-
Lampjes op de Connectbox
Op de voorkant van het modem staat een Ziggo logo. Daaronder is een statuslampje te zien. Deze kan in meerdere kleuren oplichten. Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als:
- het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt.
of als:
- het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt én er drie groene lampjes branden boven het Ziggo logo
Branden de juiste lampjes op de voorkant van de Connectbox?
-
Lampjes op de Connectbox Giga
Controleer de status van het licht van het modem. Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als de statuslamp wit brandt.
Brandt de lichtring van de Connectbox constant wit?
-
Welk SmartWifi modem heb je?
-
Lampjes op Ziggo Mediabox XL
Als je een Mediabox XL (voorheen Horizon) als wifi-modem gebruikt, zie je in het display op welke zender de mediabox staat of je ziet de tijd in beeld. Als er iets mis is met de internetverbinding dan brandt er een offline lampje. Als je modem correct functioneert dan brandt er geen lampje.
Zie je een lampje met rode tekst offline branden?
-
Je hebt een oud modem
Helaas bieden we op de website geen ondersteuning meer voor je modem.
Onze collega's van klantenservice helpen je graag verder.Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.
-
Selecteer je wifibooster
-
Hoe gebruik je de Mediabox XL?
Met de Mediabox XL (voorheen Horizon) kijk je naar digitale en interactieve televisie in je huiskamer. In sommige plaatsen in Nederland kun je de Mediabox XL ook gebruiken als modem voor internet en bellen.
Gebruik je de Mediabox XL (Horizon) ook voor internet en bellen of heb je daar een los modem voor aangesloten?
-
Wacht een paar minuten
De Deco heeft tijdelijk geen verbinding. Wacht een paar minuten tot je Deco zelf de verbinding heeft hersteld.
Zodra het licht wit is gekleurd, zal je wifi-verbinding weer beschikbaar zijn.
Kleurt het licht wit en heb je weer wifi?
-
Je Deco werkt goed
Aan je wifibooster ligt het niet, dat is goed om te weten. Volgende stap is het modem controleren.
-
Het licht is rood
Open de TP-Link Deco App op je telefoon of tablet. Op het beginscherm zie je aan de bovenkant van het scherm een uitroeptekentje staan. Klik hierop om te zien wat het probleem is.
Klik op de Deco('s) die problemen ondervinden om het via de Deco App op te lossen.
Als je de app niet meer op je telefoon of tablet hebt, kun je deze downloaden via de Apple App Store of Google Play:
-
Controleer de kabels
Controleer de netwerkkabel van de Hoofd-Deco aan beide kanten of deze goed is aangesloten. Druk ze eventueel nog even extra aan, voor de zekerheid.
Check ook even of de stroomkabel nog is aangesloten op de Deco's in huis. En of die in het stopcontact zit.
Als je extra Deco's ook met een netwerkkabel hebt aangesloten, controleer daar dan ook de netwerkkabels.
Gaat het lichtje branden?
-
Lampjes Deco M4
Aan de bovenkant van je Deco is een gekleurd licht te zien. Elke kleur heeft een eigen betekenis:
Kleur licht Betekenis Knipperend geel Deco is aan het resetten Continu geel Deco start (opnieuw) op Knipperend wit Deco installeert nieuwe firmware Continu wit Deco werkt zonder problemen Knipperend rood Deco heeft geen verbinding met de Hoofd-Deco Continu rood De Deco heeft een probleem Welke kleur licht zie je aan de bovenzijde?
-
Er is iets anders aan de hand
Open de TP-Link Deco App op je telefoon of tablet. Op het beginscherm zie je aan de bovenkant van het scherm een uitroeptekentje staan. Klik hierop om te zien wat het probleem is.
Klik op de Deco('s) die problemen ondervinden om het via de Deco App op te lossen.
Als je de app niet meer op je telefoon of tablet hebt, kun je deze downloaden via de Apple App Store of Google Play:
-
Je ziet geen lichtje branden
b.
Klik onderin het scherm op Meer.
c.
Klik vervolgens op Geavanceerd en daarna op LED Control.
d.
Als de optie LED Control niet actief is, klik je op het balkje aan de rechterkant zodat het van grijs naar turquoise kleurt.
Wacht een minuut tot het lichtje op je Deco('s) aangaan.
Brandt het licht en heb je weer wifi?
-
Wacht een paar minuten
De Deco heeft tijdelijk geen verbinding. Wacht een paar minuten tot je Deco zelf de verbinding heeft hersteld.
Zodra het licht groen is gekleurd, zal je wifi-verbinding weer beschikbaar zijn.Kleurt het licht groen en heb je weer wifi?
-
Controleer de kabels
Controleer de netwerkkabel van de Hoofd-Deco aan beide kanten of deze goed is aangesloten. Druk ze eventueel nog even extra aan, voor de zekerheid.
Check ook even of de stroomkabel nog is aangesloten op de Deco's in huis. En of die in het stopcontact zit.
Als je extra Deco's ook met een netwerkkabel hebt aangesloten, controleer daar dan ook de netwerkkabels.
Gaat het lichtje branden?
-
Lampjes Deco X20
Aan de onderkant van je Deco is een gekleurd licht te zien. Elke kleur heeft een eigen betekenis:
Kleur licht Betekenis Knipperend geel Deco is aan het resetten Continu geel Deco start (opnieuw) op Knipperend groen Deco installeert nieuwe firmware Continu groen Deco werkt zonder problemen Knipperend rood Deco heeft geen verbinding met de Hoofd-Deco Continu rood De Deco heeft een probleem Welke kleur licht zie je aan de onderkant?
-
Lampjes Deco M4
Aan de bovenkant van je Deco is een gekleurd licht te zien. Elke kleur heeft een eigen betekenis:
Kleur licht Betekenis Knipperend geel Deco is aan het resetten Continu geel Deco start (opnieuw) op Knipperend wit Deco installeert nieuwe firmware Continu wit Deco werkt zonder problemen Knipperend rood Deco heeft geen verbinding met de Hoofd-Deco Continu rood De Deco heeft een probleem Welke kleur licht zie je aan de bovenzijde?
-
Lampjes Deco X20
Aan de onderkant van je Deco is een gekleurd licht te zien. Elke kleur heeft een eigen betekenis:
Kleur licht Betekenis Knipperend geel Deco is aan het resetten Continu geel Deco start (opnieuw) op Knipperend groen Deco installeert nieuwe firmware Continu groen Deco werkt zonder problemen Knipperend rood Deco heeft geen verbinding met de Hoofd-Deco Continu rood De Deco heeft een probleem Welke kleur licht zie je aan de onderkant?
-
Heb je dit modem?
Je hebt voor de Smart Wifi modem gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met de installatie.
Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.
-
Heb je dit modem?
Je hebt voor de Smart Wifi modem Giga gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met de installatie.
Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.
-
Selecteer hieronder je wifi-modem
-
Je hebt weer een wifi-verbinding!
Vlakbij het modem heb je een wifi-verbinding.
We kunnen ons voorstellen dat je een betere wifi-verbinding wilt. Daarmee helpen we je graag verder bij Wifi hulp & advies.
-
Probleem opgelost?
Test nu of je weer een verbinding met internet hebt. Open je browser en bekijk bijvoorbeeld de website www.ziggo.nl.
Is het probleem nu opgelost?
-
Check of het wifi-modem goed is aangesloten
a.
Check de coaxkabel
Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem juist met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.
Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vast te zitten op het modem.
Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.
De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten.
Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.
b.
Controleer de stroomtoevoer
Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.
Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.
Is het lampje OFFLINE nu uit?
-
Zit de stekker in het stopcontact
a.
Controleer de stroomtoevoer
Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.
b.
Controleer de aan-/uit knop
Modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.
Gaan de lampjes op het modem nu wel correct (zoals beschreven in de vorige stap) branden?
-
Lampjes op het modem
Je hebt een modem met meerdere lamjes die aanstaan, uitstaan of kunnen knipperen. De eerste vier lampjes (Power, DS, US en Online) geven aan of het modem een internetsignaal goed heeft opgepikt. Deze lampjes horen constant te branden.
Branden de 4 lampjes continu (zonder te knipperen)?
-
Check of de coaxkabel goed is aangesloten
De lampjes branden niet zoals het hoort
Meestal betekent dit dat er een signaalprobleem is. Dat kan door een storing komen of door een probleem met de aansluiting van de coaxkabel. Is er geen storing bekend? Check dan de coaxkabel.
a.
De plaats van het modem
Voor een goed werkend internetsignaal moet het modem aangesloten zijn op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het aansluitpunt waar het signaal van Ziggo met een groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.
b.
Hoofdaansluiting
Op de hoofdaansluiting zit een verdeler aangesloten. Vanaf deze verdeler gaat er een coaxkabel rechtstreeks naar het modem. Zorg dat alles stevig vast zit.
Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.
Dan heb je de verdeler niet nodig. Je kunt de coaxkabel rechtstreeks in de hoofdaansluiting en je modem steken.
Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.
c.
Coaxkabel
Gebruik de coaxkabel die je van Ziggo bij het modem hebt gekregen. Let er verder op dat je de coaxkabel niet in hele scherpe bochten buigt.
d.
Modem aansluiten
Aan de kant van het wifi-modem heeft de coaxkabel een ander type stekker (f-connector). Bij deze stekkers is de kern in het midden van de coaxkabel zichtbaar. Pas bij het aansluiten op dat deze niet krom buigt.
e.
Goed vast
Sluit de coaxkabel aan op het modem en zorg dat de stekker stevig vast zit.
f.
Aansluiting gecheckt
Je hebt de aansluiting van het modem gecontroleerd. Zet het modem weer aan, wacht twee minuten.
Gaan de lampjes nu correct branden (zoals beschreven in de vorige stap)?
-
Werkt je wifi-verbinding niet? Controleer de lampjes op je modem.
Selecteer hieronder je modem of wifibooster
-
Selecteer hieronder je modem of wifibooster
-
Ga verder in de SmartWifi app
Controleer je wifi-verbinding of pas gemakkelijk een instelling van je SmartWifi pods aan. Het kan in de SmartWifi app. Zonder ingewikkelde menu's en instellingen.
De SmartWifi app opnieuw downloaden en meer informatie vind je hier.
-
Welk modem heb je?
-
Wifi-modem gecheckt?
Je wifi-modem heeft geen goed signaal. Dan kun je het beste even contact met ons opnemen.
-
Wifi-modem gecheckt?
Je modem krijgt geen internetsignaal binnen. Zet je modem even uit en weer aan en wacht ongeveer 10 minuten totdat het lampje weer brandt.