-
Gebruik je een wifi-versterker?
Gebruik je een wifi-versterker of een extra internetpunt?
-
Je hebt een oud modem
Helaas bieden we op de website geen ondersteuning meer voor je modem.
Onze collega's van klantenservice helpen je graag verder.Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.
-
Welke wifi-versterker heb je?
-
Instellingen in de SmartWifi app
Druk in de SmartWifi app in de menubalk onderaan op Apparaten.
Druk rechtsboven op het plusje om naar de instellingen te gaan.
Ga naar Wifi-instellingen.
Selecteer je huidige wifi-netwerk.
Druk achter je wifi-netwerk op het potloodje om het aan te passen.
Pas je gegevens aan en druk op Opslaan.
-
Back-up je wifi-instellingen
Je wifi-instellingen zijn aangepast! Maak meteen een kopie (back-up) van je instellingen. Zo zet je de goede instellingen snel over naar een nieuw modem of zet je alles gemakkelijk weer terug als dat een keer nodig is.
Druk in de SmartWifi app in de menubalk onderaan op Home.
Druk linksboven op het tandwieltje om naar de instellingen te gaan.
Zet Back-up netwerkinstellingen aan.
-
Gelukt!
We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen. Vind je het ook leuk om anderen te helpen? Deel dan je kennis op de Ziggo Community.
Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.
-
Gebruik de Deco app
In de Deco app van TP-Link:
- Verander je wifi-instellingen en je wifi-wachtwoord
- Maak je een veilig gastnetwerk
- Controleer je de snelheid van je wifi
Installeer de Deco app op je telefoon of tablet.
Of scan deze QR-code met je mobiele telefoon en download de app.
-
SmartWifi gebruiken
Met de SmartWifi app of SmartWifi web stel je je wifi thuis helemaal naar wens in. Log in met je Mijn Ziggo inloggegevens en je kunt meteen aan de slag.
In de SmartWifi app vind je standaard instellingen, zoals je wifi-wachtwoord en netwerknaam. In SmartWifi web kun je daarnaast ook dingen als DHCP, poort forwarding en MAC-filtering instellen.
Hoe wil je verder gaan?
-
Ga naar SmartWifi web
Klik op SmartWifi web gebruiken om naar je SmartWifi overzicht te gaan. Log in met je Mijn Ziggo gegevens.
Gebruik dan de Deco app voor het instellen en onderhouden van je wifi thuis. Deze app vind je in Google Play en de Apple App Store.
-
Open je browser
a.
Verbind de telefoon, tablet of laptop met het wifi-netwerk van je modem
Dit kan draadloos of met een internetkabel.
b.
Open je webbrowser
-
Inloggen op je wifi-modem
Typ http://192.168.178.1 in de adresbalk van je browser en druk op Enter.
Zie je geen inlogscherm?
Dan is er geen verbinding tussen je apparaat en het wifi-modem. Sluit je apparaat (pc of laptop) met een netwerkkabel rechtstreeks aan op het modem.
Typ http://192.168.178.1/ in de adresbalk van je browser en druk op Enter. Of klik hier http://192.168.178.1.
Zie je geen inlogscherm?
Dan is er geen verbinding tussen je apparaat en het wifi-modem. Sluit je apparaat (pc of laptop) met een netwerkkabel rechtstreeks aan op het modem.
-
Inloggen op het modem
Log in met het standaard wachtwoord van je modem. Dit staat op een sticker onderop het modem. Of het staat op een kaartje dat bij het modem zit.
Zet je wifi-modem dan terug naar fabrieksinstellingen met de reset-knop. Deze kun je indrukken met een pen of een paperclip. Als je modem weer is opgestart kun je het standaard wachtwoord gebruiken.
Klik op daarna op Doorgaan.
-
Geavanceerde instellingen
Klik op Geavanceerde instellingen.
-
Draadloos
Klik in het menu op Draadloos.
-
Beveiliging
Klik in het menu op Beveiliging.
-
Nieuwe netwerknaam invullen
Typ bij 2,4 GHz wifi-configuratie achter Wifi-naam (SSID) een nieuwe naam voor je wifi-netwerk..
Ga omlaag naar de 5 GHz wifi-configuratie en voer achter Wifi-naam (SSID) ook deze nieuwe wifi-naam in.
-
Wijzigingen toepassen
Druk op Wijzigingen toepassen.
De verbinding kan kort wegvallen. Dit duurt ongeveer 1 minuut. Hierna is er weer verbinding met het internet.
-
Geef je wifi een eigen naam
Wijzig binnen 5 minuten de naam van je wifi
Een zelf gekozen naam voor je wifi thuis is handig om snel je eigen netwerk te herkennen. We helpen je de standaard naam van je wifi aan te passen.
Heb je geen SmartWifi modem?
Als je geen van de onderstaande modems hebt, is je modem waarschijnlijk verouderd. Neem contact op met onze Klantenservice om te kijken of je gratis een nieuw modem kunt krijgen.
Welk wifi-modem heb je?