Geluidsproblemen

Geluidsproblemen

  • Bezig met laden...

  • Niet gecertificeerde televisie of Ziggo CI+ Module

    Probeer met de volgende stappen het probleem op te lossen zonder dat je een andere digitale ontvanger of CI+ Module koopt of aansluit. Omdat je televisie of module niet gecertificeerd is, kunnen we helaas niet garanderen dat je het probleem met de stappen oplost.

    Tips:

    • Koop je een nieuwe televisie en wil je dat de televisie werkt met een CI+ Module? Controleer dan of je televisie gecertificeerd is door Ziggo.
    • In de winkel herken je ons certificaat aan het logo van Ziggo zoals op de afbeelding staat. 
    • Is je CI+ Module niet gecertificeerd? Koop dan een gecertificeerde CI+ Module in een van deze winkels.
    • In plaats van een CI+ Module kun je ook een digitale ontvanger gebruiken. Een digitale ontvanger koop je ook bij een van deze winkels

    Als het niet lukt neem dan contact op met de leverancier of de fabrikant van je televisie. Ook dan kunnen we helaas niet garanderen dat het probleem wordt opgelost.

    Wil je toch verdergaan met het stappenplan?

  • Andere geluidsapparatuur

    Andere audioapparatuur, zoals een homecinemaset of een versterker, kunnen geluidsproblemen veroorzaken. Koppel deze apparatuur los om als oorzaak uit te sluiten.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Contact Garantie

    Je digitale ontvanger is mogelijk defect.

    We geven twee jaar garantie op de werking van apparaten en onderdelen die we leveren.

    Wil je gebruikmaken van de garantieregeling? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

  • Controleer de HDMI- of scartkabel

    De HDMI- of scartkabel geeft het beeld en geluid van de digitale ontvanger door aan je televisie. Deze kabels zijn gevoelig en kunnen beschadigd raken of niet helemaal goed vastzitten. Daardoor ontstaan problemen met het beeld of geluid. Probeer het volgende:

    • Controleer of de uiteinden van de kabel aan beide kanten goed zijn aangesloten. Druk de kabel aan beide uiteinden goed aan.
    • Probeer een andere HDMI- of scartaansluiting op de televisie.
    • Vervang de HDMI- of scartkabel.

    Heb je weer goed geluid?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Samsung DCB B270R

    Deze ontvanger is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteund. Dit kun je merken doordat NPO 1, 2 en 3 en regionale omroepen niet meer te bekijken zijn.

    Bekijk de alternatieven of neem contact op. Dan vinden we samen een oplossing die bij jouw wensen past.

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Setup.

    c.

    Druk op het pijltje naar rechts.

    d.

    Ga naar Systeem en druk op OK.

    e.

    Ga naar Resetten en druk op OK.

    f.

    Vul de Pincode in. De standaardpincode is 0000.

    g.

    Selecteer Ja en druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    h.

    Kies de Taal met de pijltjestoetsen en druk op OK.

    i.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Druk hierna op OK.

    j.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Samsung DCB H380R

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    c.

    Ga naar Productinfo en druk op OK.

    d.

    Druk op de rode knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    e.

    Kies voor Ja en druk op OK.

    f.

    Vul de Pincode in. De standaardpincode is 0000. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    g.

    Selecteer de Taal, ga naar Bevestigen en druk op OK.

    h.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Druk hierna op OK.

    i.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Samsung DCB P850R

    Deze ontvanger is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteund. Dit kun je merken doordat NPO 1, 2 en 3 en regionale omroepen niet meer te bekijken zijn.

    Bekijk de alternatieven of neem contact op. Dan vinden we samen een oplossing die bij jouw wensen past.

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Setup en druk op OK.

    c.

    Ga naar Systeem en druk op OK.

    d.

    Ga naar Resetten en druk op OK.

    e.

    Selecteer OK en druk op OK.

    f.

    Vul de Pincode in. De standaardpincode is 0000. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    g.

    Kies de Taal met de pijltjestoetsen en druk op OK.

    h.

    Selecteer Start installatie en druk op OK.

    i.

    Vul bij Frequentie 474000 in en bij Netwerk-ID 5555. Druk hierna op OK.

    j.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Samsung SMT C7140

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Selecteer Instellingen en druk op OK.

    c.

    Selecteer Standaardinstellingen herstellen en druk op OK.

    d.

    Voer de Pincode in. De standaardpincode is 0000.

    e.

    Selecteer Terug naar standaardinstellingen en druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    f.

    Selecteer de Taal, ga naar Bevestigen en druk op OK.

    g.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Druk hierna op OK.

    h.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Samsung SMT C1140

    Deze ontvanger is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteund. Dit kun je merken doordat NPO 1, 2 en 3 en regionale omroepen niet meer te bekijken zijn.

    Bekijk de alternatieven of neem contact op. Dan vinden we samen een oplossing die bij jouw wensen past.

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Instelling en druk op OK.

    c.

    Ga naar Systeem en druk op OK.

    d.

    Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk op OK.

    e.

    Vul de Pincode in. De standaardpincode is 0000.

    f.

    Selecteer de Taal en druk op OK.

    g.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Start en druk op OK.

    h.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken, selecteer Ja en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Samsung SMT H3102D

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga met de pijltjestoetsen naar Instellingen.

    c.

    Ga naar Systeem en druk op de OK-toets.

    d.

    Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk op OK.

    e.

    Selecteer JA en druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    f.

    Kies de Taal en klik op OK.

    g.

    • vul bij Frequentie in 474000
    • vul bij Netwerk-ID in 5555

    Druk op OK.

    h.

    Wacht tot alle zenders zijn gevonden en druk op OK.

    i.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met installeren en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Samsung DCB 9401R

    Deze ontvanger is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteund. Dit kun je merken doordat NPO 1, 2 en 3 en regionale omroepen niet meer te bekijken zijn.

    Bekijk de alternatieven of neem contact op. Dan vinden we samen een oplossing die bij jouw wensen past.

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    c.

    Vul de Pincode in. De standaardpincode is 0000.

    d.

    Ga naar Standaardinstellingen opnieuw instellen en druk op OK.

    e.

    Druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    f.

    Kies de Taal met de pijltjestoetsen en druk op OK.

    g.

    Druk op de knop Exit.

    h.

    Ga naar Netwerk installatie en druk op OK.

    i.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Druk hierna op OK.

    j.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK.

    k.

    Verlaat het menu door 2 maal te drukken op Exit.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Samsung DCB H360R

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Installatie.

    c.

    Druk op het pijltje naar rechts.

    d.

    Voer de Pincode in. De standaardpincode is 0000.

    e.

    Ga naar Standaardinstellingen opnieuw instellen en druk op OK.

    f.

    Druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    g.

    Kies de Taal met de pijltjestoetsen en druk op OK.

    h.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Druk hierna op OK.

    h.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten - Humax 5000C

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    c.

    Vul de Pincode in. De standaardpincode is 0000.

    d.

    Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk op OK.

    e.

    Selecteer Ja en druk op OK.

    f.

    Vul de Pincode in. De standaardpincode is 0000. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    g.

    Selecteer de Taal en klik op OK.

    h.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Zoeken en druk op OK.

    i.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK.

    j.

    Controleer de Scherminstellingen, selecteer Volgende en druk op OK.

    k.

    Selecteer Voltooien en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten - IR FOX C

    Deze ontvanger is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteund. Dit kun je merken doordat NPO 1, 2 en 3 en regionale omroepen niet meer te bekijken zijn.

    Bekijk de alternatieven of neem contact op. Dan vinden we samen een oplossing die bij jouw wensen past.

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    c.

    Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk op OK.

    d.

    Selecteer Ja en druk op OK.

    e.

    Voer het Wachtwoord in. Het standaardwachtwoord is 0000. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    f.

    Selecteer de Taal en druk op OK.

    g.

    Vul bij Frequentie 474000 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Volgende en druk op OK.

    h.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken, selecteer Opslaan en druk op OK.

    i.

    Selecteer Voltooien en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten - IR FOX Z

    Deze ontvanger is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteund. Dit kun je merken doordat NPO 1, 2 en 3 en regionale omroepen niet meer te bekijken zijn.

    Bekijk de alternatieven of neem contact op. Dan vinden we samen een oplossing die bij jouw wensen past.

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    c.

    Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk op OK.

    d.

    Selecteer Ja en druk op OK.

    e.

    Voer het Wachtwoord in. Het standaardwachtwoord is 0000. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    f.

    Selecteer de Taal en druk op OK.

    g.

    Vul bij Frequentie 474000 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Volgende en druk op OK.

    h.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken, selecteer Opslaan en druk op OK.

    i.

    Selecteer Voltooien en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten - Humax PVR 9200C

    Deze ontvanger is verouderd en wordt niet langer door Ziggo ondersteund. Dit kun je merken doordat NPO 1, 2 en 3 en regionale omroepen niet meer te bekijken zijn.

    Bekijk de alternatieven of neem contact op. Dan vinden we samen een oplossing die bij jouw wensen past.

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    c.

    Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk op OK.

    d.

    Selecteer Ja en druk op OK.

    e.

    Vul het Wachtwoord in. Het standaardwachtwoord is 0000. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    f.

    Selecteer de Taal en druk op OK.

    g.

    Vul bij Frequentie 474000 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Volgende en druk op OK.

    h.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken, selecteer Opslaan en druk op OK.

    i.

    Selecteer Voltooien en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Homecast Colorado

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Geavanceerd.

    c.

    Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    d.

    Kies Ja en druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    e.

    Kies de Taal en druk op OK.

    f.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Zenders Zoeken en druk op OK.

    g.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken, selecteer Ja en druk op OK.

    h.

    Pas als het nodig is, de Beeldinstellingen aan en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Hoe ziet de mediabox er uit?

    Er zijn verschillende mediaboxen met een Ziggo logo op de voorkant. Welke van de drie mediaboxen heb je?

  • Heb je deze mediabox?

    Je hebt de Digitale Ontvanger gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met het stappenplan.

    Op de sticker op de onderkant van de mediabox staat dat het een Humax Digitale Ontvanger IRHD-5500C is.

  • Digitale Ontvanger resetten

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    d.

    Vul de Pincode in.

    Standaard is de pincode 0000.
    Ben je de pincode vergeten? In MijnZiggo kun je de pincode resetten (bij "Digitale ontvanger en smartcards").

    e.

    Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    f.

    Bevestig de keuze door nogmaals je pincode in te voeren.

    g.

    Kies Nederlands en druk op OK.

    h.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken.

    i.

    De Digitale ontvanger is opnieuw ingesteld.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Heb je deze mediabox?

    Je hebt de Standaard mediabox (Pace DCR-7111) gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met het stappenplan.

  • Controleer de volume- en mute-knop

    Controleer met de afstandsbediening of het volume op een te laag niveau staat en pas dit zonodig aan. Controleer ook of je op de afstandsbediening de Mute-knop hebt ingedrukt. Met deze knop zet je het geluid aan en uit.

    Geluidsproblemen | Klantenservice | Ziggo

    Heb je nu weer geluid?

  • Controleer de HDMI- of scartkabel

    De HDMI- of scartkabel geeft het beeld en geluid van de digitale ontvanger door aan je televisie. Deze kabels zijn gevoelig en kunnen beschadigd raken of niet helemaal goed vastzitten. Daardoor ontstaan problemen met het beeld of geluid. Probeer het volgende:

    • Controleer of de uiteinden van de kabel aan beide kanten goed zijn aangesloten. Druk de kabel aan beide uiteinden goed aan.
    • Probeer een andere HDMI- of scartaansluiting op de televisie.
    • Vervang de HDMI- of scartkabel.

    Heb je weer goed geluid?

  • Controleer de HDMI- of scartkabel

    De HDMI- of scartkabel geeft het beeld en geluid van de digitale ontvanger door aan je televisie. Deze kabels zijn gevoelig en kunnen beschadigd raken of niet helemaal goed vastzitten. Daardoor ontstaan problemen met het beeld of geluid. Probeer het volgende:

    • Controleer of de uiteinden van de kabel aan beide kanten goed zijn aangesloten. Druk de kabel aan beide uiteinden goed aan.
    • Probeer een andere HDMI- of scartaansluiting op de televisie.
    • Vervang de HDMI- of scartkabel.

    Heb je weer goed geluid?

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • Andere geluidsapparatuur

    Andere audioapparatuur, zoals een homecinemaset of een versterker, kunnen geluidsproblemen veroorzaken. Koppel deze apparatuur los om als oorzaak uit te sluiten.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Fabrieksinstellingen herstellen - Standaard Mediabox

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening.

    b.

    Ga naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    Alle instellingen zoals beeldformaat, favorieten, geplande opnames en pincode worden teruggezet wanneer je de mediabox terugzet naar fabrieksinstellingen. Heb je een UPC Mediabox met opnamefunctie, dan blijven je opgenomen programma's natuurlijk wel bewaard.

    d.

    Vul je pincode in en druk op OK. De standaard pincode is 0000.

    e.

    De mediabox gaat nu herstarten. Je ziet het beeld hierdoor even uit en weer aan gaan.

    f.

    Selecteer Nederlands en druk op OK.

    g.

    Zoek je activeringscode

    De activeringscode voor je mediabox verschilt per gemeente. Zoek op jouw gemeente om de juiste activeringscode te vinden.

    Vul de activeringscode van je gemeente in. 

    h.

    Controleer de gegevens op het scherm en druk op OK. Zie je nu een andere gemeente dan waar je woont? Druk dan op de Terug-knop om in het vorige scherm de activeringscode aan te passen.

    i.

    De mediabox gaat nu de zenders zoeken. Dit duurt een paar minuten.

    j.

    De mediabox is klaar met zoeken. Druk op OK om de zenders op te slaan.

    k.

    Je krijgt nu de vraag of je de algemene voorwaarden accepteert. Druk op OK om de algemene voorwaarden te accepteren en de mediabox weer in gebruik te nemen.

    l.

    Kies een energiestand. Selecteer Akkoord voor een hoog energieverbruik waardoor de mediabox snel opstart. Kies voor Nee, bedankt als je liever energie wilt besparen. Het opstarten van de mediabox duurt dan wel ongeveer 10 seconden langer. Druk hierna op OK om je keuze te bevestigen.

    m.

    Druk op OK om je keuze nogmaals te bevestigen.

    n.

    Je krijgt nu informatie over Digitale Televisie van Ziggo. Druk een paar keer op OK om verder te gaan.

    o.

    Druk op OK om je keuze nogmaals te bevestigen.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Herstart de Mediabox Next

    a.

    Haal de stroomstekker van de Mediabox Next uit het stopcontact.

    b.

    Wacht ten minste 5 seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    c.

    Het kan enkele minuten duren totdat de mediabox opgestart is. Als er een blauw lampje aan de voorkant brandt is de box klaar voor gebruik.
    Schakel de mediabox weer in met de afstandsbediening of met de stand-by knop aan de voorzijde.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Fabrieksinstellingen herstellen - Mediabox Next

    In deze stap zetten we de mediabox terug naar de fabrieksinstellingen. Er kan namelijk iets mis zijn met de software van de mediabox. Op deze manier kunnen we dit herstellen. Wees gerust: je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen blijven bewaard.

    a.

    Druk op de knop van je afstandsbediening.

    b.

    Ga naar het Tandwieltje (Instellingen) en druk op .

    c.

    Ga naar Systeem.

    d.

    Navigeer naar Fabrieksinstellingen en druk op .