na een verhuizing

Wil je dat onze monteur de Ziggo diensten aansluit op je nieuwe adres? Dat kan. De monteur zorgt dat je diensten werkend worden opgeleverd. Bel gratis onze zakelijke Klantenservice (0800 - 0620) voor een afspraak.

Veelgestelde vragen

Hoe geef ik mijn verhuizing door aan Ziggo?

Bel gratis onze zakelijke Klantenservice (0800 - 0620). We stellen dan meteen vast wat we moeten regelen, zodat je gebruik kan blijven maken van je diensten. Of geef de verhuizing door met ons wijzigingsformulier. Je kunt alleen een werkdag als verhuisdatum opgeven. Verhuis je in een weekend? Geef dan de eerstvolgende werkdag op als verhuisdatum.

Hoe geef ik mijn verhuizing door via PostNL?

Op de website van PostNL geef je simpel een verhuizing door. Ook stel je hier meteen andere bedrijven mee op de hoogte van je verhuizing. Neem altijd contact op met onze zakelijke Klantenservice. Zo kan worden vastgesteld of een groene kabel aanwezig is op uw nieuwe locatie en het signaal geactiveerd is.

De verwerkingstijd van een verhuizing duurt standaard een week. En via de PostNL Verhuisservice duurt het tien werkdagen. Je ontvangt twee bevestigingen: zodra we je aanvraag hebben verwerkt en als de verhuizing is doorgevoerd.

Hoe lang duurt de verwerking van mijn verhuizing?

Binnen enkele dagen verwerken wij de gegevens. Je ontvangt een schriftelijke bevestiging van de verhuizing.

Hoe pas ik mijn verhuisdatum aan?

Wil je de verhuisdatum die je aan ons hebt doorgegeven veranderen? Bel dan gratis onze zakelijke Klantenservice (0800 - 0620).

Hoe neem ik Ziggo diensten over op mijn nieuwe adres?

Zijn er op je nieuwe adres al Ziggo (Zakelijk)-diensten geïnstalleerd? In bepaalde situaties is het dan mogelijk, soms zelfs voordeliger, om deze diensten over te nemen. Bij deze contractovername is het van belang of de huidige contractant op het nieuwe adres blijft wonen/werken. En of je op je huidige adres ook Ziggo-diensten hebt. Bel gratis de zakelijke Klantenservice (0800 - 0620) voor een passende oplossing.

Welke benodigdheden neem ik mee naar mijn nieuwe adres?

Je hoeft niet alle benodigdheden voor het gebruik van Ziggo-diensten van je oude adres mee te nemen naar het nieuwe adres. Wat meeverhuist, verschilt per dienst:

Verhuizen met Ziggo Standaardpakket Radio & TV en/of Digitale TV

De wandcontactdozen horen bij de woning of het bedrijfspand: deze laat je zitten. Alle kabels, versterkers en splitters neem je wel mee. Als je Digitale TV van ons hebt, neem dan ook je Ziggo Mediabox XL mee.

Verhuizen met Ziggo Internet en/of Telefonie

Neem alle kabels die bij het modem horen mee naar je nieuwe adres. Als je een gecombineerd modem hebt voor internet en/of telefonie, neem dan ook het modem mee.

Ziggo diensten zijn niet mogelijk op mijn nieuwe adres, wat nu?

Verhuis je naar een adres buiten ons verzorgingsgebied en heb je een lopend contract? Dan hoef je dit contract niet af te kopen. Je moet dit dan wel kunnen aantonen. Bel gratis onze zakelijke Klantenservice (0800 - 0620) voor meer informatie. Controleer welke provider je in je nieuwe woonplaats hebt via NLKabel.

Krijg ik een nieuw telefoonnummer?

Verhuis je naar een andere woonplaats? Dan kan het zijn dat je een nieuw nummer nodig hebt. Als je verhuist naar een ander netnummergebied, dan kun je het huidige telefoonnummer niet meeverhuizen en krijgt je dus een nieuw nummer. Je ontvangt van ons op het nieuwe adres een schriftelijke bevestiging van je nieuwe telefoonnummer. Verhuis je binnen hetzelfde netnummergebied? Dan kun je je telefoonnummer behouden.

Veranderen mijn internetinstellingen na verhuizing?

De instellingen van je internet veranderen niet bij een verhuizing. Je neemt zelf je modem mee naar het nieuwe adres waar onze monteur je pc(s) weer aansluit op het modem. Zodra het modem online is, kun je weer internetten.

Verandert mijn activeringscode DTV na verhuizing?

De activeringscode waarmee je de Mediabox XL installeert verschilt per gemeente/regio. Ben je verhuisd naar een andere gemeente? Dan kan het zijn dat je activeringscode voor Digitale TV verandert. Bekijk de codes per regio.