Welke toestellen zijn geschikt voor Hosted VoIP?

In onderstaand overzicht vind je alle toestellen die je kunt gebruiken in combinatie met Hosted VoIP van Ziggo Zakelijk. Plus: een overzicht van alle functionaliteiten per gebruikersprofiel.

Geschikte toestellen

Merk Model Soort toestel
Cisco SPA 112 2 ATA
Yealink Yealink T 23P Bureautelefoon
Yealink Yealink T 42S Bureautelefoon
Yealink Yealink T 46S Bureautelefoon
Yealink Yealink T 48S Bureautelefoon
Yealink Yealink W 52P DECT telefoon

Staat je toestel niet in de lijst?

Dan kunnen we helaas niet garanderen dat alles vlekkeloos werkt. Neem geen risico en kies voor een toestel uit bovenstaande lijst.

Funtionaliteiten

Standaardfunctionaliteiten

Functionaliteiten Beschrijving Publiek Medewerker
Anonieme gesprekken weigeren De mogelijkheid om gesprekken van anonieme bellers (die uitgaande nummerweergave uit hebben staan) te weigeren. De telefoon gaat dan niet over. Deze functionaliteit kan worden geactiveerd in de beheeromgeving. Nee Ja
Belhistorie Overzicht van inkomende en uitgaande gesprekken per gebruiker en per klant/contractant. Ja Ja
BLF (Busy Lamp Field) Geeft je de mogelijkheid om op het eigen toestel te zien of een andere gebruiker in gesprek is.  Nee Ja
Call Pick Up De mogelijkheid om een gesprek dat binnenkomt op een ander toestel, op het eigen toestel aan te nemen. Ja Ja
Direct terugbellen De optie om het laatst gebelde nummer te bellen via een specifieke softkey op het toestel. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen. Ja Ja
Doorschakelen Altijd De optie om gesprekken altijd om te leiden naar een ander telefoonnummer of naar voicemail. Ja Ja
Doorschakelen bij in gesprek Geeft de mogelijkheid om gesprekken om te leiden naar een ander telefoonnummer of de voicemail, wanneer je in gesprek bent of de Do Not Disturb knop geactiveerd hebt. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen. Ja Ja
Doorschakelen bij niet beantwoorden De optie om een gesprek om te leiden naar een ander telefoonnummer of de voicemail wanneer je het gesprek niet beantwoordt. Ja Ja
Doorschakelen bij niet beschikbaar Hiermee stel je in dat gesprekken worden omgeleid naar een ander telefoonnummer of de voicemail wanneer het toestel technisch niet bereikbaar is.  Ja Ja
Doorverbinden De mogelijkheid om gesprekken na overleg met gebelde door te verbinden (warm doorverbinden) of meteen door te verbinden zonder overleg met de gebelde (koud doorverbinden). Ja Ja
Drieweggesprek De optie om een telefonische vergadering te houden met twee andere partijen via een specifieke softkeu op het toestel. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen. Ja Ja
Gesprek parkeren Mogelijkheid voor gebruikers om gesprekken te parkeren. Na het parkeren van het gesprek kan een andere gebruiker het geparkeerde gesprek uit de parkeerstand halen. Ja Ja
Niet storen Hiermee word je niet gestoord door telefoontjes. Inkomende gesprekken worden op dezelfde manier afgehandeld als wanneer je in gesprek zou zijn. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen. Ja Ja
Nummer blokkeren Per gebruiker kun je bepalen welke nummercategorieën (bijvoorbeeld servicenummers) wel/niet gebeld mogen worden. Ja Ja
(Tijdelijk) nummerblokkering opheffen met PIN Geeft de mogelijkheid om bepaalde nummers (bijvoorbeeld internationaal) alleen te bellen via een pincode wanneer de nummercategorie niet is toegestaan volgens de nummerblokkeringscategorie. Nee Ja
Nummerherhaling De optie om de laatst gebelde partij te bellen. Je kiest een andere partij vanuit de call historie op het toestel. Hierin staan alle uitgaande gesprekken. Het gebruikte toestel moet deze functionaliteit wel ondersteunen. Ja Ja
Nummerherkenning uitschakelen Het meegeven van het telefoonnummer bij geprekken blokkeren. Kan worden ingesteld in de beheeromgeving (permanent) of door de toegangscode te bellen voor het gesprek (instructies hiervoor staan in de handleiding van het betreffende telefoontoestel). Ja Ja
Nummerweergave aan Hiermee kunt u per gebruiker bepalen welk nummer wordt meegezonden met een uitgaand gesprek. Ja Ja
Toestel beheer Lijnknoppen (knoppen op een toestel waarmee inkomende gesprekken kunnen worden aangenomen) op vaste telefoontoestel kunnen worden beheerd via de beheerwebsite.  Ja Ja
Verkort kiezen Hiermee programmeer je de telefoonnummers die je het meest belt. Nee Ja
Voicemail

Je kunt voicemail op 4 manieren beluisteren:

Voicemail naar e-mail
Ingesproken berichten worden naar een in te stellen e-mailadres verzonden, zodat je deze via je e-mailprogramma (op de smartphone) kunt afluisteren. Je kiest zelf of je de ingesproken berichten ook via de telefoon wilt afluisteren.

Voicemailbox
Ingesproken berichten worden opgeslagen in een voicemailbox, zodat je deze via de telefoon kunt afluisteren.

Beheeromgeving
Voicemail beluisteren is ook mogelijk via de beheeromgeving.

Inbellen
Inbellen via een algemeen nummer en toegang krijgen door het opgeven van je telefoonnummer en pincode.

 

Ja Ja
Wachtgesprek Hiermee neem je een gesprek aan terwijl je al in gesprek bent. Je kunt schakelen tussen gesprekken en de beller die in de wacht staat hoort wachtmuziek, als dit in het profiel zit. Nee Ja
Wachtmuziek Wachtmuziek Nee Ja
Wachtrij Geeft de mogelijkheid om - wanneer alle medewerkers in een groep in gesprek zijn of een gebruiker in gesprek is - de beller in de wacht te zetten totdat er weer een medewerker beschikbaar is.  Ja Ja

Aanvullende groepsfunctionaliteiten

Functionaliteit Beschrijving Publiek Medewerker
Belgroep Met een belgroep is een aantal gebruikers onder één enkel groepstelefoonnummer te bereiken. Door dit groepstelefoonnummer te bellen wordt dit telefoongesprek automatisch doorgeschakeld naar de eerst beschikbare gebruiker. Binnenkomende gesprekken kun je in de online telefooncentrale volgens een bepaald belprofiel verdelen over de gebruikers van de belgroep. Nee Ja
Keuzemenu Het keuzemenu is een eenvoudig te configureren instrument waarmee je je bellers kunt begroeten en doorverbinden met de juiste afdeling of medewerker, zodat zij zo snel mogelijk te woord worden gestaan. Het keuzemenu omvat één of meer keuzemenu's die u zelf aan elkaar kunt koppelen en geheel zelf kunt vormgeven. Het keuzemenu neemt een inkomend gesprek automatisch aan en begroet de beller met je eigen welkomstboodschap. Het keuzemenu heeft ook de mogelijkheid om het gesprek op basis van tijdsfilters (openingstijden op de standaarddagen van de week) door te schakelen of een "out of office" melding te geven. Ja Ja
Telefonisch vergaderen Met telefonisch vergaderen belt u meerdere bellers in op een gesprek om zo een vergadering via de telefoon te houden.    

Hulp bij instellen van de opties?

Liever iemand spreken?

Bel ons

Bel ons

0800 - 0620

(gratis)

Iedere werkdag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.

Vraag het via

Iedere werkdag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.

Of chat met ons

Bel ons

Iedere werkdag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.