Overslaan en ga naar inhoud

Geen signaal oplossen

Geen signaal oplossen

  • Bezig met laden...

  • Controleer of er storingen zijn bij je in de buurt

    Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
    Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.

    Wat is je adres?

    Vul je postcode en huisnummer in.

    Is er een storing die het probleem verklaart?

  • Controleer of er storingen zijn bij je in de buurt

    Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
    Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.

    Wat is je adres?

    Vul je postcode en huisnummer in.

    Is er een storing die het probleem verklaart?

  • Zie je een foutmelding in beeld?

    Als er een melding of foutcode in beeld staat, is de kans groot dat deze te maken heeft met je probleem.

    Is er een melding die het probleem verklaart?

  • Zie je een foutmelding in beeld?

    Als er een melding of foutcode in beeld staat, is de kans groot dat deze te maken heeft met je probleem.

    Is er een melding die het probleem verklaart?

  • Helaas is er een storing of onderhoud in je buurt

    We werken aan een snelle oplossing. Als de problemen blijven aanhouden, neem dan contact op met onze klantenservice

  • Ik zie een andere (fout)melding

    Voer de melding of foutcode in die je op je beeldscherm ziet staan:

    Deze foutcode herkennen we niet. Heb je de code ingevuld die de mediabox of televisie aangeeft?

    Op de Ziggo Community vind je veel informatie over foutcodes.

    Volg de aanwijzingen die we je geven op de pagina met toelichting over de (fout)melding.

  • E37 of E38, een storing

    Er is helaas een storing in ons netwerk.  Zoek de storing op en geef aan dat je op de hoogte wilt worden gehouden.
    De E37- of E38-melding gaat automatisch weg als de storing is opgelost. Dan kun je meteen weer tv-kijken.

  • Ik zie een andere (fout)melding

    Voer de melding of foutcode in die je op je beeldscherm ziet staan:

    Deze foutcode herkennen we niet. Heb je de code ingevuld die de mediabox of televisie aangeeft?

    Op de Ziggo Community vind je veel informatie over foutcodes.

    Volg de aanwijzingen die we je geven op de pagina met toelichting over de (fout)melding.

  • Instellen op juiste ingang

    a.

     Kijk of de mediabox met een scartkabel of HDMI-kabel is aangesloten op de televisie. Druk deze kabel goed aan.

    b.

    Druk op de Source-AV- of Input knop. De naam van de knop is anders per type afstandsbediening. Kies de bron of aansluiting van de mediabox.

    De knop om naar een extern kanaal te schakelen, ziet er op elke tv of afstandsbediening net wat anders uit. Dit zijn de meest voorkomende:

    Samsung

    Philips

    Sony
     

    LG
     

    Panasonic
     

    Overige
     

    c.

    Als je mediabox is verbonden met een HDMI-kabel, kies je HDMI1 of HDMI2. 
    Is je mediabox verbonden met een SCART-kabel? Kies dan AV1of AV2.

    Heb je nu weer beeld op je tv?

  • Ik heb zwart beeld

    Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We helpen je snel verder.

  • Zie je ook een E met een nummer erachter?

  • Controleer of de mediabox aan staat

    Je tv geeft de melding Geen signaal als je mediabox uit is of op stand-by staat. Controleer daarom of je een blauw, rood, wit of geel lampje aan de voorkant van je mediabox ziet branden.

    Brandt er een lampje op je mediabox?

  • Power-knop

    Er brandt een lampje op je mediabox, dus het apparaat heeft stroom. Maar de mediabox kan op stand-by staan.
    Druk daarom een keer op de aan-en-uitknop van de afstandsbediening van je mediabox.

    Heb je nu weer beeld?

  • Controleer de stroomtoevoer

    a.

    Je mediabox krijgt waarschijnlijk geen stroom. Controleer of de stekker van je mediabox in een werkend stopcontact of stekkerblok zit.

    b.

    Veel mediaboxen hebben een aan-en-uitknop op de achterkant. Kijk of die op aan staat.

    Niet elke mediabox heeft een aan-/uit-schakelaar 

    Heb je nu weer beeld op je tv?

  • Controleer de kabel van je tv naar de mediabox

    De melding Geen signaal kun je zien als je HDMI- of scartkabel beschadigd is of niet goed vastzit. Deze kabel geeft het beeld en geluid van je mediabox door aan je tv. 

    • Kijk of de uiteinden van de kabel aan beide kanten goed zijn aangesloten. Druk de kabel nog eens goed aan.
    • Probeer een andere HDMI- of scartaansluiting op de televisie
    Voorbeeld van aansluitingen van scart en hdmi

    Kun je weer tv-kijken?

  • Welke andere mediabox heb je?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Zet de mediabox uit met de aan-en-uitknop op het apparaat.

    b.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    c.

    Wacht tien seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    d.

    Zet de mediabox nu weer aan met de aan-en-uitknop van het apparaat.

    e.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit duurt ongeveer 30 seconden.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Herstart de Mediabox XL

    a.

    Zet de mediabox uit met de aan-en-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    achterkant Mediabox XL
    b.

    Zet de mediabox nu weer aan met de aan-en-uitknop. Het opstarten duurt ongeveer 3 minuten.

    c.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact, wacht een paar seconden en steek 'm dan weer in het stopcontact.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Herstart de Next Mini

    a.

    Haal de stroomstekker van de Next Mini uit het stopcontact.

    b.

    Wacht minimaal 5 seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    c.

    Het kan een paar minuten duren voor de mediabox is opgestart. Zet de mediabox weer aan met de afstandsbediening.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Laten we het samen verder oplossen

    Ga op zoek:

    • Naar een wit stopcontact met 1 of 2 openingen
    • Kijk ook goed in de gang en in de kelder
    • Als je een groene kabel een stopcontact ziet ingaan, is dat de hoofdaansluiting

    Hoofdaansluiting laten verplaatsen

    Vind je de hoofdaansluiting niet op de plek waar je hem verwacht of zou willen hebben? Maak dan een afspraak om je AOP te laten verplaatsen

    Gevonden?

    Goed zo! Klik op Ja, gevonden en geef aan welke hoofdaansluiting het is.

  • Het probleem is opgelost

    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community

  • Storing op het signaal

    Sommige elektrische apparaten verzenden zelf ook draadloze signalen en verstoren daarmee het signaal van je tv. Lees meer over stoorzenders voor wifi, dit zijn dezelfde apparaten.

    Voorkom verstoring en zet deze apparaten op minimaal een meter afstand van je tv, digitale ontvanger of coaxkabel.

    Is het probleem nu opgelost?

  • E48- of E52-melding

    Zie je een bericht met daarin E48 of E52? Ga dan hier verder.

  • Ik zie een andere (fout)melding

    Voer de melding of foutcode in die je op je beeldscherm ziet staan:

    Deze foutcode herkennen we niet. Heb je de code ingevuld die de mediabox of televisie aangeeft?

    Op de Ziggo Community vind je veel informatie over foutcodes.

    Volg de aanwijzingen die we je geven op de pagina met toelichting over de (fout)melding.

  • Aansluiten op je hoofdaansluiting

    Verbind nu de tv of de mediabox rechtstreeks met de hoofdaansluiting.

    a.

    Maak de hoofdaansluiting leeg. Haal kabels een splitter of een versterker die is aangesloten op je hoofdaansluiting er even af. Je houdt dan een witte wandcontactdoos over met 1 of 2 aansluitingen.

    b.

    Steek de nieuwe kabel in de hoofdaansluiting en in de tv of de mediabox.

    Lukt het niet om een nieuwe kabel neer te leggen? Ook niet over de vloer of de trap? Hij hoeft nog niet netjes weggewerkt te worden. 

    We denken graag met je mee hoe we dit toch kunnen testen. Bel of chat met ons. We helpen graag.

    c.

    Zet je tv en de mediabox aan. Je hebt de tv nu rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting.

    d.

    Ga naar de zender waar je de foutmelding zag.

    Is het beeld weer goed?

  • Zenders opnieuw zoeken

    Je moet de tv-zenders opnieuw zoeken, omdat de foutmelding in beeld blijft. Dit duurt ongeveer 5 minuten.

    Haal de smartcard (CI+ Module) daarvoor even uit je tv

    Zenders zoeken werkt anders voor elk merk en type tv. Kijk hoe het voor jouw tv werkt.

    Plaats de smartcard weer terug nadat je de zenders hebt gevonden.

  • Zenders zoeken op je tv

    Zenders zoeken werkt anders voor elk merk en type tv. Kijk hoe het voor jouw tv werkt.

  • Kabels en splitters controleren

    Fijn dat het beeld nu weer goed is. We gaan uitzoeken wat er aan de hand was. Iets gevonden? Schrijf het dan op en ga verder met de volgende stap.

    a.

    Sluit de splitter weer aan. De splitter die op de hoofdaansluiting zit, verdeelt het signaal voor internet en televisie. Die stop je daarom weer terug zodat je ook kunt blijven internetten.

    b.

    Controleer de kabels die je gebruikt. Voor goed tv-beeld moeten de kabels bij je thuis minimaal aan de volgende punten voldoen:

    • De buitenkant van de kabel is heel en heeft geen scheurtjes of knikjes. Als je dat niet kunt zien omdat de kabel in de muur zit, controleer dan wel de andere punten.  
    • Er zit altijd een connector aan het eind en de kabel is nergens aan elkaar geknoopt of geplakt
    • De kabel heeft een minimale dikte van 7 millimeter
    • Gebruik liever niet te lange kabels. Voor kabels langer dan 10 meter kan een versterker nodig zijn.

    c.

    Controleer nu de connectors. Dit zijn de aansluitingen aan het einde van de kabel waarmee je de kabel aansluit op je tv of mediabox. Een slechte connector kan het signaal door heel je huis namelijk verstoren.

    • De connector hoort goed vast te zitten aan de kabel
    • De connector is heel en zit volledig rondom de kabel bevestigd
    • De connector is van metaal. Vaak zit hier nog een plastic omhulsel omheen.
    • Metalen connectoren zijn goed afgeschermd en minder gevoelig voor stoorbronnen

    Loop alles na en druk voor de zekerheid alle kabels goed aan. Heb je ergens een connector in huis die afwijkt van de punten hierboven? 

    d.

    Controleer nu de splitter. Als je op meer dan 1 tv wilt kijken, gebruik je een splitter. Die zie je hieronder op het plaatje.

    • De splitter moet volledig van metaal zijn
    • Alle aansluitingen op de splitter zijn in gebruik, of afgedekt. 
    • Heb je bijvoorbeeld een driewegsplitter, maar gebruik je maar twee kabels? Dan is het beter om een andere splitter met 2 uitgangen te gebruiken.
  • Kabel vervangen

    Heb je ontdekt dat een kabel, connector of splitter die je gebruikt niet goed is? Dan veroorzaakt dit waarschijnlijk het slechte beeld op je tv. Het is belangrijk dat je deze vervangt. Je vindt kabels en andere materialen bij de webshop van Ziggo.

    Moderne diensten eisen steeds meer van het signaal. Daarom is het erg belangrijk dat je het juiste materiaal gebruikt.  

    Koop kabels, splitters en connectoren met het Kabel Keur-logo. Kabel Keur is een onafhankelijk keurmerk dat alleen kabels, connectoren en splitters goedkeurt die geschikt zijn voor digitale televisie.

    Heb je hulp nodig bij het vervangen van kabels of splitters? Dan kun je altijd met ons bellen of chatten. We helpen je op afstand of sturen een monteur als je niet zelf aan de slag kunt.

  • Aansluiten op je hoofdaansluiting

    We gaan controleren of de verstoring tussen de hoofdaansluiting en je tv zit, of dat de storing van buiten komt.

    Wat heb je nodig?
    - Een kabel die lang genoeg is. Deze kun je bestellen in onze webshop.
    - De hoofdaansluiting
    - Je tv en mediabox

    a.

    Zoek de hoofdaansluiting. Die herken je zo:

    • een witte wandcontactdoos met 1 of 2 aansluitingen
    • een groene kabel die de wandcontactdoos in gaat (niet altijd zichtbaar)
    • zit in de meterkast of in de woonkamer

    Twijfel je welke wandcontactdoos de hoofdaansluiting is? Als er één in je meterkast zit, dan is dít altijd de hoofdaansluiting.

    Als je de hoofdaansluiting niet kunt vinden, helpen we je graag. Bel of chat met ons en dan gaan we samen op zoek. 

    b.

    Kijk nu hoe lang de kabel is tussen de hoofdaansluiting en je tv. Als de kabel te lang is of te kort, koop je een nieuwe in de Ziggo webshop.

  • Geen signaal op je tv

    Doet je tv niet wat je verwacht? We gaan kijken wat er aan de hand is.

    Hoe kijk je tv?