Smartcard activeren

Een smartcard is een persoonlijke toegangskaart voor Digitale Televisie van Ziggo. De computerchip op je smartcard bevat alle informatie over je abonnement. In sommige gevallen moet je de smartcard eerst zelf activeren voordat je digitale televisie kunt kijken. We leggen je hier precies uit of dit nodig is en zo ja, hoe je dat doet. 

Wanneer heb ik een smartcard nodig?

In sommige regio's in Nederland heb je een smartcard nodig om digitale televisie te kijken. Je hebt een smartcard nodig als je:

  • een abonnement hebt op TV Standaard of TV Royaal
  • een digitale ontvanger gebruikt van Samsung, Humax, Homecast of Cisco 
  • of als je een CI+ module van Quantis, @Smit of Neotion gebruikt
  • de digitale ontvanger of CI+ module hebt gekocht in de winkel of gekregen van Ziggo.

Gebruik je een Horizon Mediabox? Dan heb je geen smartcard nodig.

Uw smartcard activeren

Zo activeer je een smartcard

Je smartcard activeer je eenvoudig in Mijn Ziggo. Toch liever wat extra uitleg? Volg dan ons handige stappenplan Smartcard activeren.

Meerdere smartcards activeren?

Dat kan. Alle zenders van de eerste smartcard worden dan ook op je extra smartcards geactiveerd. Per klantnummer kun je drie smartcards activeren.

Extra smartcard bestellen?

Het is niet mogelijk een losse smartcard te bestellen. In Nederland heb je namelijk niet overal een smartcard nodig om digitale televisie te kijken. Zodra je bij Ziggo een extra digitale ontvanger of een CI+ Module bestelt, sturen we een smartcard mee als dat in je woonplaats nodig is.

Een smartcard opzeggen?

Heb je nog een smartcard op je abonnement geregistreerd staan die je niet meer in je bezit hebt? Bel ons dan even om de smartcard op te zeggen.

Problemen met je smartcard?

Doet je smartcard het niet en zie je bijvoorbeeld een E30, E16 of E19 foutmelding op je tv? Dit handige stappenplan biedt de oplossing.

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Klantenservice