Overslaan en ga naar inhoud

Televisie met CI+ Module opnieuw instellen

Televisie met CI+ Module opnieuw instellen

  • Bezig met laden...

  • Je tv en Ziggo CI+ Module opnieuw installeren

    We gaan nu je tv en CI+ Module opnieuw installeren. Op welke knoppen je daarvoor precies moet drukken, verschilt per merk en type tv. We gaan je daarom algemene informatie geven over het opnieuw installeren van je tv. Pak de handleiding van je tv erbij voor specifieke informatie.

    a.

    Haal eerst de CI+ Module uit je tv. Tijdens de herinstallatie mag deze niet in de tv zitten.

    b.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening en zoek de optie Fabrieksinstellingen, Standaardinstellingen of Factory defaults. Waar deze optie precies zit, vind je in de handleiding van je tv-toestel.

    c.

    Tijdens de herinstallatie wordt er gevraagd om een bron en netwerk te kiezen. Kies hier altijd voor:

    Bron: Kabel (DVB-C)
    Netwerk: Ziggo

    d.

    Hierna wordt je gevraagd naar een Frequentie en een Netwerk-ID. Sommige tv's vragen daarnaast om de symbol rate en modulatie. De gegevens zijn:

    Frequentie: 47400
    Netwerk-ID: 5555

    Symbol rate: 6875
    Modulatie: 64QAM

    Let op: soms is het nodig om een extra 0 of juist helemaal geen nullen in te vullen bij Frequentie of Netwerk-ID. Dit verschilt per merk en model. Je tv geeft zelf aan hoeveel cijfers er nodig zijn.

    e.

    Volg de verdere instructies in beeld. Zodra je klaar bent heb je weer beeld op NPO 1.

    f.

    Steek nu de CI+ Module weer in je tv. Druk de module goed aan in de televisie totdat er een melding op je tv verschijnt die bevestigd dat de module geplaatst is. Deze melding zal vanzelf verdwijnen.

    g.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar RTL4 te zappen. Als je hier beeld hebt, werkt het.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Je tv en Ziggo CI+ Module opnieuw installeren

    We gaan nu je tv en CI+ Module opnieuw installeren. Op welke knoppen je daarvoor precies moet drukken, verschilt per merk en type tv. We gaan je daarom algemene informatie geven over het opnieuw installeren van je tv. Pak de handleiding van je tv erbij voor specifieke informatie.

    a.

    Haal eerst de CI+ Module uit je tv. Tijdens de herinstallatie mag deze niet in de tv zitten.

    b.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening en zoek de optie Fabrieksinstellingen, Standaardinstellingen of Factory defaults. Waar deze optie precies zit, vind je in de handleiding van je tv-toestel.

    c.

    Tijdens de herinstallatie wordt er om installatiegegevens gevraagd. Het verschilt per merk wat je precies moet opgeven. Gebruik altijd onderstaande gegevens:

    Bron: Kabel (DVB-C)
    Netwerk: UPC

    Frequentie: 47400
    Netwerk-ID: 5555

    Sommige tv's vragen ook nog naar de volgende gegevens:

    Symbol rate: 6900
    Modulatie: 64QAM

    Let op: soms is het nodig om een extra 0 of juist helemaal geen nullenin te vullen bij frequentie of netwerk-ID. Dat verschilt per merk en model. Je tv geeft zelf aan hoeveel cijfers er nodig zijn.

    d.

    Volg de verdere instructies in beeld. Zodra je klaar bent heb je weer beeld op NPO 1.

    e.

    Steek nu de CI+ Module weer in je tv. Druk de module goed aan in de televisie totdat er een melding op je tv verschijnt die bevestigd dat de module geplaatst is. Deze melding zal vanzelf verdwijnen.

    f.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar RTL4 te zappen. Als je hier beeld hebt, werkt het.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Doet je CI+ Module en tv het niet meer? Zie je geen zenders of wordt je CI+ Module niet meer herkend? Reset je tv door de fabrieksinstellingen te herstellen. Zo stel je de CI+ tv opnieuw in. We laten je zien hoe je dat doet.

    Het merk van de Ziggo CI+ Module controleren

    De frequentie en het netwerk-ID dat je nodig hebt verschilt per CI+ Module. Controleer daarom eerst wat het merk is van de CI+ Module. Het merk staat op de achterkant van de module.

    Je ziet hieronder waar je de merknaam van de CI+ Module vindt.

    Wat is het merk van de Ziggo CI+ Module?

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen, maar het is helaas niet gelukt. 
    Stel je vraag op de Ziggo Community of neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent! 
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.