Direct naar inhoud

Welke toestellen zijn geschikt voor Hosted VoIP?

In onderstaand overzicht vind je alle toestellen die je kunt gebruiken in combinatie met Hosted VoIP van Ziggo Zakelijk. Plus: een overzicht van alle functionaliteiten per gebruikersprofiel.

Geschikte toestellen

MerkModel
CiscoATA191
MerkModel
YealinkYealink SIP-T19P
YealinkYealink SIP-T19P E2
YealinkYealink SIP-T20P
YealinkYealink SIP-T21P E2
YealinkYealink SIP-T22P
YealinkYealink SIP-T23G
YealinkYealink SIP-T23P
YealinkYealink SIP-T26P
YealinkYealink SIP-T28P
Yealink
Yealink SIP-T28P + 2xEXP39
YealinkYealink SIP-T28P + EXP39
YealinkYealink SIP-T29G + EXP20
YealinkYealink SIP-T30P
YealinkYealink SIP-T31P/G
YealinkYealink SIP-T33P/G
YealinkYealink SIP-T41P
YealinkYealink SIP-T41S
YealinkYealink SIP-T42G
YealinkYealink SIP-T42S
YealinkYealink SIP-T42U
YealinkYealink SIP-T43U
YealinkYealink SIP-T43U-EXP43
YealinkYealink SIP-T46G
YealinkYealink SIP-T46S
YealinkYealink SIP-T46S-EXP40
YealinkYealink SIP-T46U
YealinkYealink SIP-T46U-EXP43
YealinkYealink SIP-T48G
YealinkYealink SIP-T48S
YealinkYealink SIP-T48S-EXP40
YealinkYealink SIP-T48U
YealinkYealink SIP-T48U-EXP43
YealinkYealink SIP-W73P
YealinkYealink W52P
YealinkYealink W53P
YealinkYealink W60P

Staat je toestel niet in de lijst?

Dan kunnen we helaas niet garanderen dat alles vlekkeloos werkt. Neem geen risico en kies voor een toestel uit bovenstaande lijst.

Funtionaliteiten

Standaardfunctionaliteiten
FunctionaliteitenBeschrijvingPubliekMedewerker
Anonieme gesprekken weigerenDe mogelijkheid om gesprekken van anonieme bellers (die uitgaande nummerweergave uit hebben staan) te weigeren. De telefoon gaat dan niet over. Deze functionaliteit kan worden geactiveerd in de beheeromgeving.NeeJa
BelhistorieOverzicht van inkomende en uitgaande gesprekken per gebruiker en per klant/contractant.JaJa
BLF (Busy Lamp Field)Geeft je de mogelijkheid om op het eigen toestel te zien of een andere gebruiker in gesprek is. NeeJa
Call Pick UpDe mogelijkheid om een gesprek dat binnenkomt op een ander toestel, op het eigen toestel aan te nemen.JaJa
Direct terugbellenDe optie om het laatst gebelde nummer te bellen via een specifieke softkey op het toestel. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen.JaJa
Doorschakelen AltijdDe optie om gesprekken altijd om te leiden naar een ander telefoonnummer of naar voicemail.JaJa
Doorschakelen bij in gesprekGeeft de mogelijkheid om gesprekken om te leiden naar een ander telefoonnummer of de voicemail, wanneer je in gesprek bent of de Do Not Disturb knop geactiveerd hebt. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen.JaJa
Doorschakelen bij niet beantwoordenDe optie om een gesprek om te leiden naar een ander telefoonnummer of de voicemail wanneer je het gesprek niet beantwoordt.JaJa
Doorschakelen bij niet beschikbaarHiermee stel je in dat gesprekken worden omgeleid naar een ander telefoonnummer of de voicemail wanneer het toestel technisch niet bereikbaar is. JaJa
DoorverbindenDe mogelijkheid om gesprekken na overleg met gebelde door te verbinden (warm doorverbinden) of meteen door te verbinden zonder overleg met de gebelde (koud doorverbinden).JaJa
DrieweggesprekDe optie om een telefonische vergadering te houden met twee andere partijen via een specifieke softkeu op het toestel. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen.JaJa
Gesprek parkerenMogelijkheid voor gebruikers om gesprekken te parkeren. Na het parkeren van het gesprek kan een andere gebruiker het geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen.JaJa
Niet storenHiermee word je niet gestoord door telefoontjes. Inkomende gesprekken worden op dezelfde manier afgehandeld als wanneer je in gesprek zou zijn. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen.JaJa
Nummer blokkerenPer gebruiker kun je bepalen welke nummercategorieën (bijvoorbeeld servicenummers) wel/niet gebeld mogen worden.JaJa
(Tijdelijk) nummerblokkering opheffen met PINGeeft de mogelijkheid om bepaalde nummers (bijvoorbeeld internationaal) alleen te bellen via een pincode wanneer de nummercategorie niet is toegestaan volgens de nummerblokkeringscategorie.NeeJa
NummerherhalingDe optie om de laatst gebelde partij te bellen. Je kiest een andere partij vanuit de call historie op het toestel. Hierin staan alle uitgaande gesprekken. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen.JaJa
Nummerherkenning uitschakelenHet meegeven van het telefoonnummer bij geprekken blokkeren. Kan worden ingesteld in de beheeromgeving (permanent) of door de toegangscode te bellen voor het gesprek (instructies hiervoor staan in de handleiding van het betreffende telefoontoestel).JaJa
Nummerweergave aanHiermee kunt u per gebruiker bepalen welk nummer wordt meegezonden met een uitgaand gesprek.JaJa
Toestel beheerLijnknoppen (knoppen op een toestel waarmee inkomende gesprekken kunnen worden aangenomen) op vaste telefoontoestel kunnen worden beheerd via de beheerwebsite. JaJa
Verkort kiezenHiermee programmeer je de telefoonnummers die je het meest belt.NeeJa
Voicemail

Je kunt voicemail op 4 manieren beluisteren:

Voicemail naar e-mail
Ingesproken berichten worden naar een in te stellen e-mailadres verzonden, zodat je deze via je e-mailprogramma (op de smartphone) kunt afluisteren. Je kiest zelf of je de ingesproken berichten ook via de telefoon wilt afluisteren.

Voicemailbox
Ingesproken berichten worden opgeslagen in een voicemailbox, zodat je deze via de telefoon kunt afluisteren.

Beheeromgeving
Voicemail beluisteren is ook mogelijk via de beheeromgeving.

Inbellen
Inbellen via een algemeen nummer en toegang krijgen door het opgeven van je telefoonnummer en pincode.

 

JaJa
WachtgesprekHiermee neem je een gesprek aan terwijl je al in gesprek bent. Je kunt schakelen tussen gesprekken en de beller die in de wacht staat hoort wachtmuziek, als dit in het profiel zit.NeeJa
WachtmuziekWachtmuziekNeeJa
WachtrijGeeft de mogelijkheid om - wanneer alle medewerkers in een groep in gesprek zijn of een gebruiker in gesprek is - de beller in de wacht te zetten totdat er weer een medewerker beschikbaar is. JaJa

Aanvullende groepsfunctionaliteiten

FunctionaliteitBeschrijvingPubliekMedewerker
BelgroepMet een belgroep is een aantal gebruikers onder één enkel groepstelefoonnummer te bereiken. Door dit groepstelefoonnummer te bellen wordt dit telefoongesprek automatisch doorgeschakeld naar de eerst beschikbare gebruiker. Binnenkomende gesprekken kun je in de online telefooncentrale volgens een bepaald belprofiel verdelen over de gebruikers van de belgroep.NeeJa
KeuzemenuHet keuzemenu is een eenvoudig te configureren instrument waarmee je je bellers kunt begroeten en doorverbinden met de juiste afdeling of medewerker, zodat zij zo snel mogelijk te woord worden gestaan. Het keuzemenu omvat één of meer keuzemenu's die u zelf aan elkaar kunt koppelen en geheel zelf kunt vormgeven. Het keuzemenu neemt een inkomend gesprek automatisch aan en begroet de beller met je eigen welkomstboodschap. Het keuzemenu heeft ook de mogelijkheid om het gesprek op basis van tijdsfilters (openingstijden op de standaarddagen van de week) door te schakelen of een "out of office" melding te geven.JaJa
Telefonisch vergaderenMet telefonisch vergaderen belt u meerdere bellers in op een gesprek om zo een vergadering via de telefoon te houden.  

Hulp bij instellen van de opties?