E30-melding

  • Bezig met laden...

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Alle stappen goed doorlopen maar het werkt nog niet zoals je zou willen? 

    We helpen je verder

    Onze wifi-specialisten helpen je graag. Je kunt je vraag natuurlijk ook stellen in de Ziggo Community.

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • Of de melding E30-4

    Je ziet een E30-melding op je tv als je smartcard bijgewerkt moet worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je digitale ontvanger een tijd niet is gebruikt of uit heeft gestaan. Het bijwerken van je smartcard is gelukkig binnen 5 minuten geregeld. We leggen je in dit stappenplan uit hoe je dat doet.

    Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • Herstel je smartcard in de Mijn Ziggo app

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    Heb je meerdere producten? Zet dan alle mediaboxen en televisies met CI+ module aan voor je verder gaat.

    b.

    Open de Mijn Ziggo app.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Druk op Hulp bij televisie.

    e.

    Druk op Zenders opnieuw ophalen.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    f.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    Heb je meerdere producten? Zet dan alle mediaboxen en televisies met CI+ module aan voor je verder gaat.

     

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

     Inlogscherm Mijn Ziggo

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Kies voor Televisie.

    e.

    Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Zenders en pincode herstellen.

    f.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    g.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    h.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?