Overslaan en ga naar inhoud

0nze monteurs 

Monteur nodig? Maak een afspraak.

Onze monteurs helpen graag met het installeren van producten en het oplossen van een storing in het netwerk. En je krijgt 28 dagen garantie op het uitgevoerde werk. Een fijn idee!

Welke monteur heb jij nodig? 

Installeren

Ben je een nieuwe klant, net verhuisd of heb je een nieuw modem? Tot 8 weken na je verhuizing of de ontvangst van je pakket heb je recht op een gratis installatiemonteur.

Een storing verhelpen

Valt je modem uit, is je tv-signaal niet in orde of heb je een telefoonstoring? Dan komt onze storingsmonteur langs om de storing te verhelpen. Eigen apparatuur vervangt de monteur niet. 

Extra service

Wil je extra apparaten laten installeren of heb je hulp nodig met het doortrekken van kabels? Onze servicemonteur installeert een tweede tv, computer of telefoon. Ook trekt hij kabels door naar de zolder of een andere ruimte.

Installatiemonteur

Dit doet de installatiemonteur wel:

 1 tv, 1 computer en 1 telefoon aansluiten

 Ziggo-apparaten (mediabox, CI+ Module, Smart WifiPods) aansluiten

 Binnenkomend signaal op de hoofdaansluiting checken, eventueel de wandcontactdoos vervangen

 Coaxkabel en signaalversterker tot aan 1e apparaat installeren

  Kabels wegwerken in een aanwezige kabelgoot of langs de plint

 Belangrijke tv- en internetinstellingen checken en kijken of alles goed werkt

 Met Zakelijk Internet Pro ook extra diensten, zoals Multi Wifi en Hosted VoIP installeren

Dit doet de installatiemonteur niet:

 Kabels wegwerken in de muur, constructiewerkzaamheden en boren

Tegen betaling:

€  Een extra tv, computer of telefoon aansluiten*

€  Extra coaxkabels, -versterkers en splitters plaatsen*

* Je betaalt € 15 per kwartier (incl. btw). Extra materiaal is tegen kostprijs.

Download de checklist en houd ‘m bij de hand tijdens de installatie. Zo weet je precies wat de monteur allemaal doet.

installatiemonteur

Storingsmonteur

Dit doet de storingsmonteur wel:

 Problemen vanaf het Ziggo netwerk tot aan de hoofdaansluiting oplossen

 Kapotte Ziggo apparaten vervangen

 Zorgen dat je altijd binnen 16 uur weer in bedrijf bent, bij Zakelijk Internet Pro 

Dit doet de storingsmonteur niet:

 Storingen in eigen apparaten oplossen

 Eigen apparatuur vervangen

  Kabels wegwerken in de muur, constructiewerkzaamheden en boren

Tegen betaling:

€  Kabelproblemen en storingen van je eigen apparaten oplossen*

* Dit kost € 50 (incl. btw). Extra materiaal tegen kostprijs.

Storingsmonteur

Servicemonteur

Dit doet de servicemonteur wel:

 Extra apparatuur aansluiten, zoals een 2e tv, computer of telefoon

 Kabels doortrekken, bijvoorbeeld naar zolder

Dit doet de servicemonteur niet:

 Kabels wegwerken in de muur, constructiewerkzaamheden en boren

Tegen betaling:

€ Extra apparatuur en kabels aansluiten*

* Het eerste half uur kost € 40. Daarna betaal je € 15 per kwartier. Beide bedragen zijn incl. btw. Extra materiaal tegen kostprijs.

Servicemonteur aan het werk

Afspraak wijzigen of afzeggen

Wijzig of annuleer een geplande afspraak uiterlijk 2
werkdagen van tevoren
. Ben je niet aanwezig op het tijdstip van de gemaakte afspraak? Dan berekenen we de voorrijkosten.

Wanneer komt de monteur

Wanneer komt de monteur langs?

De monteur komt in één van deze tijdsblokken langs. Bij het maken van je afspraak kun je zelf een tijdsblok kiezen:

  • Tussen 8.00 en 13.00 uur
  • Tussen 12.00 en 18.00 uur
  • Tussen 17.00 en 22.00 uur

Voor een aantal werkzaamheden en in bepaalde regio’s kun je 's avonds geen afspraak plannen. We werken met onze eigen Ziggo-monteurs en met monteurs van partnerbedrijven zoals Guidion en Circet.

Legitimatiebewijs

Houd je legitimatie bij de hand

Zorg dat je bij de afspraak aanwezig bent, je moet je namelijk kunnen legitimeren.

Kun je echt niet aanwezig zijn? Laat dan iemand anders de monteur ontvangen. Diegene moet ouder zijn dan 18 jaar en een geldig legitimatiebewijs hebben. Zet op papier dat deze persoon gemachtigd is om eenmalig namens jou te tekenen voor deze afspraak. Onderteken daarna de machtiging.