Geen signaal

Geen signaal

  • Bezig met laden...

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen, maar het is helaas niet gelukt. 
    Stel je vraag op de Ziggo Community of neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • Geen signaal op alle zenders

    a.

    Je ziet de melding Geen signaal op alle zenders. Dit betekent dat je tv helemaal geen signaal binnen krijgt. Controleer daarom eerst of de coaxkabel nog in je tv zit.

    b.

    Controleer hierna of de coaxkabel ook nog in de tv-aansluiting op de muur zit. Het kan zijn dat je tv-aansluiting er iets anders uitziet dan op de afbeelding hiernaast. Zorg ervoor dat de coaxkabel altijd in de aansluiting zit waar TV of TV/Radio bij staat.

    Heb je nu weer beeld op tv?

  • Zenders opnieuw zoeken

    Omdat de foutmelding geen signaal in beeld blijft gaan we je tv de zenders opnieuw laten zoeken. Dit duurt ongeveer 5 minuten.

  • Zenders zoeken op je tv

    Op je televisie zenders zoeken is verschillend voor ieder merk en model tv. We hebben een stappenplan klaar staan met alle televisies die Ziggo geschikt zijn.

  • Zenders opnieuw zoeken

    Omdat de foutmelding geen signaal in beeld blijft gaan we je tv de zenders opnieuw laten zoeken. Dit duurt ongeveer 5 minuten.

  • Zenders zoeken

    a.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening.

    b.

    Ga met de pijltjestoetsen naar Instellingen.

    c.

    Ga naar Systeem en druk op de OK-toets.

    d.

    Ga naar Zenders opnieuw zoeken en druk op de OK-toets.

    e.

    Selecteer JA en druk op de OK-toets om door te gaan.

    f.

    Druk een paar keer op het pijltje naar links, totdat het getal bij Netwerknummer verdwenen is. Vul hierna 5555 in met de cijfertoetsen van uw afstandsbediening en druk op het pijltje naar beneden.

    Druk daarna een paar keer op het pijltje naar links, totdat het getal bij Frequentie verdwenen is. Vul hierna 474000 in met de cijfertoetsen van je afstandsbediening en druk op OK.

    g.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK. Dit kan tot 30 minuten duren.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Fabrieksinstellingen herstellen

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Instellingen en druk op OK.

    c.

    Ga naar Systeem en druk op OK.

    d.

    Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk op de OK.

    e.

    Selecteer Ja en druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    f.

    Kies de Taal en klik op OK.

    g.

    Vul bij Frequentie 474000 in en bij Netwerknummer 5555. Druk hierna op OK.

    h.

    Wacht tot alle zenders zijn gevonden en druk op OK.

    i.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met installeren en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Heeft je andere tv ook problemen?

    Toont op andere televisies ook de melding E48 of E52? Of heb je daar last van blokken of strepen?

  • Je gaat eerst de coaxkabel vervangen

    We kunnen ons voorstellen dat je even de tijd nodig hebt om een nieuwe coaxkabel te bestellen en aan te sluiten. Wil je nog meer weten over kabels en splitters? We geven je graag meer informatie.

  • Kabels en splitters controleren

    Je tv-signaal is goed als je je tv of mediabox rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting. Dat betekent dat het signaal van Ziggo goed binnenkomt. De storing zit ergens in je kabels of splitters. Maar hoe weet je welk onderdeel je moet vervangen? 

    We geven je verschillende tips om dit te controleren:

    a.

    We leveren je tv-signaal via een groot netwerk van kabels in de grond. Eenmaal bij het huis aangekomen gaat het tv-signaal via coaxkabels in huis richting je tv. Bij meerdere televisies worden vaak splitters gebruikt. Voordat het signaal je tv bereikt, maakt het dus vaak een flinke reis, waarbij er onderweg wel eens wat mis kan gaan. Hierdoor kan het signaal verstoord raken en zie je slecht beeld op tv.

    b.

    Controleer altijd eerst of de kabels die je nu gebruikt in orde zijn. Begin hiervoor bij het eerste punt waar het signaal je woning binnen komt: de hoofdaansluiting. Voor goed tv-beeld moeten de kabels bij je thuis minimaal aan de volgende punten voldoen:

    • De buitenkant van de kabel is heel en heeft geen scheurtjes of knikjes.
    • Er zit altijd een connector aan het eind en de kabel is nergens aan elkaar geknoopt of geplakt.
    • De kabel heeft een minimale dikte van 7 millimeter.
    • Gebruik bij voorkeur niet te lange kabels. Voor kabels langer dan 10 meter kan een versterker nodig zijn.

    Kom je een kabel tegen die niet aan deze punten voldoet? Noteer het dan voor jezelf en ga verder met de volgende stap.

    c.

    Na de kabels zijn de connectors aan de beurt. Dit zijn de pluggen aan het einde van de kabel waarmee je de kabel aansluit op je tv of mediabox. Een slechte connector kan het signaal door heel je huis namelijk verstoren.

    • De connector hoort goed vast te zitten aan de kabel.
    • De connector is heel en zit volledig rondom de kabel bevestigd.
    • De connector is van metaal. Vaak zit hier nog een plastic omhulsel omheen.
    • Metalen connectoren zijn goed afgeschermd en minder gevoelig voor stoorbronnen.

    Loop alles na en druk voor de zekerheid alle kabels goed aan. Heb je ergens een connector in huis die afwijkt van de punten hierboven? Noteer het dan voor jezelf en ga verder met de volgende stap.

    d.

    Als je meerdere tv-aansluitingen in huis hebt, dan wordt het signaal waarschijnlijk ergens gesplit met een tv-splitter. Ook splitters hebben invloed op het signaal. Gebruik je splitters? Controleer ze dan op de volgende punten:

    • De splitter is volledig van metaal.
    • Alle aansluitingen op de splitter zijn in gebruik, of niet gebruikte aansluitingen zijn afgedekt. Heb je bijvoorbeeld een driewegsplitter, maar gebruik je maar twee kabels? Dan is het beter om een andere splitter te gebruiken.
  • Kabel vervangen

    Heb je bij de vorige stap een kabel, connector of splitter gevonden die niet goed is? Dan veroorzaakt dit waarschijnlijk het slechte beeld op je tv. Het is dus belangrijk dat je deze vervangt. Gebruik hiervoor alleen materiaal met het Kabel Keur-logo. Kabel Keur is een onafhankelijk keurmerk dat alleen kabels, connectoren en splitters goedkeurt die geschikt zijn voor digitale televisie. Je vindt deze kabels en andere materialen bij de kabelshop van Ziggo.

    We kunnen ons voorstellen dat je even tijd nodig hebt om kabels of splitters te vervangen. Heb je hier hulp bij nodig? Dan kun je ons altijd bellen. We helpen je telefonisch of plannen een monteur in als je niet zelf aan de slag wilt.

  • Meerdere tv's

    Eerst is het handig om te weten of je meerdere tv's in huis hebt. Heb je bijvoorbeeld op alle tv's blokken? Dan is de kans groter dat het niet aan je eigen kabels ligt.

    Heb je meerdere tv's in huis?

  • Aansluiten op je hoofdaansluiting

    We gaan nu controleren of de verstoring tussen de hoofdaansluiting en je tv zit, of dat de storing van buiten komt. Sluit hiervoor je mediabox direct aan op de hoofdaansluiting. Op deze aansluiting komt het signaal van Ziggo het huis binnen. Volg hiervoor de volgende stappen:

    a.

    Hieraan herken je de hoofdaansluiting:

    • een witte wandcontactdoos met 1 of 2 aansluitingen
    • een groene kabel die de wandcontactdoos in gaat (niet altijd zichtbaar)
    • zit in de meterkast of in de woonkamer

    Tip: Twijfel je welke wandcontactdoos de hoofdaansluiting is? Als er één in je meterkast zit, dan is dít altijd de hoofdaansluiting.

    b.

    Om het signaal op de hoofdaansluiting te testen, maak je een rechtstreekse verbinding met je tv (als je een CI+ Module gebruikt) of mediabox. Mogelijk heb je voor deze test een (lange) coaxkabel nodig. Om goed voorbereid aan de slag te gaan is het in dat geval belangrijk om precies te weten hoeveel meter kabel je nodig hebt voor de test.

    c.

    Waarschijnlijk zitten er nu al kabels, splitters of misschien een versterker aangesloten op je hoofdaansluiting. Haal deze er voor de test vanaf. Er blijft dan alleen een witte wandcontactdoos over met 1 of 2 aansluitingen.

    d.

    Trek een kabel direct vanaf de hoofdaansluiting naar je tv of mediabox. Gebruik hiervoor bij voorkeur een nieuwe coaxkabel met het Kabel Keur keurmerk. Zo weet je zeker dat het niet aan de coaxkabel ligt. Zap nu naar een zender die slecht beeld gaf.

    Je hebt de tv nu rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting. Is het beeld weer goed?

  • Andere coaxkabel

    Je beeld is ook niet goed als je direct bent aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Eigenlijk zijn er dan nog maar 2 mogelijkheden: Het signaal van Ziggo is niet goed, of je kabel is de veroorzaker van de storing.

    Sluit een andere coaxkabel aan tussen de hoofdaansluiting en je televisie of mediabox.

    Tip: Heb je je ontvanger al met een nieuwe kabel op de hoofdaansluiting aangesloten? Dan hoef je dat nu natuurlijk niet nog een keer te doen. Kies dan hieronder voor 'Nee'.

    Is je tv-beeld nu in orde?

  • Herstart de Mediabox XL

    a.

    Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    achterkant Mediabox XL

    b.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    achterkant Mediabox XL

    c.

    Wacht ten minste vijf seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    achterkant Mediabox XL

    d.

    Zet de mediabox nu weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    achterkant Mediabox XL

    e.

    Wacht tot de Mediabox XL is opgestart. Dit duurt ongeveer 3 minuten.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Instellen op juiste ingang

    a.

    Soms staat de televisie op de verkeerde ingang voor digitale televisie. Je tv en mediabox zien elkaar dan niet meer. Controleer eerst of de mediabox met een scartkabel of HDMI-kabel is aangesloten op de televisie. Druk deze kabel goed aan.

    b.

    Selecteer de juiste bron met de afstandsbediening van je televisie door één of meerdere keren op de knop SourceAV of Input te drukken (de naam van deze knop verschilt per type afstandsbediening). Selecteer de aansluiting waar de box op is aangesloten.

    Bijna ieder merk en tv-toestel gebruikt een andere knop om naar een extern kanaal te schakelen. Hieronder zie je de meest voorkomende afstandsbediening icoontjes.

    Samsung

    Philips

    Sony
     

    LG
     

    Panasonic
     

    Overige
     

    c.

    Kies nu de aansluiting waar je mediabox op staat aangesloten.

    • Is je mediabox verbonden met een HDMI-kabel? Selecteer dan HDMI1 of HDMI2.
    • Is je mediabox verbonden met een SCART-kabel? Selecteer dan AV1of AV2.

    Heb je nu weer beeld?

  • Welke mediabox gebruik je?

    Om je verder te helpen is het belangrijk om te weten welke mediabox je gebruikt. Kijk hiervoor op de voorkant van de mediabox. Welk logo of merknaam zie je?

  • Foutmelding door zenderwijziging

    Een E37-, E48- of E52-melding kan verschillende oorzaken hebben. Als Ziggo een zenderwijziging doorvoert is het mogelijk dat je digitale ontvanger even ‘in de war’ is. Gelukkig is de oplossing vaak eenvoudig:

    1. Zap naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Hier zou je gewoon beeld moeten hebben.
    2. Laat de televisie 1 minuut op Ziggo Sport staan.
    3. Zap daarna weer terug naar de zender waar je de foutmelding zag.

    Werkt digitale televisie nu goed?

  • Test op een andere tv

    Heb je nog een andere tv met digitaal signaal in huis?

  • Storing op het signaal

    Het tv-signaal kan verstoord raken door een stoorzender in je huis. Dit zijn vaak apparaten die zelf ook een signaal uitzenden of ontvangen en daarmee het tv-signaal in de weg zitten. Veel voorkomende stoorbronnen zijn:

    • huisnetversterker
    • audioversterker
    • draadloze telefoon
    • magnetron
    • babyfoon
    • apparaten die gebruik maken van 4G

    Staat één van deze apparaten in de buurt van je (CI+) televisie, digitale ontvanger of coaxkabel? Zet deze dan minimaal één meter van de televisie, digitale ontvanger en/of coaxkabel af. Lukt dat niet? Zet ze dan in ieder geval even uit.

    Is je beeld nu in orde?

  • Controleer de bekabeling

    Doet een andere tv in huis het wel? Dit betekent dat er geen storing in het Ziggo signaal is. De storing wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je binnenhuisbekabeling. 

    Storingen kunnen veroorzaakt worden als de kabels en tussenapparatuur niet goed zijn aangesloten. Controleer daarom of alle coaxkabels, splitters en versterkers goed aangesloten zijn. Druk alle kabels goed aan.

    Heb je nu goed beeld?

  • Storing op het signaal

    Het tv-signaal kan verstoord raken door een stoorzender in je huis. Dit zijn vaak apparaten die zelf ook een signaal uitzenden of ontvangen en daarmee het tv-signaal in de weg zitten. Veel voorkomende stoorbronnen zijn:

    • huisnetversterker
    • audioversterker
    • draadloze telefoon
    • magnetron
    • babyfoon
    • apparaten die gebruik maken van 4G

    Staat één van deze apparaten in de buurt van je (CI+) televisie, digitale ontvanger of coaxkabel? Zet deze dan minimaal één meter van de televisie, digitale ontvanger en/of coaxkabel af. Lukt dat niet? Zet ze dan in ieder geval even uit.

    Is je beeld nu in orde?

  • Het signaal is niet goed

    Controleer of de beeldkwaliteit wel in orde is zonder tussenkomst van andere apparaten zoals, een signaalversterker, splitter, video- dvd-, of harddiskrecorder. 

    Waarom testen op de hoofdaansluiting? 
    Door de digitale ontvanger rechtstreeks met de hoofdaansluiting te verbinden, kun je achterhalen of een ander apparaat de blokken of strepen veroorzaakt. Je weet dan dat de storing niet veroorzaakt wordt door het kabelsignaal, de kabels of je digitale ontvanger. 

    Tip 
    De hoofdaansluiting van Ziggo zit meestal in de meterkast of woonkamer. De locatie van de hoofdaansluiting kan het soms lastig maken om je tv of ontvanger rechtstreeks aan te sluiten. Wees dus voorzichtig met je apparaten als je ze hiervoor moet verplaatsen.

    Werkt de digitale ontvanger nu goed?

  • Het signaal is niet goed

    Controleer of de beeldkwaliteit wel in orde is zonder tussenkomst van andere apparaten zoals, een signaalversterker, splitter, video- dvd-, of harddiskrecorder. 

    Waarom testen op de hoofdaansluiting? 
    Door de digitale ontvanger rechtstreeks met de hoofdaansluiting te verbinden, kun je achterhalen of een ander apparaat de blokken of strepen veroorzaakt. Je weet dan dat de storing niet veroorzaakt wordt door het kabelsignaal, de kabels of je digitale ontvanger. 

    Tip 
    De hoofdaansluiting van Ziggo zit meestal in de meterkast of woonkamer. De locatie van de hoofdaansluiting kan het soms lastig maken om je tv of ontvanger rechtstreeks aan te sluiten. Wees dus voorzichtig met je apparaten als je ze hiervoor moet verplaatsen.

    Werkt de digitale ontvanger nu goed?

  • Er is een probleem met de bekabeling

    Je digitale ontvanger is direct aangesloten op de hoofdaansluiting en functioneert goed. Hiermee heb je uitgesloten dat er een probleem is met het tv-signaal van Ziggo. Storingen komen vaak door verouderde, beschadigde kabels of kabels van mindere kwaliteit. Er hoeft maar een heel klein deel van de kabel beschadigd te zijn om storing te veroorzaken.

    Het probleem wordt veroorzaakt door een onderdeel in je binnenhuisbekabeling. Het is belangrijk te achterhalen welke kabel de storing veroorzaakt:

    Sluit elk onderdeel één voor één weer aan en controleer telkens de beeldkwaliteit. Zie je weer een storing in beeld? Vervang de kabel waarbij de storing ontstaat.

    • Gebruik bij voorkeur kabels met het Kabel Keur logo.
    • Gebruik bij voorkeur een coaxkabel van maximaal 5 meter.
    • Gebruik bij 1 of meer splitters een signaalversterker. Een signaalversterker bestel je eenvoudig via de Sluit Alles aan Webshop.
    • Gebruik je langere kabels? Plaats dan een signaalversterker. Een signaalversterker bestel je eenvoudig via de Sluit Alles aan Webshop.
  • Storing op het signaal

    Het tv-signaal kan verstoord raken door een stoorzender in je huis. Dit zijn vaak apparaten die zelf ook een signaal uitzenden of ontvangen en daarmee het tv-signaal in de weg zitten. Veel voorkomende stoorbronnen zijn:

    • huisnetversterker
    • audioversterker
    • draadloze telefoon
    • magnetron
    • babyfoon
    • apparaten die gebruik maken van 4G

    Staat één van deze apparaten in de buurt van je (CI+) televisie, digitale ontvanger of coaxkabel? Zet deze dan minimaal één meter van de televisie, digitale ontvanger en/of coaxkabel af. Lukt dat niet? Zet ze dan in ieder geval even uit.

    Is je beeld nu in orde?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    b.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    c.

    Koppel de coaxkabel aan de achterkant van de mediabox los.

    d.

    Wacht tenminste 5 seconden en doe dan de stekker weer in het stopcontact.

    e.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit duurt ongeveer 60 seconden. Je ziet nu een E48- of E52-melding

    f.

    Zet de mediabox op een andere zender.

    g.

    Sluit nu de coaxkabel aan op de mediabox. De E48- of E52-melding zal nu veranderen in de melding E04 Plaats smartcard.

    h.

    Plaats de smartcard terug in de digitale ontvanger. Na maximaal 30 seconden hoor je weer beeld te hebben.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Homecast Colorado

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Geavanceerd.

    c.

    Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    d.

    Kies Ja en druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    e.

    Kies de Taal en druk op OK.

    f.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Zenders Zoeken en druk op OK.

    g.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken, selecteer Ja en druk op OK.

    h.

    Pas als het nodig is, de Beeldinstellingen aan en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Foutmelding door zenderwijziging

    Een E37-, E48- of E52-melding kan verschillende oorzaken hebben. Als Ziggo een zenderwijziging doorvoert is het mogelijk dat je digitale ontvanger even ‘in de war’ is. Gelukkig is de oplossing vaak eenvoudig:

    1. Zap naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Hier zou je gewoon beeld moeten hebben.
    2. Laat de televisie 1 minuut op Ziggo Sport staan.
    3. Zap daarna weer terug naar de zender waar je de foutmelding zag.

    Werkt digitale televisie nu goed?

  • Test op een andere tv

    Heb je nog een andere tv met digitaal signaal in huis?

  • Storing op het signaal

    Het tv-signaal kan verstoord raken door een stoorzender in je huis. Dit zijn vaak apparaten die zelf ook een signaal uitzenden of ontvangen en daarmee het tv-signaal in de weg zitten. Veel voorkomende stoorbronnen zijn:

    • huisnetversterker
    • audioversterker
    • draadloze telefoon
    • magnetron
    • babyfoon
    • apparaten die gebruik maken van 4G

    Staat één van deze apparaten in de buurt van je (CI+) televisie, digitale ontvanger of coaxkabel? Zet deze dan minimaal één meter van de televisie, digitale ontvanger en/of coaxkabel af. Lukt dat niet? Zet ze dan in ieder geval even uit.

    Is je beeld nu in orde?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    b.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    c.

    Koppel de coaxkabel aan de achterkant van de mediabox los.

    d.

    Wacht tenminste 5 seconden en doe dan de stekker weer in het stopcontact.

    e.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit duurt ongeveer 60 seconden. Je ziet nu een E48- of E52-melding

    f.

    Zet de mediabox op een andere zender.

    g.

    Sluit nu de coaxkabel aan op de mediabox. De E48- of E52-melding zal nu veranderen in de melding E04 Plaats smartcard.

    h.

    Plaats de smartcard terug in de digitale ontvanger. Na maximaal 30 seconden hoor je weer beeld te hebben.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Homecast ontvanger

    Wat is het typenummer van je ontvanger?

    Tip! Het typenummer vind je aan de voorkant van de ontvanger.

  • Ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen - Homecast Montana

    Stel de ontvanger opnieuw in. Dit doe je als volgt:

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van je digitale ontvanger.

    b.

    Ga naar Installatie en druk op OK.

    c.

    Vul de Pincode in. De standaardpincode is 0000.

    d.

    Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    e.

    Selecteer Terug naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

    f.

    Selecteer Ja en druk op OK. De ontvanger start nu opnieuw op. Dit kan 3 minuten duren.

    g.

    Selecteer de Taal en druk op OK.

    h.

    Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Zenders Zoeken en druk op OK.

    i.

    Wacht tot de ontvanger klaar is met zoeken en druk op OK.

    j.

    Pas, als het nodig is, de Beeldinstellingen aan en druk op OK.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Advies

    Omdat de voorgaande stappen je probleem niet hebben opgelost, en een andere tv in huis het wel doet, heb je uitgesloten dat het probleem in het Ziggo signaal zit. Het probleem wordt veroorzaakt door de binnenhuisbekabeling. Doe het volgende om erachter te komen welk onderdeel de storing veroorzaakt:

    Sluit je digitale ontvanger direct aan op de hoofdaansluiting van Ziggo, dus zonder tussenkomst van andere apparatuur. Als de digitale ontvanger werkt, sluit je elk onderdeel één voor één weer aan. Controleer bij elk onderdeel de beeldkwaliteit. Zie je weer een storing in beeld? Vervang dan het laatst aangesloten onderdeel.

    Tip! We raden je aan om gebruik te maken van coaxkabels met het Kabel Keur logo. Kabels met een Kabel Keur logo zijn goedgekeurd door onafhankelijke experts en zijn vanwege de gegarandeerde kwaliteit uitermate geschikt voor digitale televisie.

    Nieuwe coaxkabel kopen?

    Kijk op de website van Kabel Keur voor verkooppunten in de buurt.

  • Je ziet een E37- of E38-melding

    Je ziet een E37-melding op je tv als er een storing is in het netwerk van Ziggo. Hier kun je dus zelf niets aan doen. Zodra de storing door ons is verholpen verdwijnt de melding weer automatisch.

  • Geen signaal op alle zenders

    a.

    Je ziet de melding Geen signaal op alle zenders. Dit betekent dat je tv helemaal geen signaal binnen krijgt. Controleer daarom eerst of de coaxkabel nog in je tv zit.

    b.

    Controleer hierna of de coaxkabel ook nog in de tv-aansluiting op de muur zit. Het kan zijn dat je tv-aansluiting er iets anders uitziet dan op de afbeelding hiernaast. Zorg ervoor dat de coaxkabel altijd in de aansluiting zit waar TV of TV/Radio bij staat.

    Heb je nu weer beeld op tv?

  • Controleer of er storingen zijn bij je in de buurt

    Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
    Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.

    Is er een storing?

    Check het direct

    Is er een storing die het probleem verklaart?

  • Ik heb een (fout)melding in beeld

    Er is een melding die het probleem kan verklaren. Volg de aanwijzingen die we je geven op de pagina met toelichting over de (fout)melding.

    Heb je de (fout)melding opgelost en heb je nog steeds geen beeld? Dan helpen we je graag verder.

  • Controleer of er storingen zijn bij je in de buurt

    Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
    Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.

    Is er een storing?

    Check het direct

    Is er een storing die het probleem verklaart?

  • Zie je een foutmelding in beeld?

    Als er een melding of foutcode in beeld verschijnt, zoek dan hier naar een oplossing.