Overslaan en ga naar inhoud

Wifi Back-up & mobiele wifirouter

FAQ

Op deze pagina vind je alle veelgestelde vragen en antwoorden over Wifi Back-up en de mobiele wifirouter

FAQ’s Wifi Back-up

Ziggo raad je aan om de simkaart direct te testen in een hiervoor geschikt apparaat zodat je weet hoe de oplossing werkt. Stop de simkaart bijvoorbeeld in je laptop of tablet. Heb je een laptop of tablet waar geen simkaart in kan, of je wilt meerdere apparaten aansluiten? Bestel dan ook een mobiele wifirouter. Deze is voordelig verkrijgbaar in de Ziggo webshop, via de link in de email waarmee je ook de Wifi Back-up (simkaart) hebt aangevraagd.

Je kunt voordelig een mobiele wifirouter bestellen in de Ziggo webshop, via de link in de email waarmee je ook de Wifi Back-up (simkaart) hebt aangevraagd. 

Nee, de Wifi Back-up is bedoeld voor de momenten dat jouw vaste internetverbinding even niet meewerkt. Er zit dan ook een limiet op de beschikbare hoeveelheid data. 

Nee, je krijgt als klant een simkaart met een eenmalige databundel die voldoende is voor die momenten dat je vaste internetverbinding even niet meewerkt. Bijvoorbeeld in geval van een storing of onderhoud aan het netwerk. 
 

De simkaart bevat een databundel met voldoende data voor die momenten dat je vaste internetverbinding even niet meewerkt. Bijvoorbeeld in geval van een storing of onderhoud aan het netwerk. 
Mocht je databundel toch op raken, dan kun je contact opnemen met de Ziggo Klantenservice, die je (tegen betaling) kan voorzien van een nieuwe simkaart. Op de Wifi Back-up is onze fair use policy van toepassing. Kijk voor de voorwaarden op www.ziggo.nl/zakelijk/
voorwaarden

Nee, het betreft een data-only sim die niet geschikt is voor je mobiele telefoon. 

Nee, de Wifi Back-up werkt alleen in Nederland. De Wifi Back-up is bedoeld voor de momenten dat je vaste internetverbinding bij je thuis of op kantoor even niet meewerkt. Bijvoorbeeld in geval van een storing of onderhoud aan het netwerk. 

Neem contact op met de Ziggo Klantenservice, via www.ziggo.nl/zakelijk/contact. 
 

Neem contact op met de Ziggo Klantenservice, via www.ziggo.nl/zakelijk/contact. 
 

FAQ’s Mobiele wifirouter

Ziggo raadt je aan om de mobiele wifirouter direct te testen. Laad de mobiele wifirouter eerst op via de meegeleverde USB-kabel. 

Je kunt de netwerknaam (SSID) en het bijbehorende wachtwoord vinden in de Snelstartgids. 
 

Je kunt tot wel 15 apparaten tegelijk verbinden. Denk daarbij aan je smartphone, je laptop, tablet en meer. 

De wifirouter creëert een wifi-netwerk waarmee je tot 150 Mbit/s downloadt en tot 50 Mbit/s uploadt. De daadwerkelijke snelheid hangt onder meer af van de plek waar je de wifirouter plaatst, het aantal apparaten waarmee je tegelijk online wil zijn en hoe oud het apparaat is dat je gebruikt om te internetten. Hoe meer apparaten tegelijkertijd zijn aangesloten, hoe groter de belasting op het mobiele netwerk, des te trager het zal zijn. Heb je internet bijvoorbeeld nodig om te videobellen of grote bestanden te versturen? Dan is het verstandig om maximaal één of twee apparaten te verbinden. 


Een mobiele wifirouter creëert een uiterst veilig wifi-netwerk. 

Check eerst of de wifirouter goed opgeladen is. Als dat het geval is, haal dan de simkaart eruit en stop deze er opnieuw in. Je kunt ook nog een reset uitvoeren door de aan/uit-knop en WPS-knop 13 seconden lang tegelijk in te drukken. 
Doet de wifirouter het nog steeds niet? Neem dan contact op met Ziggo Klantenservice, via www.ziggo.nl/zakelijk/contact. 


Neem contact op met de Ziggo Klantenservice, via www.ziggo.nl/zakelijk/contact