Interactieve Televisie werkt niet

Interactieve Televisie werkt niet

  • Is je Ziggo CI+ Module geschikt voor interactieve televisie?

    Je hebt een CI+ Module van het merk Quantis of @Smit. Niet alle modules van deze merken zijn geschikt voor interactieve televisie. Je herkent dit aan de volgende uiterlijke kenmerken:

    • 1 van de kanten van de module is oranje gekleurd
    • Op de gekleurde kant staat de tekst Interactieve Module of Interactieve CI+ 1.3 module gedrukt.

    Heb je een Interactieve CI+ Module?

  • Kom je wel in het interactieve menu?

    Interactieve televisie van Ziggo gebruik je via de rode knop op je afstandsbediening. Druk op de rode knop. Krijg je wel het interactieve menu te zien zoals hiernaast afgebeeld?

  • Verbonden met internet

    Controleer of je televisie met internet is verbonden. Afhankelijk van het merk kan dit via een netwerkkabel of draadloos.

    Er zijn veel verschillende televisies die elk op een eigen manier een internetverbinding maken. Daarom is het onmogelijk hier precies uit te leggen hoe je dat doet. Kijk in de handleiding van de televisie hoe je een internetverbinding maakt.

    Heeft de televisie wel een internetverbinding? Verbreek deze dan en maak opnieuw verbinding.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Internetverbinding

    Interactief televisiekijken werkt via de internetverbinding. Controleer daarom als eerste of de internetverbinding op je pc, laptop of smartphone het doet.

    Werkt je internetverbinding?

  • Is je tv gecertificeerd?

    Niet alle televisies zijn door Ziggo getest en gecertificeerd voor interactieve televisie. Als je tv niet gecertificeerd is, kun je de melding gecodeerd signaal of een andere foutmelding in beeld krijgen. De melding blijft dan in beeld staan of komt om de zoveel tijd weer terug. Je controleert eenvoudg of je tv gecertificeerd is op onze CI+ pagina. Klik op het tabje gecertificeerde tv's en vul je gegevens in. 

  • Niet gecertificeerde televisie

    Jammer genoeg kunnen we je niet garanderen dat interactief televisiekijken werkt. Natuurlijk kun je proberen of het met de volgende stappen lukt.

    Wil je verdergaan met het stappenplan?

  • Smartcardherstel via Mijn Ziggo

    Als je de melding Afspelen mislukt krijgt, is het mogelijk dat de smartcard de juiste rechten niet meer heeft.

    Je herstelt deze rechten als volgt:

    a.

    Laat de interactieve ontvanger en/of televisie aanstaan.

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

    c.

    Scroll naar beneden en zoek naar het smartcardnummer waar je de storing op ervaart. Klik bij deze smartcard op Instellingen.

    d.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    e.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    Werkt interactieve televisie nu goed?

  • Uit welk jaar komt je televisie?

    2013
    2013
    2014
    2014
  • Software-update overige televisietoestellen

    Voor een goede werking van Digitale en Interactieve Televisie van Ziggo is het belangrijk dat je televisie over de nieuwste software beschikt.

    Er zijn veel verschillende televisietoestellen in omloop. Voor de meest voorkomende toestellen hebben we een stappenplan gemaakt. Staat het merk van je televisie niet in bovenstaande lijst? Raadpleeg dan de handleiding van je televisie. Hierin staat beschreven hoe je je televisie kunt bijwerken met nieuwe software.

    Is het beeld nog steeds verkleurd?

  • Uit welk jaar komt je televisie?

    2013
    2013
    2014
    2014
  • Uit welk jaar komt je televisie?

    2014
    2014
  • Uit welk jaar komt je televisie?

    2013
    2013
    2014
    2014
  • Uit welk jaar komt je televisie?

    2014
    2014
  • Samsung software-update

    a.

    Druk op de Menu-knop.

    b.

    Ga omlaag naar Ondersteuning en druk op OK.

    c.

    Ga omlaag naar Software-update en druk op OK.

    d.

    Kies voor Nu bijwerken en druk op OK.

    e.

    Er wordt nu gezocht naar updates.

    f.

    Kies voor Ja om de software bij te werken en druk op OK.

    g.

    De nieuwste software wordt nu bijgewerkt.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Philips software-update

    a.

    Druk op de Home-knop.

    b.

    Ga naar Setup en druk op OK.

    c.

    Ga naar Software bijwerken en druk op OK.

    d.

    Kies voor TV met internet en druk op OK.

    Wil je de software updaten met behulp van een USB-stick? Raadpleeg dan de handleiding van de tv of de website van de fabrikant voor verdere uitleg. 

    e.

    Er wordt nu gezocht naar updates. Volg de instructies op je televisie op om de nieuwste software te installeren.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Sony software-update

    a.

    Druk op de Home-knop.

    b.

    Ga opzij naar Help en druk op OK.

    c.

    Ga naar Klantondersteuning en druk op OK.

    d.

    Ga naar Systeeminformatie en druk op OK

    e.

    Ga naar Software update en druk op OK.

    f.

    Ga naar Ja en druk op OK om de software te downloaden. 

    g.

    De software zal na het downloaden worden geïnstalleerd.

    Is je probleem nu opgelost?

  • LG software-update

    a.

    Druk op de Settings knop.

    b.

    Ga omlaag naar Support en druk op OK.

    c.

    Selecteer Software update en druk op OK.

    d.

    Selecteer Update-versie controleren en druk op OK.

    e.

    Er wordt nu gecontroleerd op updates. Volg de instructies op het scherm om de nieuwste software te installeren.

    Is je probleem nu opgelost?

  • LG software-update

    a.

    Druk op Settings.

    b.

    Ga omlaag naar Algemeen en druk op OK.

    c.

    Ga omlaag naar Over deze tv en druk op OK.

    d.

    Ga naar Controleren op updates en druk op OK.

    e.

    Wanneer de software beschikbaar is, druk op OK. De software wordt geïnstalleerd.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Panasonic software-update

    a.

    Druk op de Menu-knop.

    b.

    Ga omlaag naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga omlaag naar Systeemmenu en druk op OK.

    d.

    Ga omlaag naar Systeem bijwerken en druk op OK.

    e.

    Wanneer de software beschikbaar is, druk op OK. De software wordt geïnstalleerd.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Philips software-update

    a.

    Druk op het Tandwieltje (Instellingen).

    b.

    Ga naar Software bijwerken en druk op OK.

    c.

    Kies voor Updates zoeken en druk op OK.

    Wil je de software updaten met behulp van een USB-stick? Raadpleeg dan de handleiding van de tv of de website van de fabrikant voor verdere uitleg. 

    d.

    Er wordt nu gezocht naar updates. Volg de instructies op je televisie op om de nieuwste software te installeren.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Samsung software-update

    a.

    Druk op de Menu-knop.

    b.

    Ga omlaag naar Ondersteuning en druk op OK.

    c.

    Ga omlaag naar Software-update en druk op OK.

    d.

    Kies voor Nu bijwerken en druk op OK.

    e.

    Er wordt nu gezocht naar updates.

    f.

    Kies voor Ja om de software bij te werken en druk op OK.

    g.

    De nieuwste software wordt nu bijgewerkt.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Kom je nu wel in het interactieve menu?

    Je hebt de software van je tv geupdate. Druk op de rode knop. Krijg je nu wel het interactieve menu te zien zoals hiernaast afgebeeld?

  • Is je Ziggo Mediabox XL offline?

    Om via On Demand of Movies & Series films en series te bekijken, heeft de Mediabox XL verbinding nodig met ons netwerk. Controleer daarom eerst of dit nog het geval is. Kijk hiervoor op de voorkant van je Mediabox XL.

    Zie je hier het woord offline staan in het rood?

  • TV niet gecertificeerd

    Je tv is niet gecertificeerd voor Digitale Televisie van Ziggo. Hierdoor kunnen we niet garanderen dat je zonder problemen digitale televisie kunt kijken. Ben je van plan in de toekomst een nieuwe tv te kopen? Controleer dan van tevoren of het model geschikt is voor interactieve televisie.

  • Fabrieksinstellingen herstellen - Mediabox XL

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening.

    b.

    Ga opzij naar het Tandwieltje (Opties).

    c.

    Ga naar Uitgebreide instellingen en druk op OK.

    d.

    Ga naar Mediabox XL en druk op OK.

    e.

    Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    f.

    Vul je pincode in en druk op OK. De standaardpincode is 0000.

    g.

    Kies voor Bevestigen en druk op OK.

    h.

    Selecteer Ja en druk op OK om aanwezige opnamen te bewaren.

    i.

    Kies voor Huidige instellingen en druk op OK.

    j.

    Selecteer Ja en druk op OK om de Mediabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat kan enkele minuten duren.

    k.

    Kies Nederlands en druk op OK.

    l.

    De Mediabox XL leert je kijkgedrag kennen om zo tv-programma's, films of apps aan te bevelen die je waarschijnlijk leuk vindt.

    Kies voor Accepteren en druk op OK om dit te accepteren.

    Kies voor Nee, bedankt en druk op OK om deze functie niet te gebruiken.

    m.

    In dit scherm maak je een keuze voor de energiestand van je ontvanger. Wanneer je ervoor kiest om je mediabox in te stellen op de energiebesparende ECO-stand dan kun je niet meer gebruikmaken van internet, wifi, bellen en opnames instellen als je niet tv-kijkt.

    Wij adviseren je te kiezen voor de optie: Ja (aanbevolen). Bevestig dit met de OK-knop.

    Is je probleem nu opgelost?

  • De verbinding met internet controleren

    a.

    Om interactieve televisie te gebruiken moet de Humax mediabox verbonden zijn met internet. We gaan daarom eerst controleren of dit zo is. Druk op de Menu-knop.

    b.

    Selecteer Instellingen en druk op OK.

    c.

    Selecteer Systeem en druk op OK.

    d.

    Selecteer Internetinstelling en druk op OK.

    e.

    Selecteer LAN configureren en druk op OK.

    f.

    Achter IP-adres hoort een serie cijfers te staan. Staat er bij jou ook een ip-adres ingevuld?

  • Software update

    Voor een juiste werking van Interactieve Televisie is het van belang dat de laatste softwareversie op de televisie is geïnstalleerd. Controleer in de handleiding van de televisie hoe je de software kunt updaten. Geen idee hoe dit werkt? Geen zorgen. We hebben voor de meest gebruikte merken de juiste stappen op een rij gezet.

  • Internetverbinding

    Interactief televisiekijken werkt via de internetverbinding. Controleer daarom als eerste of de internetverbinding op je pc, laptop of smartphone het doet.

    Werkt je internetverbinding?

  • Humax software update

    a.

    Als je Humax mediabox niet voorzien is van de laatste software kun je problemen ervaren met interactieve televisie. Dit controleer je eenvoudig. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening.

    b.

    Ga naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    d.

    Vul de pincode in. Deze is standaard is dit 0 0 0 0.

    e.

    Controleer of software opwaarderen wit is gekleurd.

    f.

    Zo ja, selecteer deze optie en volg de instructies. Zo nee, dan is de ontvanger al voorzien van de laatste update.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Herstart de Mediabox XL

    a.

    Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    achterkant Mediabox XL

    b.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    achterkant Mediabox XL

    c.

    Wacht ten minste vijf seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    achterkant Mediabox XL

    d.

    Zet de mediabox nu weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    achterkant Mediabox XL

    e.

    Wacht tot de Mediabox XL is opgestart. Dit duurt ongeveer 3 minuten.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Herstart de Mediabox XL

    a.

    Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    achterkant Mediabox XL

    b.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    achterkant Mediabox XL

    c.

    Wacht ten minste vijf seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    achterkant Mediabox XL

    d.

    Zet de mediabox nu weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    achterkant Mediabox XL

    e.

    Wacht tot de Mediabox XL is opgestart. Dit duurt ongeveer 3 minuten.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    b.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    c.

    Koppel de coaxkabel aan de achterkant van de mediabox los.

    d.

    Wacht tenminste 5 seconden en doe dan de stekker weer in het stopcontact.

    e.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit duurt ongeveer 60 seconden. Je ziet nu een E48- of E52-melding

    f.

    Zet de mediabox op een andere zender.

    g.

    Sluit nu de coaxkabel aan op de mediabox. De E48- of E52-melding zal nu veranderen in de melding E04 Plaats smartcard.

    h.

    Plaats de smartcard terug in de digitale ontvanger. Na maximaal 30 seconden hoor je weer beeld te hebben.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten - Humax 5100C, 5200C, 5300C of 5400C

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    d.

    Vul de Pincode in. De standaardpincode is 0000.

    e.

    Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    f.

    Selecteer Ja en druk op OK.

    g.

    Vul nogmaals de Pincode in. De standaardpincode is 0000. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    h.

    Selecteer Nederlands en druk op OK.

    i.

    Selecteer Volgnd en druk op OK.

    j.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Volgnd en druk op OK.

    k.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK.

    Hoe wil je verbinding maken voor interactieve televisie?

  • Humax interactief maken via de wifi-dongle

    Stel de ontvanger in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Als je dit nog niet gedaan hebt. Plaats dan nu de humax dongle in de achterkant van je mediabox.

    b.

    Selecteer Volgnd en druk op OK.

    c.

    Druk op OK bij Netwerknaam. De Humax zal zoeken naar de beschikbare netwerken. Selecteer je netwerk en druk op OK.

    d.

    Als je netwerk beschermd is met een wachtwoord toets je het wachtwoord in in het menu. Dit doe je in het menu bij de derde optie: Wachtwoord.

    e.

    Toets nu het wachtwoord in. Het standaard wachtwoord staat op de sticker aan de onderkant van het modem. Dit wachtwoord wordt aangeduid als WPA2. Als je het wachtwoord van je modem/router zelf hebt gewijzigd, voer je hier je eigen wachtwoord in.

    f.

    Wanneer je het volledige wachtwoord hebt ingevoerd, druk je op de gele knop op je afstandbediening om het wachtwoord te bevestigen.

    Kies daarna voor Toepassen.

    Werkt interactieve televisie nu?

  • Humax interactief maken via een internetkabel

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Als je dit nog niet gedaan hebt. Plaats dan nu de internetkabel vanaf je Ziggo modem in je humax mediabox.

    b.

    Selecteer Volgnd en druk op OK.

    c.

    Selecteer Toepassen en druk op OK.

    d.

    Selecteer Voltooien en druk op OK.

    Werkt interactieve televisie nu?

  • Smartcardherstel via Mijn Ziggo

    Als je de melding Afspelen mislukt krijgt, is het mogelijk dat de smartcard de juiste rechten niet meer heeft.

    Je herstelt deze rechten als volgt:

    a.

    Laat de interactieve ontvanger en/of televisie aanstaan.

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

    c.

    Scroll naar beneden en zoek naar het smartcardnummer waar je de storing op ervaart. Klik bij deze smartcard op Instellingen.

    d.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    e.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    Werkt interactieve televisie nu goed?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    b.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    c.

    Wacht ten minste tien seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    d.

    Zet de mediabox nu weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    e.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit duurt ongeveer 30 seconden.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Fabrieksinstellingen herstellen - Standaard Mediabox

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening.

    b.

    Ga naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    d.

    Vul je pincode in en druk op OK. De standaard pincode is 0000.

    e.

    De mediabox gaat nu herstarten. Je ziet het beeld hierdoor even uit en weer aan gaan.

    f.

    Selecteer Nederlands en druk op OK.

    g.

    Zoek je activeringscode

    De activeringscode voor je mediabox verschilt per gemeente. Zoek op jouw gemeente om de juiste activeringscode te vinden.

    Vul de activeringscode van je gemeente in. 

    h.

    Controleer de gegevens op het scherm en druk op OK. Zie je nu een andere gemeente dan waar je woont? Druk dan op de Terug-knop om in het vorige scherm de activeringscode aan te passen.

    i.

    De mediabox gaat nu de zenders zoeken. Dit duurt een paar minuten.

    j.

    De mediabox is klaar met zoeken. Druk op OK om de zenders op te slaan.

    k.

    Je krijgt nu de vraag of je de algemene voorwaarden accepteert. Druk op OK om de algemene voorwaarden te accepteren en de mediabox weer in gebruik te nemen.

    l.

    Kies een energiestand. Selecteer Akkoord voor een hoog energieverbruik waardoor de mediabox snel opstart. Kies voor Nee, bedankt als je liever energie wilt besparen. Het opstarten van de mediabox duurt dan wel ongeveer 10 seconden langer. Druk hierna op OK om je keuze te bevestigen.

    m.

    Druk op OK om je keuze nogmaals te bevestigen.

    n.

    Je krijgt nu informatie over Digitale Televisie van Ziggo. Druk een paar keer op OK om verder te gaan.

    o.

    Druk op OK om je keuze nogmaals te bevestigen.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Welke Ziggo CI+ Module gebruik je?

    Om je verder te helpen is het belangrijk te weten welke CI+ Module je gebruikt. Kijk daarvoor op de achterkant van de CI+ Module. Welk logo of merknaam zie je?

    Quantis
    Quantis
    @Smit
    @Smit
    SmarDTV
    SmarDTV
    Neotion
    Neotion
  • Hoe ziet de mediabox er uit?

    Er zijn verschillende mediaboxen met een Ziggo logo op de voorkant. Welke mediabox heb je?

    Mediabox Next
    Mediabox Next
    Pace mediabox
    Pace mediabox
  • Heb je deze mediabox?

    Je hebt de Standaard mediabox (Pace DCR-7111) gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met het stappenplan.

  • Fabrieksinstellingen herstellen - Standaard Mediabox

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening.

    b.

    Ga naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    d.

    Vul je pincode in en druk op OK. De standaard pincode is 0000.

    e.

    De mediabox gaat nu herstarten. Je ziet het beeld hierdoor even uit en weer aan gaan.

    f.

    Selecteer Nederlands en druk op OK.

    g.

    Zoek je activeringscode

    De activeringscode voor je mediabox verschilt per gemeente. Zoek op jouw gemeente om de juiste activeringscode te vinden.

    Vul de activeringscode van je gemeente in. 

    h.

    Controleer de gegevens op het scherm en druk op OK. Zie je nu een andere gemeente dan waar je woont? Druk dan op de Terug-knop om in het vorige scherm de activeringscode aan te passen.

    i.

    De mediabox gaat nu de zenders zoeken. Dit duurt een paar minuten.

    j.

    De mediabox is klaar met zoeken. Druk op OK om de zenders op te slaan.

    k.

    Je krijgt nu de vraag of je de algemene voorwaarden accepteert. Druk op OK om de algemene voorwaarden te accepteren en de mediabox weer in gebruik te nemen.

    l.

    Kies een energiestand. Selecteer Akkoord voor een hoog energieverbruik waardoor de mediabox snel opstart. Kies voor Nee, bedankt als je liever energie wilt besparen. Het opstarten van de mediabox duurt dan wel ongeveer 10 seconden langer. Druk hierna op OK om je keuze te bevestigen.

    m.

    Druk op OK om je keuze nogmaals te bevestigen.

    n.

    Je krijgt nu informatie over Digitale Televisie van Ziggo. Druk een paar keer op OK om verder te gaan.

    o.

    Druk op OK om je keuze nogmaals te bevestigen.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    b.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    c.

    Wacht ten minste tien seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    d.

    Zet de mediabox nu weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    e.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit duurt ongeveer 30 seconden.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Heb je deze mediabox?

    Je hebt de Ziggo Mediabox Next gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met het stappenplan.

  • Selecteer hieronder het merk van je televisie

    Sony
    Sony
    Samsung
    Samsung
    LG
    LG
    Philips
    Philips
    Panasonic
    Panasonic
    Overige
    Overige
  • Je tv en Ziggo CI+ Module opnieuw installeren

    We gaan nu je tv en CI+ Module opnieuw installeren. Op welke knoppen je daarvoor precies moet drukken, verschilt per merk en type tv. We gaan je daarom algemene informatie geven over het opnieuw installeren van je tv. Pak de handleiding van je tv erbij voor specifieke informatie.

    a.

    Haal eerst de CI+ Module uit je tv. Tijdens de herinstallatie mag deze niet in de tv zitten.

    b.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening en zoek de optie Fabrieksinstellingen, Standaardinstellingen of Factory defaults. Waar deze optie precies zit, vind je in de handleiding van je tv-toestel.

    c.

    Tijdens de installatie wordt gevraagd om een kanaalbron te kiezen. Kies hier voor Kabel (DVB-C).

    d.

    Tijdens de installatie kan gevraagd worden om een netwerk te kiezen. Wat je hier selecteert is afhankelijk van het merk van je CI+ Module. Het merk staat op je CI+ Module geprint op de kant waar ook de streepjescode op staat.

    • Heb je een CI+ Module van het merk Quantis@Smit of Neotion? Kies dan voor Ziggo
    • Heb je een CI+ Module van het merk SmarDTV? Kies dan voor UPC.

    e.

    Hierna wordt je gevraagd naar een frequentie en een netwerk-ID. Sommige tv's vragen daarnaast om de symbol rate en modulatie. Ook deze gegevens zijn afhankelijk van het merk van je CI+ Module.

    CI+ Module van Quantis, @Smit of Neotion
    Frequentie: 47400
    Netwerk-ID: 5555
    Symbol rate: 6875
    Modulatie: 64QAM

    CI+ Module van SmarDTV
    Frequentie: 164000
    Symbol rate: 6900
    Modulatie: 64QAM
    Netwerk-ID: 5555

    Let op: soms is het nodig om een extra 0 of juist helemaal geen nullen in te vullen bij frequentie of netwerk-ID. Dit verschilt per merk en model. Je tv geeft zelf aan hoeveel cijfers er nodig zijn.

    f.

    Volg de verdere instructies in beeld. Zodra je klaar bent, heb je weer beeld op NPO 1.

    g.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar andere zenders te zappen.

    h.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar andere zenders te schakelen.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Werkt Interactieve Televisie niet? We gaan je helpen, zodat je weer films en series kunt kijken via On Demand of Movies & Series.

    Doe een storingscheck

    Is er een storing bekend op je adres?

    Vul hieronder je postcode en huisnummer in.

  • Hoe kijk je digitale televisie?

    Via een mediabox
    Via een mediabox
    Via een CI+ Module
    Via een CI+ Module
  • Welke mediabox gebruik je?

    Horizon
    Horizon
    Humax
    Humax
    UPC
    UPC
    Ziggo
    Ziggo
    Samsung
    Samsung
    Cisco
    Cisco
  • Kom je wel in het interactieve menu?

    Interactieve televisie van Ziggo gebruik je via de rode knop op je afstandsbediening. Druk op de rode knop. Krijg je wel het interactieve menu te zien zoals hiernaast afgebeeld?

  • Geen internetverbinding

    Je hebt geen internetverbinding. Hierdoor werkt interactief televisiekijken niet. Geen nood. Ook hier kunnen we je mee helpen.

    Raadpleeg ons stappenplan geen internetverbinding.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Humax interactief maken

    De verbinding werkt nog niet zoals het hoort. Je kan dan je Humax ontvanger interactief maken. Volg dan het stappenplan Humax interactief maken.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Sorry, interactief kijken via CI+ is nog niet beschikbaar

    Je gebruikt een CI+ Module van het merk SmarDTV. Dit betekent dat het in jouw regio helaas nog niet mogelijk om interactieve televisie te kijken via een CI+ Module. Zodra dit wel mogelijk is lees je het terug op onze CI+ pagina onder het kopje gecertificeerde tv's. Een ander merk CI+ Module gaat in jouw regio ook helaas niet werken. 

    Wil je toch gebruik van maken van interactieve televisie? Bekijk dan de interactieve mediaboxen.

  • Deze smartcard werkt niet interactief

    Je hebt geen interactieve CI+ Module. Hierdoor kun je helaas niet interactief televisiekijken.

    Wil je hier toch gebruik van maken? Bekijk dan de interactieve mediaboxen.

  • Geen internetverbinding

    Je hebt geen internetverbinding. Hierdoor werkt interactief televisiekijken niet. Geen nood. Ook hier kunnen we je mee helpen.

    Raadpleeg ons stappenplan geen internetverbinding.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Er is een storing of onderbreking

    Er is op dit moment een storing of onderbreking in je regio. Dat kan het probleem veroorzaken. Houd onze storingspagina in de gaten. 

  • Smartcardherstel via Mijn Ziggo

    Als je de melding Afspelen mislukt krijgt, is het mogelijk dat de smartcard de juiste rechten niet meer heeft.

    Je herstelt deze rechten als volgt:

    a.

    Laat de interactieve ontvanger en/of televisie aanstaan.

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

    c.

    Scroll naar beneden en zoek naar het smartcardnummer waar je de storing op ervaart. Klik bij deze smartcard op Instellingen.

    d.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    e.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    Werkt interactieve televisie nu goed?

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Er is een storing of onderbreking

    Er is op dit moment een storing of onderbreking in je regio. Dat kan het probleem veroorzaken. Houd onze storingspagina in de gaten. 

  • Kom je wel in het interactieve menu?

    Interactieve televisie van Ziggo gebruik je via de rode knop op je afstandsbediening. Druk op de rode knop. Krijg je wel het interactieve menu te zien zoals hiernaast afgebeeld?

  • Smartcardherstel via Mijn Ziggo

    Als je de melding Afspelen mislukt krijgt, is het mogelijk dat de smartcard de juiste rechten niet meer heeft.

    Je herstelt deze rechten als volgt:

    a.

    Laat de interactieve ontvanger en/of televisie aanstaan.

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

    c.

    Scroll naar beneden en zoek naar het smartcardnummer waar je de storing op ervaart. Klik bij deze smartcard op Instellingen.

    d.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    e.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    Werkt interactieve televisie nu goed?

  • Controleren op software-updates

    a.

    Als je Cisco mediabox niet voorzien is van de laatste software kun je problemen ervaren met interactieve televisie. Dit controleer je eenvoudig. Druk op de Menu-knop.

    b.

    Ga naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga naar Systeem en druk op OK.

    d.

    Controleer of Software update op Automatisch staat. Is dit niet het geval? Selecteer deze optie en druk dan op het pijltje naar rechts.

    e.

    Staat er Update beschikbaar: Ja ? Zet de ontvanger uit en daarna weer aan. De ontvanger vraagt je hierna om de update uit te voeren. De update zal 10 tot 15 minuten duren.

    Staat er Update beschikbaar: Nee ? Dan is je Cisco ontvanger al helemaal up-to-date. Druk op de Exit-knop van je afstandsbediening om het menu te verlaten.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    b.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    c.

    Koppel de coaxkabel aan de achterkant van de mediabox los.

    d.

    Wacht tenminste 5 seconden en doe dan de stekker weer in het stopcontact.

    e.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit duurt ongeveer 60 seconden. Je ziet nu een E48- of E52-melding

    f.

    Zet de mediabox op een andere zender.

    g.

    Sluit nu de coaxkabel aan op de mediabox. De E48- of E52-melding zal nu veranderen in de melding E04 Plaats smartcard.

    h.

    Plaats de smartcard terug in de digitale ontvanger. Na maximaal 30 seconden hoor je weer beeld te hebben.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Fabrieksinstellingen herstellen

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga naar Systeem en druk op OK.

    d.

    Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk op de OK.

    e.

    Selecteer Ja en druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.