Overslaan en ga naar inhoud

Voorbeeld factuur

Controleer altijd het bedrag op de PDF uit Mijn Ziggo, E-invoice of E-factuur. Dat is het exacte bedrag dat we gaan afschrijven.

Factuur uitgelegd | Klantenservice | Ziggo Zakelijk
Factuur uitgelegd | Klantenservice | Ziggo Zakelijk
Factuur uitgelegd | Klantenservice | Ziggo Zakelijk
Factuur uitgelegd | Klantenservice | Ziggo Zakelijk

Het factuurbedrag lijkt niet te kloppen

Dat kan verschillende redenen hebben. Zo zit een eerste factuur anders in elkaar. En heb je iets aan je abonnement veranderd? Dan is dit ook van invloed. We leggen de meest voorkomende redenen uit.

Soms valt het bedrag op je eerste factuur hoger uit. Dit komt omdat hierop een aantal dingen wordt gecombineerd.

Stel: je start halverwege januari je abonnement, dan krijg je in februari je factuur. Daarop staan de kosten voor januari én voor februari, maar óók de kosten voor maart. Dat komt omdat je het abonnementsgeld altijd één maand vooruit betaalt. Zo betaal je dus voor tweeënhalve maand. Daarnaast heb je vaak ook eenmalige kosten, zoals activatiekosten. Gelukkig ziet de volgende factuur er weer uit zoals verwacht.

Heb je iets aan je abonnement veranderd? Bijvoorbeeld een Extra Zenderpakket besteld. Dan betaal je dat pakket voor deze maand, én voor de komende maand. Want, abonnementsgeld betaal je altijd één maand vooruit.

Ben je overgestapt op een lager abonnement of heb je een deel van je abonnement opgezegd? Dan kan je factuur net gemaakt zijn en betaal je nog eenmaal voor je oude abonnement. Op de factuur van de volgende maand halen we dan het te veel betaalde geld van je abonnementskosten af.

Verbruikskosten betaal je altijd één maand achteraf. Gebruik je bijvoorbeeld Vast Bellen en On Demand? Dan zie je de belkosten en bestelde On Demand films en series altijd een maand later op je factuur.

Voorbeelden van eenmalige kosten zijn activatiekosten, verzendkosten en apparatuur zoals een Wifibooster.

Meestgestelde vragen

Oudere facturen kunnen we tegen een kleine vergoeding nasturen. Neem hiervoor contact met ons op. De uitgebreide gespreksspecificaties vernietigen we als ze ouder zijn dan een jaar. Die kunnen we dus niet nasturen. 

Met een Zakelijk Internet, Office Basis of Fiber Power abonnement regel je dat zelf in Mijn Ziggo. Heb je een Zakelijk Internet Pro, Internet Plus of Office Plus, ZZ1, ZZ2, ZZ3 abonnement? Neem dan contact met ons op.

In de e-mail die we versturen om de factuur aan te kondigen worden eventuele verrekeningen niet vermeld. Het bedrag dat je terugleest op de PDF is het bedrag dat we ook daadwerkelijk gaan afschrijven.

Verbruikskosten betaal je altijd één maand achteraf. De gespecificeerde gebruikskosten staan niet meer op de factuur, maar zijn apart te downloaden als PDF in Mijn Ziggo.