0nze monteurs
Monteur nodig? Maak een afspraak.
Onze monteurs helpen graag met het installeren van producten en het oplossen van een storing in het netwerk. En je krijgt 28 dagen garantie op het uitgevoerde werk. Een fijn idee!
Welke monteur heb jij nodig?
Installeren
Ben je een nieuwe klant, net verhuisd of heb je een nieuw modem? Tot 8 weken na je verhuizing of de ontvangst van je pakket heb je recht op een gratis installatiemonteur.
Een storing verhelpen
Valt je modem uit, is je tv-signaal niet in orde of heb je een telefoonstoring? Dan komt onze storingsmonteur langs om de storing te verhelpen. Eigen apparatuur vervangt de monteur niet.
Extra service
Wil je extra apparaten laten installeren of heb je hulp nodig met het doortrekken van kabels? Onze servicemonteur installeert een tweede tv, computer of telefoon. Ook trekt hij kabels door naar de zolder of een andere ruimte.
Installatiemonteur
Dit doet de installatiemonteur wel:
1 tv, 1 computer en 1 telefoon aansluiten
Ziggo-apparaten (mediabox, CI+ Module, Smart WifiPods) aansluiten
Binnenkomend signaal op de hoofdaansluiting checken, eventueel de wandcontactdoos vervangen
Coaxkabel en signaalversterker tot aan 1e apparaat installeren
Kabels wegwerken in een aanwezige kabelgoot of langs de plint
Belangrijke tv- en internetinstellingen checken en kijken of alles goed werkt
Met Zakelijk Internet Pro ook extra diensten, zoals Multi Wifi en Hosted VoIP installeren
Dit doet de installatiemonteur niet:
Kabels wegwerken in de muur, constructiewerkzaamheden en boren
Tegen betaling:
€ Een extra tv, computer of telefoon aansluiten*
€ Extra coaxkabels, -versterkers en splitters plaatsen*
* Je betaalt € 15 per kwartier (incl. btw). Extra materiaal is tegen kostprijs.
Download de checklist en houd ‘m bij de hand tijdens de installatie. Zo weet je precies wat de monteur allemaal doet.

Storingsmonteur
Dit doet de storingsmonteur wel:
Problemen vanaf het Ziggo netwerk tot aan de hoofdaansluiting oplossen
Kapotte Ziggo apparaten vervangen
Zorgen dat je altijd binnen 16 uur weer in bedrijf bent, bij Zakelijk Internet Pro
Dit doet de storingsmonteur niet:
Storingen in eigen apparaten oplossen
Eigen apparatuur vervangen
Kabels wegwerken in de muur, constructiewerkzaamheden en boren
Tegen betaling:
€ Kabelproblemen en storingen van je eigen apparaten oplossen*
* Dit kost € 50 (incl. btw). Extra materiaal tegen kostprijs.

Servicemonteur
Dit doet de servicemonteur wel:
Extra apparatuur aansluiten, zoals een 2e tv, computer of telefoon
Kabels doortrekken, bijvoorbeeld naar zolder
Dit doet de servicemonteur niet:
Kabels wegwerken in de muur, constructiewerkzaamheden en boren
Tegen betaling:
€ Extra apparatuur en kabels aansluiten*
* Het eerste half uur kost € 40. Daarna betaal je € 15 per kwartier. Beide bedragen zijn incl. btw. Extra materiaal tegen kostprijs.

Afspraak wijzigen of afzeggen
Wijzig of annuleer een geplande afspraak uiterlijk 2
werkdagen van tevoren. Ben je niet aanwezig op het tijdstip van de gemaakte afspraak? Dan berekenen we de voorrijkosten.
Wanneer komt de monteur langs?
De monteur komt in één van deze tijdsblokken langs. Bij het maken van je afspraak kun je zelf een tijdsblok kiezen:
- Tussen 8.00 en 13.00 uur
- Tussen 12.00 en 18.00 uur
- Tussen 17.00 en 22.00 uur
Voor een aantal werkzaamheden en in bepaalde regio’s kun je 's avonds geen afspraak plannen. We werken met onze eigen Ziggo-monteurs en met monteurs van partnerbedrijven zoals Guidion en Circet.
Houd je legitimatie bij de hand
Zorg dat je bij de afspraak aanwezig bent, je moet je namelijk kunnen legitimeren.
Kun je echt niet aanwezig zijn? Laat dan iemand anders de monteur ontvangen. Diegene moet ouder zijn dan 18 jaar en een geldig legitimatiebewijs hebben. Zet op papier dat deze persoon gemachtigd is om eenmalig namens jou te tekenen voor deze afspraak. Onderteken daarna de machtiging.