Uitleg over je Ziggo Zakelijk factuur

Je ontvangt elke maand een factuur van ons. Met een overzicht van je abonnementskosten, verbruikskosten, kortingen en andere informatie. We vinden een duidelijke factuur belangrijk, zodat je precies weet waar je aan toe bent. Op deze pagina zetten we alles voor je op een rijtje. Wil je meer weten? Bel dan gratis onze zakelijke klantenservice (0800 - 0620).

Je eerste factuur

Het factuurbedrag van je eerste factuur kan afwijken van het maandbedrag van je abonnement. Dat komt door de startdatum van je abonnement. De eerste periode waarover je abonnementsgeld betaalt, kan langer zijn dan een maand. Je vindt deze periode terug op je factuur. Je ontvangt je eerste factuur binnen twee tot zes weken na ingang van het abonnement.

Mogelijk zijn er ook eenmalige kosten in rekening gebracht op je eerste factuur. Zo valt de factuur eenmalig hoger uit. Je abonnement gaat in op het moment dat de monteur alles werkend heeft achtergelaten.

Voorbeeldfactuur

Je factuur bestaat uit drie onderdelen:

  • Mijn factuur: is de eerste pagina met een samenvatting van het bedrag dat in rekening wordt gebracht.
  • Mijn factuurspecificatie: is een uitgebreid overzicht van je abonnementskosten, verbruikskosten, eenmalige kosten en kortingen.
  • Mijn verbruiksspecificatie: daar vind je je verbruikskosten voor Digitale TV en Zakelijk Bellen. Je kunt deze specificatie ook inzien in Mijn Ziggo of het e-factuur portal voor Connect MKB.

Kenmerken van je factuur:

  • We vermelden alle bedragen op je factuur exclusief en inclusief btw. Op de eerste pagina staat ook een handige btw-specificatie. 
  • Als je het bedrag overschrijft, vermeld dan altijd het betalingskenmerk. 
  • Ontvang je tijdelijk korting? Dan staat ook de einddatum van deze korting aangegeven. 
  • Inzien van je facturen kan tot twaalf maanden terug in Mijn Ziggo. Voor Connect MKB doe je dat in de e-factuur portal. Wil je facturen van daarvoor inzien? Bel dan gratis met onze zakelijke klantenservice (0800 - 0620). 

Bekijk een voorbeeld van een Ziggo Connect ZZP factuur.

Online factuur

Factuur online bekijken en betalen

Bekijk en betaal je facturen online in Mijn Ziggo. Betalen via Mijn Ziggo is helemaal veilig en gratis. Je hebt alleen je gebruikersnaam en wachtwoord nodig. In Mijn Ziggo kun je aangeven dat je een e-mail krijgt als je factuur klaarstaat. Heb je Connect MKB? Bekijk dan je factuur in de e-factuur portal. Heb je nog geen account? Vraag er dan gratis een aan bij onze zakelijke klantenservice (0800 - 0620).

Betaalwijze kiezen

In Mijn Ziggo kies je zelf hoe je je facturen betaalt: met automatische incasso of een overschrijving. Heb je Connect MKB of Zakelijk Hosted Bellen? Geef dan aan onze zakelijke Klantenservice (0800 - 0620) door hoe je wilt betalen.

Je factuur na opzeggen

Na het opzeggen van het basisabonnement volgt een laatste rekening. Dat is de eindfactuur. Er kan een verrekening op staan van eventueel te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Zakelijk Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode voor de opzegdatum. Omdat je gesprekskosten altijd achteraf in rekening worden gebracht, zijn deze kosten dan pas zichtbaar en niet direct bij opzegging.

Factuur betalen

Je kunt je factuur betalen met automatische incasso, een acceptgiro (alleen voor Connect ZZP), bankoverschrijving of internationale betaling. Betalen met iDEAL is niet beschikbaar voor Connect MKB. Zie Mijn factuur betalen voor alle informatie over het betalen van je factuur.

Mijn gegevens wijzigen

Betaalmethode wijzigen

Wil je overstappen op automatische incasso met een online factuur? Geef dat zelf makkelijk door in Mijn Ziggo onder 'Facturen en betalingen'. Je ontvangt een bevestiging per e-mail. Wil je een andere betaalmethode? Geef dat dan door met ons contactformulier of bel onze zakelijke klantenservice op 0800 - 0620.

Rekeningnummer wijzigen

Geef uw wijziging makkelijk zelf door met ons contactformulier of regel het gemakkelijk zelf in Mijn Ziggo.