Overslaan en ga naar inhoud

Voorbeeld factuur

Controleer altijd het bedrag op de PDF uit Mijn Ziggo, E-invoice of E-factuur. Dat is het exacte bedrag dat we gaan afschrijven.

Factuur uitgelegd | Klantenservice | Ziggo Zakelijk
Factuur uitgelegd | Klantenservice | Ziggo Zakelijk
Factuur uitgelegd | Klantenservice | Ziggo Zakelijk
Factuur uitgelegd | Klantenservice | Ziggo Zakelijk

Is je factuur anders dan verwacht?

De eerste factuur is vaak hoger

Het bedrag op je eerste factuur is vaak wat hoger:

  1. Omdat er vaak eenmalige kosten op staan, zoals aansluitkosten
  2. Omdat je het abonnementsgeld altijd een maand vooruit betaalt
15 - 31 januari 30 euro*
1 - 28 februari 60 euro*
1 - 31 maart 60 euro*
Totaal in februari te betalen 150 euro*

* Dit zijn voorbeeldprijzen en geen werkelijke prijzen.

Factuur na opzegging

Als je je abonnement hebt opgezegd, krijg je een bevestiging met de datum waarop je abonnement stopt. Meestal krijg je daarna meteen de laatste factuur.

Krijg je binnen 10 dagen de factuur, dan is dat nog niet de laatste factuur. Die krijg je dan een maand later. Hierop zijn alle openstaande kosten en tegoeden verrekend. 

Verbruikskosten

Je betaalt je verbruikskosten altijd pas in de volgende maand. Heb je bijvoorbeeld in februari gebeld, dan betaal je die belkosten in maart.

Extra's besteld

Je betaalt de kosten voor een extra product op de eerstvolgende factuur. Bijvoorbeeld: 

  • Je bestelt begin januari een nieuw zenderpakket:
    op de volgende factuur staan dan de kosten van dit extra zenderpakket voor de maanden januari en februari.
  • Je bestelt halverwege januari een nieuw zenderpakket:
    Dan staan de extra kosten op de factuur van februari. Je betaalt in februari de kosten van het extra zenderpakket voor januari, februari én maart.  

Goed om te weten

  • Bij sommige abonnementen rekenen we activatiekosten
  • Sommige extra's zoals bijvoorbeeld Netflix en Viaplay staan onder Diensten van Derden

Extra's opgezegd

  • In de bevestiging van je opzegging staat de datum waarop je abonnement wordt verlaagd 
  • Bij bepaalde abonnementen geldt een opzegtermijn van een maand. Je betaalt dus nog een maand nadat je opzegt voor het abonnement. Na de opzegtermijn krijg je de aangepaste factuur.

Goed om te weten

De factuur is 10 dagen voordat je hem ontvangt al klaar. Soms verrekenen we het bedrag van een aanpassing dus pas op de factuur van de volgende maand.

Korting of vergoeding

Als de periode waarin je korting of een vergoeding kreeg stopt, is je factuurbedrag misschien opeens weer hoger. Je vindt de einddatum van de korting op je factuur bij het bedrag waar een minteken voor staat. 

Monteur

  • De kosten voor een monteur verschillen. Op je factuur zie je onder het kopje Eenmalige kosten wat je betaalt voor de reparatie of installatie en de gebruikte materialen.
  • Als je niet aanwezig was op het afgesproken moment en dit niet op tijd hebt doorgegeven, betaal je wel de reiskosten van de monteur.

Meestgestelde vragen

Oudere facturen kunnen we tegen een kleine vergoeding nasturen. Neem hiervoor contact met ons op. De uitgebreide gespreksspecificaties vernietigen we als ze ouder zijn dan een jaar. Die kunnen we dus niet nasturen. 

Met een Zakelijk Internet, Office Basis of Fiber Power abonnement regel je dat zelf in Mijn Ziggo. Heb je een Zakelijk Internet Pro, Internet Plus of Office Plus, ZZ1, ZZ2, ZZ3 abonnement? Neem dan contact met ons op.

In de e-mail die we versturen om de factuur aan te kondigen worden eventuele verrekeningen niet vermeld. Het bedrag dat je terugleest op de PDF is het bedrag dat we ook daadwerkelijk gaan afschrijven.

Verbruikskosten betaal je altijd één maand achteraf. De gespecificeerde gebruikskosten staan niet meer op de factuur, maar zijn apart te downloaden als PDF in Mijn Ziggo.