Overslaan en ga naar inhoud

Zakelijk Hosted Bellen

Het is niet meer mogelijk om Zakelijk Hosted Bellen te bestellen. Op deze pagina vertellen wij graag over de nieuwe mogelijkheden.

Eind dit jaar stopt Ziggo Zakelijk met het aanbieden van Zakelijk Hosted Bellen. Gelukkig kunnen we u uitstekende overstapmogelijkheden aanbieden naar mooie toekomstbestendige alternatieven, waarbij we zorgen dat de overstap zo soepel en snel mogelijk verloopt. 

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Met 3 medewerkers of meer

Voor ondernemers met 3 medewerkers adviseren wij One Net van Vodafone Business. One Net combineert de functionaliteit van VoIP telefonie met de flexibiliteit van mobiel in één krachtige telefooncentrale in de cloud. Daarnaast heeft One Net veel aanvullende opties. Je vindt alle mogelijkheden van One Net op onze website. De prijzen op deze pagina kunnen afwijken van je persoonlijke overstap-aanbod.

Hosted VoIP: je telefooncentrale | Ziggo Zakelijk

Met minder dan 3 medewerkers

Minder dan 3 medewerkers? Dan adviseren wij een passende telefonie-oplossing via onze partner Rinkel. Rinkel biedt kleine ondernemers een toegankelijke telefooncentrale voor kleine bedrijven, waarmee je eenvoudig een vast nummer via de mobiele telefoon of computer kunt gebruiken. Op deze pagina lees je alles over Rinkel en hoe je kunt overstappen. 

Hosted VoIP: je telefooncentrale | Ziggo Zakelijk

Veelgestelde vragen

De prijs voor One Net is in bijna alle gevallen gelijk aan de prijs die je nu betaalt voor Zakelijk Hosted Bellen. Op deze pagina kan je een persoonlijk voorstel aanvragen. De prijzen voor Rinkel vind je via deze link.

De ondersteuning van op het Zakelijk Hosted Bellen platform vervalt aan het eind van 2024. Vanaf dat moment zijn je vaste nummers dus niet meer telefonisch bereikbaar. Daarom informeren wij - ook via deze veelgestelde vragen - dan ook tijdig over de alternatieven.

Ja, al je nummers kunnen kosteloos worden omgezet naar One Net of Rinkel.

Bij zowel een overstap naar One Net als naar Rinkel, kan je in veel gevallen uw bestaande (IP) telefoontoestellen blijven gebruiken. Dit geldt ook voor DECT toestellen en ATA's (analoge adapters). Als er toestellen gewisseld moeten worden, hoor je dit tijdens het bestelproces. 

Nee, Je kunt gebruik blijven maken van je Zakelijk Internet Pro verbinding zoals je gewend bent. 

Ja dat is mogelijk. Dat kun je aangeven in het formulier. Wij verwerken na verzending van het formulier de opzegging en sturen hiervan een bevestiging. Als er op basis van het ingevulde formulier nog onduidelijkheden zijn, dan nemen wij contact met je op.  

Veelgestelde vragen bij overstap naar One Net

Ja. One Net biedt het grootste deel van de mogelijkheden die Zakelijk Hosted Bellen ook biedt. Je vindt alle mogelijkheden van One Net op onze website. De prijzen op deze pagina kunnen afwijken van je persoonlijke overstap-aanbod.

In de meeste gevallen komt One Net op je bestaande factuur te staan.

Veiligheid staat bij Vodafone Business voorop. Dit geldt dus ook voor One Net. Wij houden het netwerk 24/7 in de gaten. Ook wordt de dienst regelmatig getest op veiligheidsaspecten en updaten we deze regelmatig.

Sinds 1 januari 2017 horen Ziggo Zakelijk en Vodafone Business bij hetzelfde bedrijf; VodafoneZiggo. De merknaam is anders, maar je blijft dus klant bij hetzelfde bedrijf. Daardoor kunnen we ervoor zorgen dat je overstap zo soepel mogelijk verloopt. 

Veelgestelde vragen bij overstap naar Rinkel

Rinkel is een betaalbare telefooncentrale voor het MKB. Rinkel schakelt jouw zakelijke nummer(s) door naar je 06-nummer en is te gebruiken op je eigen mobiele telefoon en/of computer. Zo houd je zakelijk en privé gescheiden, zonder dat je meerdere toestellen op zak moet hebben. Rinkel werkt op alle smartphones en computers. 

Overstappen naar Rinkel regelt u via deze link. U regelt dit binnen een paar minuten.

Nee, wij regelen je overstap naar Rinkel kosteloos.

Je krijgt als klant van Ziggo Zakelijk de eerste 2 maanden 50% korting op alle abonnementen van Rinkel.

Ja, tijdens de overstap ben je gewoon bereikbaar op je zakelijke nummer via Ziggo.

Bij Rinkel kan je verschillende abonnementen afnemen. Kijk hier voor een overzicht van de abonnementen en prijzen

De meest gebruikte instellingen zijn de mogelijkheid openingstijden in te stellen, een welkomsbericht af te laten spelen, de beller door te verbinden met een collega, of een zakelijke voicemail achter te laten en nog veel meer.  Bekijk hier de hele lijst functies per abonnement.

Ja, je kan Whatsapp Business activeren met je Rinkelnummer. Op de website van Rinkel staan aanwijzingen hoe je dat instelt op een vast nummer.