Overslaan en ga naar inhoud

Hoe herken je phishing?

Internetcriminelen worden steeds creatiever in het vissen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes, enzovoorts. We vinden het daarom belangrijk dat je zelf phishing kunt herkennen. Op deze pagina laten we je voorbeelden zien van phishingmails die in omloop zijn geweest en waarvan het leek alsof ze van Ziggo kwamen. Ook geven we uitleg hoe je deze e-mails en berichten als phishing herkent.

Als je een smartphone hebt, pas dan op voor FluBot. Dat is software die ongemerkt op je telefoon kan komen en een gevaar is voor jou en je telefoon.

Meer over FluBot

Bij ons gemeld Type Onderwerp Voorbeeld
26 September email Onderwerp: waarschuwing accountprofielfout Voorbeeld
18 September email Onderwerp: Schending van de privacyovereenkomst van gebruikers Voorbeeld
12 September email Onderwerp: Ziggo Rekening Update Voorbeeld
07 September email Onderwerp: Dringend: verifieer uw wachtwoord om beëindiging van e-mail te voorkomen Voorbeeld
06 September email Subject: Ziggo Account Update Voorbeeld
06 September email Valider din e-mail-konto {emailadres} Voorbeeld
05 September email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
03 September email Onderwerp: Mijn Ziggo. Voorbeeld
14 Augustus email Onderwerp: Ziggo: Account Beveiligingsmelding Voorbeeld
03 Augustus email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
19 Juli email Onderwerp: Account Update Voorbeeld
05 Juli email Onderwerp: Aandacht! Voorbeeld
26 Juni email Onderwerp: Dienstverlener ???? Voorbeeld
23 Juni email Onderwerp: Actie vereist Ziggo-schoonmaker June 23, 2023 Voorbeeld
13 Juni email Onderwerp: Belangrijke mededeling Voorbeeld
11 Juni email Onderwerp: Uw adres wordt onbruikbaar / Update van ons reglement Voorbeeld
10 Juni email Onderwerp: Verzoek opnieuw instellen op June 10, 2023 ; 21:25:32 PM Voorbeeld
07 Juni email Onderwerp: Actie vereist Ziggo-schoonmaker Voorbeeld
03 Juni email Onderwerp: Beveiligingswaarschuwing Ziggo-account Voorbeeld
Bij ons gemeld Type Onderwerp Voorbeeld
29 Mei email Onderwerp: VERPLICHTE UPDATE Voorbeeld
25 Mei email Onderwerp: Let op: Update uw e-mail account (xxxx@home.nl) on 25/05/2023 Voorbeeld
21 Mei email Onderwerp: Ontvangstbewijs betaling Voorbeeld
21 Mei email Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers: Voorbeeld
20 Mei email Onderwerp: Systeem geïnfecteerd! Voorbeeld
18 Mei email Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden Voorbeeld
16 Mei email Onderwerp: XXXXXXX, Onderhoudsactie vereist Voorbeeld
15 Mei email Onderwerp: Aandacht Voorbeeld
14 Mei email Onderwerp: Opmerking: opslag vergroten Voorbeeld
13 Mei email Onderwerp: E-mail notificatie op May 13, 2023 ; 12:04:26 PM Voorbeeld
13 Mei email Onderwerp:Kom vandaag in actie Voorbeeld
22 april email Subject: BEVEILIG UW ACCOUNT Voorbeeld
21 april email Onderwerp: Accountbeheer, beveiliging en privacy Voorbeeld
18 april email Onderwerp: Beveiligingsinformatie bijgewerkt Voorbeeld
15 april email Onderwerp: Informace Ziggo Voorbeeld
10 april email Onderwerp: Mijn Account Voorbeeld
6 april email Onderwerp: Kennisgewing oor April 6, 2023 at 12:40:54 AM Voorbeeld
5 april email Subject: Aandacht Voorbeeld
3 april email Uw e-mailaccount wordt verwijderd Voorbeeld
22 maart email 🔔 DRINGEND KENNISGEVING: CONTROLEER JE ZIGGO-ACCOUNT OM DE-ACTIVERING TE VOORKOMEN Voorbeeld
15 maart email Onderwerp: Actie vereist: Activeer uw account Voorbeeld
14 maart email Onderwerp: ⛔De tijd raakt op⛔ Actie Vereist Voorbeeld
14 maart email Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers Voorbeeld
13 maart
email Onderwerp: ACCOUNT UPDATE Voorbeeld
13 maart email Onderwerp: Actie vereist: Activeer uw account Voorbeeld
10 maart email Onderwerp: Actie vereist Voor reactivering Voorbeeld
07 maart email Subject: Ontvangstbewijs betaling Voorbeeld
07 maart email Onderwerp: Aandacht. Voorbeeld
07 maart email Onderwerp: Update Voorbeeld
05 maart email Onderwerp: Ziggo: Uw gegevens zijn verouderd Voorbeeld
05 maart email Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers: Voorbeeld
27 februari email Onderwerp: Actie Vereist Voorbeeld
20 februari email Onderwerp: Ziggo Server-upgrade Voorbeeld
20 februari email Subject:  Belangrijke beveiligings kennisgeving Voorbeeld
20 februari email Microsoft Ziggo IT Voorbeeld
15 februari email Onderwerp: Ziggo Voorbeeld
15 februari email Onderwerp: !!!Opdater dine e-maildata!!! Voorbeeld
15 februari email Onderwerp: Update Voorbeeld
12 februari email Onderwerp: Ziggo: belangrijke berichten worden in de wacht gezet Voorbeeld
12 februari email Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord Voorbeeld
12 februari email Onderwerp: Actie Vereist Voorbeeld
10 februari email Onderwerp:mailbox heeft de quotumlimiet overschreden 2023/2/10 Voorbeeld
08 februari email Onderwerp: Ziggo- Service en Privacybeleid Update Voorbeeld
06 februari email Onderwerp: Kennisgeving Ziggo-accountverificatie Voorbeeld
03 februari email Onderwerp: Accountgegevens bijwerken Voorbeeld
01 februari email Onderwerp: Verdachte berichten gedetecteerd Voorbeeld
01 februari email Aandacht vereist: Onderhoudsupdate op je mail abuse@ziggo.nl on Wednesday-February-2023 Voorbeeld
31 januari email Onderwerp: Betaalbewijs op 31 januari 2023 Voorbeeld
29 januari email Onderwerp: Gefeliciteerd, je hebt €100 ziggo klantenbonus gewonnen - January 28, 2023 Voorbeeld
27 januari email Onderwerp: Ziggo Gebruikers Pandemiefondsen zijn vandaag betaald - January 27, 2023 Voorbeeld
27 januari email Onderwerp: Belangrijke beveiligings kennisgeving Voorbeeld
26 januari email Subject: EFT-overmakingsadviesmelding - January 26, 2023 Voorbeeld
21 januari email Onderwerp: Uw account is als inactief beschouwd Voorbeeld
21 januari email Onderwerp: Kennisgeving wachtwoordherstel Voorbeeld
20 januari email Onderwerp: Ziggo-accountfout opgemerkt Voorbeeld
18 januari email Onderwerp: Betaalbewijs op 10 januari 2023 Voorbeeld
18 januari email Onderwerp: Wednesday, January 18, 2023)_Daily Networks' Quarantine summary for  Voorbeeld
11 januari email/pdf Onderwerp: New Request Received - CS0056180 477425891 - Casema Voorbeeld
09 Januari email Onderwerp: Account Update Voorbeeld
05 Januari email Onderwerp: ACCOUNT DE-ACTIVERING BEZIG Voorbeeld
04 Januari email Onderwerp: Account Update Voorbeeld

Hieronder kun je de voorbeelden zien van phishingmails die bij ons bekend zijn.

Onderwerp: waarschuwing accountprofielfout

26 September - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een scriptfout is opgetreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Schending van de privacyovereenkomst van gebruikers

18 September - In de e-mail wordt gesuggereerd U uw account moet resetten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Rekening Update

12 September - In de e-mail wordt gesuggereerd uw account wordt gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Dringend: verifieer uw wachtwoord om beëindiging van e-mail te voorkomen

07 September - In de e-mail wordt gesuggereerd U uw wachtwoord moet verifieëren om beëindiging van e-mail te voorkomen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Valider din e-mail-konto {emailadres}

06 September - In de e-mail wordt gesuggereerd dat doordat onderhoudswerkzaamheden de email service stopgezet wordt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

05 September - In de e-mail wordt gesuggereerd dat U beperkte toegang heeft tot uw email account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Mijn Ziggo.

03 September - In de e-mail wordt gesuggereerd dat U een factuur nog moet betalen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo: Account Beveiligingsmelding

14 Augustus - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een ongebruikelijke aanmeldingsactiviteit op uw account is geweest. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

03 Augustus - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account is verlopen en u nu moet verlengen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Account Update

19 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u binnen24 uur uw account moet valideren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Aandacht!

06 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u binnenkort de opslaglimiet gaat overschrijden die is ingesteld door onze e-mailbeheerder. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Dienstverlener ????

26 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een  nieuw bericht op je wacht in je account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actie vereist Ziggo-schoonmaker June 23, 2023

23 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat dat er virussen zijn gekoppeld aan uw e-mailadres. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijke mededeling

13 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw beveiligingsvoorkeur bijgewerkt moet worden voor email. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw adres wordt onbruikbaar / Update van ons reglement

11 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email wordt geblokkeerd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Verzoek opnieuw instellen op June 10, 2023 ; 21:25:32 PM

10 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email wordt beeindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actie vereist Ziggo-schoonmaker

07 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw systeem is geïnfecteerd!. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Beveiligingswaarschuwing Ziggo-account

03 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw identiteit te verifiëren met een beveiligings uitdaging en vervolgens uw wachtwoord te wijzigen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: VERPLICHTE UPDATE

29 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een update voor email is om te voorkomen uw e-mailadres permanent wordt geblokkeerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Let op: Update uw e-mail account (xxxx@home.nl) on 25/05/2023

25 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een update voor email is in verband met onderhoudswerkzaamheden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ontvangstbewijs betaling

21 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een betaling voor u klaar staat. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers:

21 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat 98,8% van uw datagebruik vol is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Systeem geïnfecteerd!

20 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw systeem geïnfecteerd is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden

18 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox 90% van zijn quotum heeft overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: XXXXXXX, Onderhoudsactie vereist

16 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een maandelijks onderhoudsproces moet uitvoeren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Aandacht

15 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox binnenkort geen quota meer heeft en toe is aan een nieuwe upgrade. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Opmerking: opslag vergroten

14 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte gekoppeld aan uw emailadres: bijna is overschreden en Ziggo u vraagt om uw e-mailopslagruimte te vergroten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: E-mail notificatie op May 13, 2023 ; 12:04:26 PM

13 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd uw wachtwoord te bevestigen of te verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp:Kom vandaag in actie

13 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een onderhoudsproces moet uitvoeren om uw gegevens veilig te houden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Subject: BEVEILIG UW ACCOUNT

21 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je email is gehackt en dat je een beveiligingsdienst moet raadplegen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Accountbeheer, beveiliging en privacy

21 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat we zullen stoppen met het verwerken van inkomende e-mails in je account omdat je je Ziggo-account niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Beveiligingsinformatie bijgewerkt

18 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je Ziggo-account een update nodig heeft om te kunnen genieten van alle nieuwe functies van Ziggo-service 2023. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Informace Ziggo

15 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat Ziggo geen applicaties van derden meer ondersteunen die verouderde inlogmethoden gebruiken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Mijn Account

10 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de toegang tot uw account is opgeschort. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Kennisgewing oor April 6, 2023 at 12:40:54 AM

6 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord geverifieerd moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Subject: Aandacht

5 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de opslaglimiet van uw e-mailaccount binnenkort bereikt is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Uw e-mailaccount wordt verwijderd

3 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u heeft verzocht om deactivering van uw e-mailaccount. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

🔔 DRINGEND KENNISGEVING: CONTROLEER JE ZIGGO-ACCOUNT OM DE-ACTIVERING TE VOORKOMEN

22 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd  om uw accountgegevens up-to-date te houden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actie vereist: Activeer uw account

15 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte gekoppeld aan uw emailadres bijna is overschreden..Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ⛔De tijd raakt op⛔ Actie Vereist

14 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte bijna is overschreden.
Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers:

14 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox 90% van zijn quotum heeft overschreden.
Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ACCOUNT UPDATE

13 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actie vereist: Activeer uw account

13 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte is overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actie vereist Voor reactivering

10 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw wachtwoord te bevestigen of te verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Subject: Ontvangstbewijs betaling

07 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een betaling voor u klaar staat. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Aandacht.

07 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox binnenkort de opslaglimiet zal overschrijden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Update

07 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de emailberichten in de wacht zijn gezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo: Uw gegevens zijn verouderd

05 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de emailberichten in de wacht worden gezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers:

05 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de mailbox voor 90% vol zit. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actie Vereist

27  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte gekoppeld aan uw emailadres bijna is overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Server-upgrade

20  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd uw e-mailadres te bevestigen om uw account actief te houden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Subject: Belangrijke beveiligings kennisgeving

18  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er ongebruikelijke activiteiten zijn gedetecteerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Microsoft Ziggo IT

20  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er email berichten in quarantaine zijn gezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo

15  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat  uw e-mailaccount na 16 februari 2023 wordt stopgezet (gesloten). Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: !!!Opdater dine e-maildata!!!

15  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de service wordt stopgezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Update

15  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw inkomende e-mails in de wacht werden gezet vanwege een update. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo: belangrijke berichten worden in de wacht gezet

12  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw inkomende e-mails in de wacht werden gezet vanwege de recente upgrade naar onze database. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord

12  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email zou worden beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actie Vereist

12  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte bijna is overschreden.. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: mailbox heeft de quotumlimiet overschreden 2023/2/10

10  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox de quotumlimiet heeft overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo- Service en Privacybeleid Update

08  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat Ziggo stopt met inkomende e-mails en pdf-bestanden vanaf 8 februari 2023. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Kennisgeving Ziggo-accountverificatie

06  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat installatiegegevens van uw ziggo-account verouderd zijn. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Verdachte berichten gedetecteerd

03  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u de privacyverklaring moet bijwerken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Verdachte berichten gedetecteerd

01  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er verdachte email is gedetecteerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Aandacht vereist: Onderhoudsupdate op je mail abuse@ziggo.nl on Wednesday-February-2023

01  Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een onderhoudsupdate voor uw email is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Betaalbewijs op 31 januari 2023

31  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een betaling heeft ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Gefeliciteerd, je hebt €100 ziggo klantenbonus gewonnen - January 28, 2023

29  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een klantenbonus heeft gewonnen . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Gebruikers Pandemiefondsen zijn vandaag betaald - January 27, 2023

27  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een betaling is bijgeschreven. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijke beveiligings kennisgeving

27  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er ongebruikelijke activiteiten in uw konto gedetecteerd zijn. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Subject: EFT-overmakingsadviesmelding - January 26, 2023

26  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een betalingsbericht heeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw account is als inactief beschouwd

21  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw uw account als inactief wordt beschouwd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Kennisgeving wachtwoord herstel

21  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord verloopt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo-accountfout opgemerkt

20  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account in de wachtrij staat voor beveiligingscontrole. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Betaalbewijs op 10 januari 2023

18  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een betaling heeft gedaan. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: (Wednesday, January 18, 2023)_Daily Networks' Quarantine summary for

18  Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er email berichten in quarantine staan. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: New Request Received - CS0056180 477425891 - Casema

11 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er email is geblokkeerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Account Update

09 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw e-mailadres te updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ACCOUNT DE-ACTIVERING BEZIG

05 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw e-mailadres bij te werken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Account Update

04 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw e-mailadres te upgraden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Blijf goed opletten!

Je hebt nu een aantal veelvoorkomende voorbeelden gezien van phishing e-mail die in het verleden naar onze klanten zijn verstuurd. Net als met andere criminele activiteiten proberen ook internetcriminelen steeds betere en slimmere manieren te verzinnen om je gegevens te stelen. Daarom is het is heel belangrijk dat je e-mail van Ziggo, of andere bedrijven zoals je bank of creditcardleverancier, heel goed leest. Naast de tips die we je hebben gegeven is er nog één belangrijke tip waarmee je je kunt beschermen tegen phishing; je gevoel. Ontvang je een e-mail die je geen goed gevoel geeft? Of geeft de inhoud van de e-mail je het gevoel dat je iets moet doen? Neem dan altijd voor de zekerheid contact met ons op. Zo zorgen we er samen voor dat je gegevens beschermd blijven. 

Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?

Heb je een e-mail ontvangen waarvan je denkt dat het om phishing gaat? Meld dit dan via phishing@ziggo.nl. Het is voor ons erg belangrijk dat je het originele bericht en de zogeheten e-mail headers meestuurt. Je stuurt het originele bericht mee door deze in een nieuwe e-mail te slepen. Hiermee kunnen we namelijk concreet actie ondernemen. 

Ben je een website tegengekomen die zich voordoet als een Ziggo pagina of om je persoonlijke gegevens vraagt? Meld dit dan ook via dit formulier. Kies daarbij voor de categorie misbruik/overlast. Het is belangrijk dat je de link naar de website meestuurt, zodat we de bron kunnen achterhalen. Ook hierover houden we je natuurlijk op de hoogte.

Veelgestelde vragen

Als je per ongeluk toch hebt gereageerd op een phishingmail is het belangrijk om actie te ondernemen. Denk aan de volgende punten:

  • Heb je een wachtwoord ingevoerd? Verander dan zo snel mogelijk dit wachtwoord.
  • Heb je creditcardgegevens ingevuld? Breng je creditcardmaatschappij hiervan op de hoogte.
  • Doe digitaal aangifte bij de politie. Ook kun je een melding maken bij Meld misdaad anoniem.