Deel 3: marketing komt op de tweede plaats

Hoe Studio 100 puur vanuit de content denkt

Studio 100 - 19-06-2017

Verkleedkleren, cd’s, broodtrommels en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Studio 100 heeft een royaal merchandise aanbod rond alle karakters. Het is één van de grote inkomstenbronnen van het bedrijf. Toch komt de inhoud op de eerste plaats.

De buitenwereld beticht Studio 100 er wel eens van één grote marketingmachine te zijn. Maar er zijn geen marketingbudgetten, stelt Anja van Mensel, als CEO van Studio 100 Benelux verantwoordelijk voor het contentgedeelte. ‘Bij het maken van de content houden we eigenlijk geen rekening met de collega’s van marketing. Daar zijn ze wel eens een beetje boos over. Bijvoorbeeld als een kostuum zo ingewikkeld is dat er niet makkelijk een verkleedpakje van te maken is.’

Hetzelfde vertellen

Wat doet de marketingafdeling dan wel bij Studio 100? ‘Wij komen op vele momenten in het jaar met ons publiek in aanraking. We maken films, we doen shows, we houden meet-and-greets. Onze marketingafdeling zorgt ervoor dat we op al deze momenten hetzelfde vertellen.’

De succesfactoren van Studio 100:

  • Bij de productie van content wordt geen rekening gehouden met de marketingafdeling.
  • Studio 100 heeft vele contactmomenten in het jaar met hun publiek. De marketingafdeling zorgt ervoor dat het verhaal altijd op elkaar aansluit.
  • Het bedrijf ziet geen detail over het hoofd. Alles moet kloppen voordat een product naar het publiek gaat.
 
 

In de documentaireserie Uitblinkers in Zaken komen ondernemers aan het woord die een inspirerend verhaal hebben. Ondernemers die uitblinken in hun vak. Zo volgden wij eerder CorendonOger en New York Pizza. In deze serie volgen we Studio 100 oprichter Hans Bourlon.