Televisie doet het niet

Krijg je geen beeld uit je digitale ontvanger? Zitten er blokken en strepen door je favoriete tv-zenders heen? Welke storing in beeld je ook hebt, we gaan het met je oplossen. Hier lees je precies wat je kunt doen als je televisie niet werkt.

Storingschecker

Kijk of er bij je in de buurt storingen of werkzaamheden zijn

Postcode {{zipcode}} en huisnummer {{housenumber}} Wijzig

Bel ons
Helaas, je postcode is niet bij ons bekend. Check even of je een tikfout hebt gemaakt. Klopt je postcode wel? Bel ons dan op telefoonnummer 0900 - 1884 (normaal tarief).

Postcode: {{fpc.zipcode}} en huisnummer: {{fpc.housenumber}} Wijzig

Er is iets misgegaan.

Sorry, door een technisch probleem kunnen we niet controleren of er een storing bekend is op je adres. We werken hard aan een oplossing.

Werkzaamheden ({{interruptions.announcements.length}})

Er zijn geen werkzaamheden gepland.

Status: We zijn klaar We zijn voor je aan het werk gepland We zijn begonnen op {{x.create_date | date:"EEEE d MMMM 'om' H.mm"}} We zijn klaar op {{x.expected_solv_time | date:"EEEE d MMMM 'om' H.mm"}} {{x.expec_solv_time | date:"EEEE d MMMM 'om' H.mm"}} We zijn klaar op {{x.solv_time | date:"EEEE d MMMM 'om' H.mm"}}
Ontvang een bericht wanneer de storing is opgelost.
06 nummer
of
e-mail
06 nummer

We hebben je aanmelding binnen. Je krijgt een bericht wanneer de storing is opgelost.

Het aanmelden is niet helemaal goed gegaan. Probeer het nog een keer.

Storingen ({{interruptions.outages.length}})

Er zijn geen storingen bekend.

Status: {{x.status == 'opgelost' ? 'We hebben het voor je opgelost' : 'We zijn het voor je aan het oplossen'}} Melding bekend {{x.create_date | date:"EEEE d MMMM 'om' H.mm"}} Verwachte oplostijd {{x.expected_solv_time | date:"EEEE d MMMM 'om' H.mm"}} Weten we helaas nog niet Opgelost op: {{x.solv_time | date:"EEEE d MMMM 'om' H.mm"}}
Ontvang een bericht wanneer de storing is opgelost.
06 nummer
of
e-mail
06 nummer

We hebben je aanmelding binnen. Je krijgt een bericht wanneer de storing is opgelost.

Het aanmelden is niet helemaal goed gegaan. Probeer het nog een keer.

 
 

Check je foutcode of e-melding

 
 

Veelgestelde vragen

Ik zie zwarte balken aan de zijkanten van mijn beeld. Wat is er aan de hand?

Er zijn in de praktijk twee soorten beeld: breedbeeld en 'standaard' beeld. Dat laatste beeld is de standaard uit de tijd dat er nog geen breedbeeldtoestellen bestonden. Breedbeeld wordt ook aangeduid met 16:9 en standaard beeld met 4:3.

Wanneer je zwarte balken ziet aan de linker- en rechterkant van het beeld kijk je naar 4:3-beeld op een breedbeeldtoestel. Dat gebeurt bijvoorbeeld wanneer je naar een oud programma kijkt. Maar zie je deze zwarte balken ook tijdens bijvoorbeeld reclames? Dan is je tv-toestel niet goed ingesteld. Omdat het aanpassen van de instellingen per merk en toestel verschilt, pak je er het beste de handleiding van je tv-toestel bij.

Het kan ook voorkomen dat je onder en boven zwarte balken ziet. Dat kan ook op een breedbeeld-tv gebeuren. Dat ligt dan aan het soort opname van de film of serie. Die worden soms nog breder dan 16:9 uitgezonden. Het beeld is op het toestel dus minder hoog. De zwarte balken aan de onder- en bovenkant zijn in dat geval normaal en je kunt er niks aan doen.

 

De nieuwste vragen over televisie

Televisie op de Ziggo Community

Kom je er niet uit of heb je juist een geweldige oplossing voor je probleem gevonden? Deel het op de Ziggo Community.

Televisie op de Ziggo Community

Kom je er niet uit of heb je juist een geweldige oplossing voor je probleem gevonden? Deel het op de Ziggo Community.

Televisie op de Ziggo Community

Kom je er niet uit of heb je juist een geweldige oplossing voor je probleem gevonden? Deel het op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over televisie