Ziggo GO fiksen | Klantenservice | Ziggo

Ziggo GO fiksen

Controleer eerst of er een storing is

Werkt Ziggo GO niet helemaal lekker? Check onze oplossingen en je kijkt binnen de kortste keren weer naar je favoriete programma.

Is er geen storing? Ga zelf aan de slag

We hebben de oplossingen voor de meest voorkomende problemen voor je verzameld.

Issues met inloggen

  • Heb je al een storingscheck gedaan? Voer je postcode en huisnummer hierboven in de storingschecker om te zien of er een storing is.
  • Je hebt je Mijn Ziggo inlog nodig om Ziggo GO te kunnen gebruiken. Probeer met dezelfde gegevens in te loggen in Mijn Ziggo. Lukt dit ook niet? Vraag dan je gebruikersnaam en/of wachtwoord.
  • Kun je wel inloggen in Mijn Ziggo, maar niet in Ziggo GO? Wijzig dan je gebruikersnaam en wachtwoord in je Mijn Ziggo account en probeer het na een aantal minuten opnieuw.
  • Heb je al een storingscheck gedaan? Voer je postcode en huisnummer hierboven in de storingschecker om te zien of er een storing is.
  • Sluit de app volledig af en start hem opnieuw. Lost dit het probleem niet op? Wacht dan een uur en probeer het opnieuw. Werkt dit nog steeds niet verwijder de app en installeer deze opnieuw.
  • Gebruik je een VPN-verbinding? Dan werkt de app niet. Via een VPN-verbinding kan de app namelijk niet controleren of je in de EU bent. De Ziggo GO app werkt alleen in de EU.
  • Alles geprobeerd? Om uit te sluiten dat het ligt aan het apparaat dat je gebruikt probeer een ander apparaat dat voldoet aan de minimale specificaties en voorwaarden voor de Ziggo GO app.
  • Blijven de problemen aanhouden? Zoek naar oplossingen op de Ziggo Community.

Afspelen lukt niet

Een internetverbinding die niet snel genoeg is zorgt voor een slechte kwaliteit van het beeld. Sluit alle applicaties die data kunnen verbruiken en doe een speedtest op ziggo.nl/speedtest. Als je verbinding trager is dan 10 Mbit/s kun je problemen ervaren.

We hebben een aantal oplossingen voor je verzameld:

  • Keek je via 3G of 4G? Switch dan naar een wifi-verbinding.
  • Kijk je via een publiek wifi-netwerk in bijv. een hotel of restaurant? Switch dan bij voorkeur naar 3G of 4G. Dit soort wifi-netwerken worden vaak door grote drukte enorm belast.
  • Kijk je via je eigen wifi-verbinding? Verbeter dan je wifi-verbinding met onze checklist.
  • Kijk je naar Ziggo GO op je laptop of computer? Bekijk ziggogo.tv dan bij voorkeur via Chrome of Firefox.
  • Kijk je in het buitenland? De beeldkwaliteit verschilt per EU-lidstaat. Hierdoor kan de beeldkwaliteit minder goed zijn dan je in Nederland gewend bent. Buiten de EU kan je niet met Ziggo GO kijken.
  • Het kan zijn dat je naar een uitzending kijkt die heel populair is. Hierdoor kan de beeldkwaliteit wat minder goed zijn.
Ziggo GO app voor smartphones of tablets
  • Heb je al een storingscheck gedaan? Voer je postcode en huisnummer hierboven in de storingschecker om te zien of er een storing is.
  • Zie je geen storing? Wacht dan even en probeer het later opnieuw.
  • Blijven de problemen aanhouden? Zoek de foutcode op in de Ziggo Community.
Ziggo GO voor je tweede tv

Is je apparaat verbonden met internet van Ziggo? 

Nee, je kan alleen tv-kijken als je internet van Ziggo hebt. 
Ja, volg dan onderstaande stappen:

  • Heb je al een storingscheck gedaan? Voer je postcode en huisnummer hierboven in de storingschecker om te zien of er een storing is.
  • Zie je geen storing? Wacht dan even en probeer het later opnieuw.
  • Blijven de problemen aanhouden? Zoek de foutcode op in de Ziggo Community.

Streamen werkt niet

Zie je je Chromecast apparaat niet in de Ziggo GO app? Zet dan je Chromecast apparaat even helemaal uit en weer aan (kort de stroom eraf). Dan ziet de Ziggo GO app het apparaat wel weer. Dit werkt ook voor tv's of mediaplayers met een Chromecast functionaliteit.
Ziggo GO app voor smartphones of tablets
  • Je hebt de nieuwste versie van de Ziggo GO app nodig. Controleer in de Google Store of in de Apple App Store of er updates voor de app beschikbaar zijn.
  • Je tablet of smartphone moet verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk als je Google Chromecast of Apple TV.
  • Controleer of er updates zijn op je Apple TV of Chromecast. Met een Chromecast doe je dit met de Google Home app. 
  • Blijven problemen aanhouden? Zoek naar oplossingen op de Ziggo Community.
Ziggo GO voor je tweede tv

Met de Ziggo GO app voor Apple TV, Android TV en Fire TV kan je niet streamen. Met deze app kijk je al op jouw grote (tv) scherm.  

  • Dit probleem kan voor komen wanneer de Chromecast wordt gebruikt in combinatie met een Android tablet of smartphone. Op deze apparaten staat een batterij besparende instelling standaard aan die moet worden uitgezet. Op de meeste Android apparaten vind je deze optie onder ‘’Instellingen’’. Kies vervolgens voor ‘’Accu’’ en klik door naar ‘’Accu optimalisatie’’. Zoek hier Ziggo GO app en zet de optie voor accu optimalisatie uit voor deze app. 
  • Blijven de problemen aanhouden? Zoek naar oplossingen op de Ziggo Community.

Overige problemen

Ziggo GO app voor smartphones of tablets
  • Volg onze instructies om afleveringen te downloaden.
  • Je hebt de nieuwste versie van de Ziggo GO app nodig. Controleer in de Google Store of in de Apple App Store of er updates voor de app beschikbaar zijn.
  • Je hebt minimaal Android 4.4 of iOS 10.0 nodig op je apparaat.
  • Controleer hoeveel vrije opslagruimte je hebt op je apparaat. Om een film of aflevering te downloaden is er minimaal 500 mb aan vrije opslagruimte nodig.
  • Blijven de problemen aanhouden? Zoek naar oplossingen op de Ziggo Community.
Ziggo GO voor je tweede tv
Ziggo GO voor Apple TV, Android TV of Fire TV is een dienst voor thuis en neem je dus niet mee onderweg. Je kunt deze app alleen gebruiken als je apparaat verbinding maakt met Ziggo Internet, waardoor het niet mogelijk is om deze onderweg of offline te gebruiken. Wil je onderweg offline kijken? Download dan films of series via de Ziggo GO app voor smartphones of tablets (iOS of Android App).

Opnemen op afstand werkt alleen als de energiestand van de Ziggo Mediabox XL op Hoog staat. Dit stel je zo in:

  1. Druk op de Menu-knop van de Mediabox XL afstandsbediening.
  2. Ga naar Opties.
  3. Selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
  4. Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
  5. Selecteer Hoog en druk op OK.
  • Tijdens live televisie kijken kun je in Ziggo GO de ondertiteling aanpassen als er een icoontje van een spraakballon in beeld staat. Bekijk ons stappenplan om te zien hoe dit er precies uit ziet.
  • Zie je tijdens live tv kijken via Ziggo GO het ondertitelings icoontje niet in beeld? Dan kun je het helaas niet aanpassen.
  • Loopt ondertiteling van een film of serie niet synchroom of gaat er iets anders mis? Geef dit door aan de Klantenservice of doe een melding op de Ziggo Community.

Streamen
Op dit moment is er een probleem wanneer je vanuit de Ziggo GO app op je iPhone of iPad wilt streamen naar je grote tv via Airplay in combinatie met de laatste versie van het TV OS besturingssysteem op Apple TV3. Hierdoor werkt Airplay voor sommige live tv zenders niet. We werken hard aan een oplossing hiervoor. 

App voor Apple TV
Inmiddels hebben we ook een app voor Apple TV4 en nieuwer. Ook hebben we een App voor smart tv’s die op Android TV draaien. Zoals bijvoorbeeld veel smart tv’s van Sony en Philips. Let op: deze app is alleen in huis te gebruiken in combinatie met een Ziggo Internet verbinding.

Staat je probleem er niet bij?

Kijk dan eens op onze Community. Ons netwerk van specialisten en klanten denken graag met je mee en weten misschien wel het antwoord op je vraag!

Ziggo GO gebruiken

Wil je alles weten over Ziggo GO? We leggen graag uit wat je er allemaal mee kunt doen.

Ziggo GO gebruiken

Ziggogo.tv

Wil je meteen naar Ziggo GO kijken in je browser? Ga dan naar ziggogo.tv. Even inloggen en kijken maar.

Ziggo GO in je browser

Interactieve tv

Kijk wat je maar wil, wanneer je maar wil. Wat je nodig hebt en hoe je kan kijken leggen we je graag uit.

Alles over Interactieve tv

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo