Check je modem

Check je modem

  • Lampjes op de Connectbox

    Op de voorkant van het modem staat een Ziggo logo. Daaronder is een statuslampje te zien. Deze kan in meerdere kleuren oplichten. Ook boven het logo kunnen er meerdere lampjes branden. Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als:

    • het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt

    of als:

    • het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt én er drie groene lampjes branden boven het Ziggo logo
    connectbox online lampjes

    Branden de juiste lampjes op de voorkant van de Connectbox?

  • Hoe gebruik je de Mediabox XL?

    Met de Mediabox XL (voorheen Horizon) kijk je naar digitale en interactieve televisie in je huiskamer. In sommige plaatsen in Nederland kun je de Mediabox XL ook gebruiken als modem voor internet en bellen.

    Mediabox XL en Connectbox

    Gebruik je de Mediabox XL (Horizon) ook voor internet en bellen of heb je daar een los modem voor aangesloten?

  • Wifi-modem in de kamer

    Controleer of je wifi-modem goed is geplaatst met behulp van onderstaande checklist.

    • Zorg dat je wifi-modem vrij en zo hoog mogelijk staat, bijvoorbeeld op een kastje. De kabel aan je modem is misschien niet heel lang, dus probeer de meest optimale positie te vinden.
    • Zorg voor een afstand van minimaal 30 cm tussen je wifi-modem en andere elektronische apparaten.
    • Zorg dat je wifi-modem niet in een gesloten ruimte staat, bijvoorbeeld in een wandmeubel.
    • Zorg dat je wifi-modem niet achter een tv of ander groot object staat.
  • Werkt je wifi-verbinding niet? Controleer hier of de juiste lampjes op het apparaat branden.

    Selecteer het merk van je modem

    Connectbox
    Connectbox
    Technicolor
    Technicolor
    Mediabox XL (Horizon)
    Mediabox XL (Horizon)
    Hitron
    Hitron
    Cisco
    Cisco
    Ubee
    Ubee
    Thomson
    Thomson
    Ander modem
    Ander modem
  • Heb je wel een wifi-verbinding vlakbij je modem?

    Hoe verder je van het wifi-modem af bent, des te zwakker wordt het signaal. Vlakbij het wifi-modem werkt je verbinding het beste.

    Om je een advies te geven over het oplossen van het probleem met je wif-verbinding, is het belangrijk om te weten wat precies het probleem is. Dit kun je het beste testen door vlakbij je modem te gaan staan.

    • Test een paar minuten je verbinding binnen 5 meter van het wifi-modem. 

    In veel gevallen is een Ziggo Wifibooster een goede optie om je wifi-verbinding te verbeteren. Welke Wifibooster het beste bij je past, ligt aan je huis en wensen. Bekijk de Wifiboosters.

    Werkt je wifi-verbinding wel vlakbij het modem?

  • Wifi-modem gecheckt?

    Je wifi-modem is goed geplaatst. Je wifi-verbinding zou dus goed moeten zijn. Toch heb je vlakbij het modem geen goede wifi-verbinding.

    Gelukkig kunnen we nog een aantal oplossingen proberen in onze checklist.

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten Connectbox Giga

    a.

    Check de coaxkabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem correct met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vastgeschroefd te zijn op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Modem aansluiten op signaalverdeler
    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Blijft de lichtring op de Connectbox nu constant wit branden?

  • Heb je dit modem?

    Je hebt voor de Connectbox Giga gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met de installatie.

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Wifi-modem gecheckt?

    Ai, je modem krijgt geen internetsignaal binnen. Ga verder met de volgende stap in onze checklist: modem resetten.

  • Heb je dit modem?

    Je hebt voor de Connectbox gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met de installatie.

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    a.

    Check de coaxkabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem juist met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vast te zitten op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten. 

    Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Gaan de lampjes op het modem nu wel correct (zoals beschreven in de vorige stap) branden?

  • Wifi-modem in de meterkast

    Controleer of je wifi-modem goed is geplaatst met behulp van onderstaande checklist. 

    • Zorg dat je wifi-modem zo hoog mogelijk staat of hangt. De kabel aan je modem is misschien niet heel lang, dus probeer de meest optimale positie te vinden.
    • Zorg dat er geen andere metalen of elektrische objecten direct voor of naast je wifi-modem staan.
  • Zet je Ziggo Mediabox XL op de juiste plek

    We gaan verder met de volgende stap: de plaatsing van je wifi-modem.

    Als je wifi-modem niet op de juiste plek staat komt het signaal een stuk minder ver. We leggen uit hoe je het beste uit je wifi-modem haalt.

    • Zorg dat je wifi-modem vrij en zo hoog mogelijk staat, bijvoorbeeld op een kastje. De kabel aan je mediabox is misschien niet heel lang, dus probeer de meest optimale positie te vinden.
    • Houd genoeg ruimte rond de mediabox, zodat hij zijn warmte kwijt kan.
    • Zorg voor een afstand van minimaal 30 cm tussen je mediabox en andere elektronische apparaten.
    • Zorg dat de mediabox niet in een gesloten ruimte staat, bijvoorbeeld in een tv- of wandmeubel.
    • Zorg dat je mediabox niet achter een tv of ander groot object staat.
  • Lampjes op de Connectbox Giga

    Controleer de status van het licht van het modem. Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als de statuslamp wit brandt.

    connectbox online lampjes

    Brandt de lichtring van de Connectbox constant wit?

  • Welke Connectbox heb je?

    Connectbox
    Connectbox
    Connectbox Giga
    Connectbox Giga
  • Je hebt weer een wifi-verbinding!

    Vlakbij het modem heb je een wifi-verbinding.

    We kunnen ons voorstellen dat je een betere wifi-verbinding wilt. Daarmee helpen we je graag in een ander checklist.

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    a.

    Check de coaxkabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem correct met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vastgeschroefd te zijn op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten. 

    Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Gaan de lampjes op het modem nu wel correct (zoals beschreven in de vorige stap) branden?

  • Lampjes op Ziggo Mediabox XL

    Als je een Mediabox XL (voorheen Horizon) als wifi-modem gebruikt, zie je in het display op welke zender de mediabox staat of je ziet de tijd in beeld. Als er iets mis is met de internetverbinding dan brandt er een offline lampje. Als je modem correct functioneert dan brandt er geen lampje.

    connectbox online lampjes

    Zie je een lampje met rode tekst offline branden?

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    a.

    Check de coaxkabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem juist met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vast te zitten op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten. 

    Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.

    connectbox online lampjes

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Gaan de lampjes op het modem nu wel correct (zoals beschreven in de vorige stap) branden?

  • Selecteer hieronder je wifi-modem

    Connectbox
    Connectbox
    Technicolor
    Technicolor
    Cisco
    Cisco
    Ubee
    Ubee
    Thomson
    Thomson
    Hitron
    Hitron
    Ander modem
    Ander modem
  • Lampjes op het modem

    Je hebt een modem met meerdere lamjes die aanstaan, uitstaan of kunnen knipperen. De eerste vier lampjes (Power, DS, US en Online) geven aan of het modem een internetsignaal goed heeft opgepikt. Deze lampjes horen constant te branden.

    connectbox online lampjes

    Branden de 4 lampjes continu (zonder te knipperen)?

  • Zet je wifi-modem op de juiste plek

    We gaan verder met de volgende stap: de plaatsing van het wifi-modem.

    Als je wifi-modem niet op de juiste plek staat, komt het signaal een stuk minder ver. We leggen uit hoe je het beste uit je wifi-modem haalt.

    Waar staat je wifi-modem?