De belangrijkste checks op een rij

Je bestelling is binnen, tijd om je voor te bereiden op de installatie van Zakelijk Internet Pro. Check de belangrijkste punten, zodat je zeker weet dat je er klaar voor bent.

Is de aansluiting aanwezig?

  • Komt er een groene coaxkabel het pand binnen?
  • Is de kabel of aansluiting bovengronds bereikbaar?
  • Is er binnen 1,5 meter van de aansluiting ruimte voor het modem?

Niet het geval? Neem dan zo snel mogelijk contact op.

Is de ruimte geschikt?

  • Is er een vrij stopcontact binnen 1 meter van de aansluiting?
  • Is er een 2e stopcontact vrij voor een eigen router?
  • Kan het modem voldoende zijn warmte kwijt?

Is dit niet het geval, dan los je dat gelukkig eenvoudig zelf op, voor de monteur op de stoep staat.

Heb je de juiste apparatuur?

  • Heb je een eigen router die je kan aansluiten op het modem?
  • Ga je een router kopen? Dit zijn de minimale vereisten:
  • De router heeft een DHCP-server
  • De router heeft een 1000 Mbps WAN-aansluiting
  • De router levert 1000 Mbps per LAN-aansluiting

Dit kun je verwachten

Binnenkort neemt je persoonlijke contactpersoon bij Ziggo contact op om je te voorzien van de IP-adressen en om een installatieafspraak te maken. Dit kun je verder verwachten.

We bellen je voor een afspraak

Binnen 10 werkdagen nadat je de bevesting hebt gekregen, belt je contactpersoon voor een installatieafspraak. Je contactpersoon blijft je vaste contact tot aan de oplevering.

Je ontvangt je IP-adressen

Binnen een paar werkdagen na het maken van de installatieafspraak ontvang je per mail een overzicht met je vaste IP-adressen. Ook krijg je een handleiding met gedetailleerde informatie voor het configureren van je router.

De engineer komt bij je langs

Op de afgesproken dag komt de monteur langs om de verbinding op te leveren. Hij installeert het modem en zorgt dat het Ziggo aansluitpunt up-to-date is. Vervolgens kun je direct je eigen router aansluiten en gebruiken.

Inloggegevens voor de online facturen bekijken

Binnen 1 tot 5 weken na het bezoek van de monteur ontvang je per e-mail een opleverbevestiging en persoonlijke inloggegevens waarmee je elke maand online je factuur kan bekijken en downloaden.

De eerste factuur

Binnen een paar weken nadat je de opleverbevestiging hebt ontvangen staat de eerste factuur klaar. Deze bekijk je eenvoudig online. Hou er rekening mee dat deze factuur hoger zal zijn dan een normale factuur. Dat komt omdat de factuur is opgebouwd vanaf het moment dat de installatie is opgeleverd tot en met het einde van de volgende maand.

Meestgestelde vragen

Ik heb een groene kabel, maar die zit in een kruipruimte. Wat nu?

Laat het zo snel mogelijk weten. Onze monteur mag uit veiligheidsoverwegingen niet zonder assistentie van een collega de kruipruimte betreden. Als we van tevoren weten dat dit nodig is dan houden we hier rekening mee tijdens het plannen van de afspraak.

De groene kabel hangt los, zonder aansluitdoos. Is dat een probleem?

Dat is geen probleem. Onze monteur installeert dan een nieuwe wandcontactdoos op de kabel, zodat het modem aangesloten kan worden. Hij heeft hiervoor altijd materiaal bij zich dus je hoeft ons hier niet vooraf over in te lichten.

Ik weet niet waar de groene kabel binnenkomt in mijn pand. Waar kan ik die vinden?

De groene kabel komt meestal in de meterkast van het pand binnen. Is dat niet het geval? Kijk dan in de ruimtes met een muur richting de straatkant. Is het pand onderdeel van een bedrijfsverzamelgebouw? Vraag dan de huismeester of beheerder waar de hoofdaansluiting zit. Neem contact met ons op als er nergens een groene kabel te vinden is.  

Kan ik ook een modem met ingebouwde (wifi-) router krijgen?

Nee, dat is met Zakelijk Internet Pro niet mogelijk. We willen je in staat stellen om je bedrijfsnetwerk in te stellen en te beheren naar eigen wens. Daarom installeren we alleen een modem en ben je vervolgens vrij om daar een eigen router of firewall op aan te sluiten. 

Welk merk/model modem krijg ik?

Afhankelijk van je regio en de snelheid van je pakket leveren we 1 van de volgende modems:

  • Hitron CGNv4
  • Cisco EPC 3008
  • Cisco/Technicolor EPC 3940

We zorgen ervoor dat je altijd het juiste modem krijgt. Het is niet mogelijk om zelf een voorkeur aan te geven.

Ik heb een router, maar waar vind ik de specificaties van het apparaat?

De specificaties van de router vind je terug in de handleiding van het apparaat of op de website van de fabrikant. Heb je geen handleiding meer of staat het model niet meer bij de fabrikant op de site? Zoek het model dan op bij tweakers.net/pricewatch. Daar kun je ook de technische specificaties bekijken.

Liever iemand spreken?

Bel onze hulplijn

0800 0620 (gratis)

Iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.

 
 

Of vraag het via

Iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.

 
 

Of chat met ons

Iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.