Welke toestellen zijn geschikt voor Hosted VoIP?

Alle toestellen die je kunt gebruiken in combinatie met Hosted VoIP van Ziggo Zakelijk vind je in onderstaand overzicht.
Plus een overzicht van alle functionaliteiten per gebruikersprofiel.

Geschikte toestellen

Merk Model Soort toestel
Cisco
 SPA 112 2
ATA
Yealink
Yealink T 23P  
Bureautelefoon 
Yealink
Yealink T 42S  
Bureautelefoon 
Yealink
Yealink T 46S
Bureautelefoon 
Yealink
Yealink T 48S
Bureautelefoon
Yealink
Yealink W 52P
DECT Telefoon 

Staat je toestel niet in de lijst?

Dan kunnen we helaas niet garanderen dat alles vlekkeloos werkt. Neem geen risico en kies voor een toestel uit bovenstaande lijst.

Functionaliteiten

Standaardfunctionaliteiten

Functionaliteit Beschrijving Publiek Medewerker
Anonieme gesprekken weigeren Stelt gebruikers in staat om gesprekken van anonieme bellers (bellers die uitgaande nummerweergave uit hebben gezet) te weigeren. De telefoon van de gebruiker gaat niet over. Deze functionaliteit kan worden geactiveerd via de beheeromgeving. Nee Ja
Belhistorie Overzicht van inkomende en uitgaande gesprekken per gebruiker en per Klant/Contractant. Ja Ja
BLF Staat voor Busy Lamp Field. Stelt gebruikers in staat om op het eigen toestel te zien of een andere gebruiker in gesprek is. Nee Ja
Call Pick up Stelt gebruikers in staat om een gesprek, dat op een ander toestel rinkelt, op het eigen toestel aan te nemen. Ja Ja
Direct terugbellen Stelt gebruikers in staat om het laatst gebelde nummer te bellen via een specifieke softkey op het toestel. Het door de Klant/Contractant gebruikte telefoontoestel moet deze functionaliteit wel toelaten. Ja Ja
Doorschakelen Altijd Stelt een gebruiker in staat om gesprekken altijd om te leiden naar een ander telefoonnummer of voicemail. Ja Ja
Doorschakelen bij in gesprek Stelt een gebruiker in staat om gesprekken om te leiden naar een ander telefoonnummer of voicemail wanneer hij in gesprek is of de Do Not Disturb knop geactiveerd heeft. Het door de Klant/Contractant gebruikte telefoontoestel moet deze functionaliteit wel toelaten. Ja Ja
Doorschakelen bij niet beantwoorden Stelt een gebruiker in staat om een gesprek om te leiden naar een ander telefoonnummer of voicemail wanneer hij of zij het telefoongesprek niet beantwoordt. Ja Ja
Doorschakelen bij niet
beschikbaar
Stelt een gebruiker in staat om een gesprek om te leiden naar een ander telefoonnummer of voicemail wanneer het toestel technisch niet bereikbaar is. Ja Ja
Doorverbinden De mogelijkheid om gesprekken door te verbinden (na overleg met gebelde (warm doorverbinden) of meteen doorverbinden zonder overleg met de gebelde (koud doorverbinden). Ja Ja
Drieweggesprek Stelt de gebruiker in staat om een telefonische vergadering te houden met twee andere partijen via een specifieke softkey op het toestel. Het door de Klant/Contractant gebruikte telefoontoestel moet deze functionaliteit wel toelaten. Ja Ja
Gesprek parkeren Mogelijkheid voor gebruikers om gesprekken te parkeren. Na het parkeren van het gesprek kan een andere gebruiker het geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen. Ja Ja
Niet storen Geeft gebruikers de mogelijkheid om een niet storen stand in te schakelen. Inkomende gesprekken worden dan afgehandeld als ware de gebruiker in gesprek is. Het door de Klant/Contractant gebruikte telefoontoestel moet deze functionaliteit wel toelaten. Ja Ja
Nummer blokkeren Per gebruiker kunt u bepalen welke nummercategorieën (bijvoorbeeld servicenummers) wel/niet mogen worden gebeld. Ja Ja
(Tijdelijk) nummerblokkering opheffen met PIN Geeft de mogelijkheid bepaalde bestemmingen (bijvoorbeeld internationaal) alleen te bellen via een pincode wanneer de bestemming niet toegestaan is volgens de nummerblokkeringscategorie. Nee Ja
Nummerherhaling Stelt de gebruiker in staat om de laatst gebelde partij te bellen. Om te gebruiken kiest de gebruiker de andere partij vanuit de call historie op het toestel. De call historie presenteert alle uitgaande gesprekken (het kan dus ook een eerder gebeld nummer zijn dan het laatst gebelde). Het door de Klant/Contractant gebruikte telefoontoestel moet deze functionaliteit wel toelaten. Ja Ja
Nummerherkenning uitschakelen De gebruiker kan het meegeven van het telefoonnummer bij gesprekken blokkeren. Kan worden ingesteld in de beheeromgeving (permanent) of door de toegangscode te bellen voor het gesprek (deze laatste mogelijkheid staat omschreven in de handleiding van het betreffende telefoontoestel). Ja Ja
Nummerweergave aan Met nummerweergave kunt u per gebruiker bepalen welk nummer wordt meegezonden met een uitgaand gesprek. Ja Ja
Toestel beheer Lijn Knoppen (knoppen op een toestel waarmee inkomende gesprekken kunnen worden aangenomen) op vaste telefoontoestel kunnen worden beheerd via beheerwebsite. Ja Ja
Verkort kiezen Met verkort kiezen programmeert een gebruiker de telefoonnummers die de gebruiker het meest belt gemakkelijk in de beheerwebsite. Nee Ja
Voicemail
De gebruiker kan voicemail op vier manieren beluisteren:
 
Voicemail naar e-mail
Ingesproken berichten worden naar een in te stellen e-mailadres verzonden, zodat de gebruiker deze via zijn e-mailprogramma (op de smartphone) kan afluisteren. De gebruiker kan zelf kiezen of hij de ingesproken berichten ook via de telefoon wil afluisteren.

Voicemailbox
Ingesproken berichten worden opgeslagen in een voicemailbox, zodat de gebruiker deze via de telefoon kan afluisteren.

Beheeromgeving
Voicemail beluisteren via de beheeromgeving

Inbellen
Inbellen naar een algemeen nummer en toegang krijgen door het opgeven van het telefoonnummer en een pincode van de gebruiker.
Ja Ja
Wachtgesprek Stelt een gebruiker in staat om een gesprek aan te nemen terwijl hij of zij al in gesprek is. De gebruiker kan schakelen tussen de gesprekken en de gebruiker die in de wacht gezet wordt hoort wachtmuziek indien dat in het profiel zit. Nee Ja
Wachtmuziek Wachtmuziek Nee Ja
Wachtrij Geeft de mogelijkheid om - wanneer alle medewerkers in een groep in gesprek zijn of wanneer een gebruiker in gesprek is - de beller in de wacht te zetten totdat er weer een medewerker beschikbaar is. Ja Ja

Aanvullende Groepsfunctionaliteiten

Functionaliteit Beschrijving Publiek Medewerker
Belgroep Met een belgroep is een aantal gebruikers onder één enkel groepstelefoonnummer te bereiken. Door dit groepstelefoonnummer te bellen wordt dit telefoongesprek automatisch doorgeschakeld naar de eerst beschikbare gebruiker. Binnenkomende gesprekken kunt u in de online telefooncentrale volgens een bepaald belprofiel verdelen over de gebruikers van de belgroep. Nee Ja
Keuzemenu Het keuzemenu is een eenvoudig te configureren instrument waarmee u uw bellers kunt begroeten en kunt doorverbinden met de juiste afdelingen/ medewerker(s), zodat zij zo snel mogelijk te woord worden gestaan. Het keuzemenu omvat één of meer keuzemenu’s die u zelf aan elkaar kunt koppelen en geheel zelf kunt vormgeven. Het keuzemenu neemt een inkomend gesprek automatisch aan en begroet de beller met uw eigen welkomstboodschap. Het keuzemenu heeft ook de mogelijkheid om het gesprek op basis van tijdsfilters (openingstijden op de standaarddagen van de week) door te schakelen of een “out of office” melding te geven.  Ja Ja
Telefonisch vergaderen Met telefonisch vergaderen kunt u meerdere bellers inbellen op een gesprek en zo een vergadering via de telefoon houden. Ja Ja

Hulp bij instellen van de opties?

Liever iemand spreken?

Bel onze hulplijn

0800 0620 (gratis)

Iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.

 
 

Of vraag het via

Iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.

 
 

Of chat met ons

Iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.