Je wifi-wachtwoord aanpassen

Je wifi-wachtwoord aanpassen

  • Bezig met laden...

  • Heb je deze wifibooster?

    Je hebt voor deze Wifibooster via internetkabel gekozen. 

    Deze Wifibooster via een internetkabel lijkt erg op de Connectbox. Je herkent de Wifibooster aan de naam die je op voorkant van het apparaat kunt lezen. Net zoals op het plaatje hieronder.

    Wil je toch met de Connectbox aan de slag? Klik links boven in dit scherm op 'Vorige' en maak opnieuw je keuze.

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Welke wifibooster heb je?

    Dit zijn 2 oudere wifi-versterkers. We hebben SmartWifi pods die de wifi in je huis beter verdelen. Je kunt die kopen, maar ook huren. Lees meer over SmartWifi pods

    Welke wifi-versterker gebruik je?

  • Het wifi-wachtwoord van je router wijzigen

    Bij eigenlijk elke router is het mogelijk om je wifi-wachtwoord te wijzigen. Het is dan nodig om in te loggen op je router en het wachtwoord aan te passen.

    Elk merk router heeft weer een andere manier van inloggen en instellen. Daarom kunnen we je geen exacte beschrijving geven. Raadpleeg de handleiding van je router voor extacte stappen. Het werkt ongeveer zo:

    a.

    Zorg dat je verbonden bent met je router. Zonder werkende verbinding lukt het niet om in te loggen op je router.

    b.

    Open je browser en typ het IP-adres van de router in de adresbalk. Dit IP-adres kun je vinden op een sticker op je router. Vaak begint dit met 192.168...

    c.

    Vul je inloggegevens in. Deze kun je vinden op een sticker onderop je router.

    d.

    Zoek het menu waar je je wifi-wachtwoord aan kan passen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je router.

    e.

    Pas je wifi-wachtwoord aan en sla je instellingen op. Je router gaat nu opnieuw opstarten. Daarna kan je opnieuw een wifi-verbinding maken met je nieuwe wifi-wachtwoord. 

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Back-up je wifi-instellingen

    Je wifi-instellingen zijn aangepast! Maak meteen een kopie (back-up) van je instellingen. Zo zet je de goede instellingen snel over naar een nieuw modem of zet je alles gemakkelijk weer terug als dat een keer nodig is.

    Druk in de SmartWifi app in de menubalk onderaan op Home.

    Druk linksboven op het tandwieltje om naar de instellingen te gaan.

    Zet Back-up netwerkinstellingen aan.

  • Wifi-wachtwoord opzoeken of veranderen

    Je wifi-modem is beveiligd met een standaard wifi-wachtwoord. Het is belangrijk dat je dit standaard wachtwoord veranderd in een eigen wachtwoord. Pas dit eigen wachtwoord daarna ook regelmatig aan. 

    Je wachtwoord vergeten?

    Als je nooit een eigen wachtwoord hebt ingesteld, vind je het standaard wachtwoord op de sticker of het kaartje op of bij je modem.

    Je vindt het ook terug in de SmartWifi app en in SmartWifi web. En je kunt inloggen op je modem. We helpen je verder.

    Welk modem heb je?

  • Gebruik de Deco app

    Logo Deco app

    In de Deco app van TP-Link:

    • Verander je wifi-instellingen en je wifi-wachtwoord
    • Maak je een veilig gastnetwerk
    • Controleer je de snelheid van je wifi

    Installeer de Deco app op je telefoon of tablet.

    Smartwifi app qr-code

    Of scan deze QR-code met je mobiele telefoon en download de app.

  • Gefeliciteerd!

    Je hebt zelf je wifi-wachtwoord gewijzigd. Vergeet niet om al je andere wifi-apparaten opnieuw te laten verbinden met je wifi-netwerk. Natuurlijk helpen we je hier ook graag mee met dit handige stappenplan.

    Wifi-wachtwoord opzoeken of veranderen | Klantenservice | Ziggo

    Meer weten over internetbeveiliging? Ga naar onze Community

    Krijg antwoord op je vragen, deel je kennis en help anderen. 

  • Dit modem heeft geen wifi

    Dit modem zendt geen wifi-signaal uit. Als je thuis wel wifi gebruikt, dan heb je daar een los apparaat voor. Dat is een wifi-router en dit apparaat staat in de buurt van je modem. Als je het wifi-wachtwoord wil veranderen dan pas je dit aan in de wifi-router.

    Omdat we niet van alle wifi-routers precies weten hoe je het wifi-wachtwoord wijzigt, kunnen we je het beste doorverwijzen naar de website van de fabrikant voor meer informatie. De meest voorkomende fabrikanten hebben we voor je op een rijtje gezet.

    Voor deze merken kunnen we je verder helpen

    Voor deze merken vind je de instructie bij de fabrikant

  • Instellingen in de SmartWifi app

    Druk in de SmartWifi app in de menubalk onderaan op Apparaten.

    Druk rechtsboven op het plusje om naar de instellingen te gaan.

    Ga naar Wifi-instellingen.

    Selecteer je huidige wifi-netwerk.

    Druk achter je wifi-netwerk op het potloodje om het aan te passen.

    Pas je gegevens aan en druk op Opslaan.

  • Naar SmartWifi web

    Op je computer, tablet, laptop en smartphone kun je SmartWifi web openen en inloggen met je Mijn Ziggo loginggegevens.

  • Gebruik SmartWifi app of web

    Het is het makkelijkste om de SmartWifi app of SmartWifi web te gebruiken om je wifi-wachtwoord op te zoeken en aan te passen. Je logt dan in met je Mijn Ziggo inloggegevens.

    Je kunt ook inloggen op je modem en daar het wachtwoord aanpassen. Dit is wat ingewikkelder en kost meer tijd. 

    Hoe wil je verder gaan?

  • Contact Je hebt een oud modem

    Helaas bieden we op de website geen ondersteuning meer voor je modem.
    Onze collega's van klantenservice helpen je graag verder. 

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.