Wifi-problemen oplossen

Werkt je wifi niet top? Of je wifi nu tijdelijk hapert of helemaal niets meer doet: we lossen het samen op. Gegarandeerd.

Is er een storing?

Werkt je internetverbinding niet zoals je het gewend bent? Check eerst of er storingen of werkzaamheden zijn bij jou in de buurt.

  1. Vul een geldige postcode in, bijv: 1234AB
  2. Vul een juist huisnummer in, zonder toevoeging
Toevoeging selecteren Geen toevoeging
Vul een geldige postcode in, bijv: 1234AB
Vul een juist huisnummer in, zonder toevoeging
De combinatie van je postcode en huisnummer kennen we niet. Heb je misschien een typfout gemaakt?

Status

Bekend sinds

Wanneer is het opgelost?

Opgelost sinds

We hebben geen werkzaamheden gepland op dit adres We hebben geen storingen gevonden op dit adres

Werkzaamheden (0)

Storingen (0)

Werkzaamheden (0)

Storingen (0)

Ontvang een bericht wanneer de storing is opgelost

SMS naar 06-nummer:
Vul een nummer of e-mailadres in.
Er is iets fout gegaan. Heb je misschien een typfout gemaakt?
We hebben je aanmelding binnen. Je krijgt een bericht wanneer de storing is opgelost.

Checklist

  • Check je modem

    Geen storing gevonden? Dan is er misschien iets met je modem aan de hand. Doen de lampjes op het modem het wel goed? Dat checken we samen met je in ons stappenplan.


    Check je modem zo
  • Reset je modem

    Nog steeds geen goede wifi-verbinding? In veel gevallen helpt het om je wifi-modem opnieuw op te starten. Daar helpen we je natuurlijk graag mee.


    Reset je modem zo
  • Maak verbinding met het juiste netwerk

    Soms heeft je wifi-apparaat onbedoeld verbinding met een netwerk in de buurt. Bijvoorbeeld omdat je ooit hebt ingelogd op de wifi van het koffietentje op de hoek of bij de buren. Hierdoor kun je traag internet krijgen. Check daarom of je met je eigen netwerk bent verbonden. Als je geen eigen netwerknaam hebt ingesteld, begint de netwerknaam meestal met ziggoXXXX.


    Als je niet met het juiste netwerk bent verbonden, kun je het beste de verbinding vergeten en daarna weer opnieuw verbinding maken. Dat is zó gepiept.



    Zoek juiste netwerk
  • Spoor stoorbronnen op

    Je bent verbonden met het juiste netwerk. Toch werkt je verbinding nog niet goed. Zijn er dan misschien stoorbronnen in huis?
     

    Wat zijn stoorbronnen?
    Via wifi verstuur je via radiosignalen gegevens van en naar je laptop, smartphone of tablet. Ook andere apparaten maken gebruik van radiosignalen en soms stoort dat. Controleer of dat aan de hand is en lees onze tips wat je eraan kunt doen.



    Spoor stoorbronnen op
  • Check je verbinding binnen 5 meter van het modem

    Geen stoorbronnen gevonden? Ga dan binnen 5 meter van je modem staan. Kun je nu wel internetten of valt dan nog steeds je verbinding weg? Dan kun je overschakelen naar een andere frequentie: 5 GHz.
     

    De meeste wifi-modems, routers of Wifiboosters sturen een wifi-signaal op 2,4 GHz (gigahertz) of 5 GHz. Met 2,4 GHz overbrug je grotere afstanden, maar is je verbinding trager. Dat komt omdat andere apparaten, zoals inbraakalarmen en magnetrons, ook gebruik maken van die frequentie.
     

    Op 5 GHz haal je hogere snelheden. En je hebt minder last van andere wifi-netwerken of stoorbronnen, omdat er veel meer rijbanen zijn. Het enige nadeel is dat 5 GHz iets minder ver reikt dan 2,4 GHz. 
     

    Hebben je apparaten geen 5 GHz? Dan kun je ook nog een ander wifi-kanaal kiezen. Dit is alleen geen structurele oplossing. Je zult dan regelmatig een ander kanaal moeten kiezen.



    Verbinding maken met 5 GHz Wifi-kanaal wijzigen
  • Breid het wifi-netwerk uit

    Overal in huis feilloos filmpjes kijken en skypen? Dit kun je op meerdere manieren regelen. De beste manier (en toevallig ook de goedkoopste) is een extra internetkabel trekken. Maar als je bijvoorbeeld nog ergens een router hebt liggen, dan kun je die als extra wifi-punt gebruiken. Of je koopt een Ziggo Wifibooster.


    Alles over Wifiboosters Losse router instellen

Wifi-modem instellen

Wil je zelf met je wifi-modem aan de slag? Dat kan natuurlijk ook. Hiervoor hebben we een aantal stappenplannen.

Gebruik de 5 GHz frequentie

Maak verbinding met de 5 GHz-frequentieband


Instellingen aanpassen in het wifi-modem

Inloggen op het modem

Of... bestel een monteur

Lukt het niet om overal in huis perfecte wifi te krijgen? Onze wifimonteur komt graag de wifi verbeteren en gaat pas weg als het werkt.

Meer over onze monteurs

 
 

Wat is wifi?

Heb je vragen over wifi? Zoals: wat is wifi? Hoe snel is wifi en hoe ver komt wifi eigenlijk? We geven die antwoorden graag.

Wifi uitgelegd

 
 

Internetproblemen

Heb je een probleem met wifi of bekabeld internet? Kijk dan bij Internetproblemen. 

Internetproblemen oplossen