Bellen installeren

Bellen installeren

  • Bezig met laden...

  • Zet je modem en telefoon uit en weer aan

    a.

    Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.

    b.

    Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.

    c.

    Haal de stekker van het modem uit het stopcontact. Wacht 1 minuut.

    d.

    Stop de stekker weer in het stopcontact. Wacht ongeveer 5 minuten.

    e.

    Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.

    f.

    Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel. Wacht 1 minuut tot het toestel weer is opgestart.

    Kun je nu weer gebeld worden?

  • Schakel de doorschakel-functie uit

    Het is mogelijk om een telefoonnummer te laten doorschakelen. Dit betekent dat een telefoongesprek naar een ander telefoonnummer wordt doorgestuurd. Zo zet je een doorschakeling weer uit:

    • Pak je telefoontoestel en wacht tot je een kiestoon hoort.
    • Druk vervolgens #21 in op het telefoontoestel. De doorschakeling wordt dan gestopt. Werkt dit niet? Toets dan #21# in op het telefoontoestel.

    Kun je nu weer gebeld worden?

  • Bereikbaarheidstest

    Deze test kun je alleen doen als de vaste telefoon niet gebruikt wordt.

    • verwijder het telefoonkabeltje van je vaste telefoon uit het modem
    • bel met een andere telefoon (bijvoorbeeld een mobiele telefoon) naar je eigen vaste nummer

    Hoor je een overgangstoon als je je eigen nummer belt?

  • Werken een ander toestel en kabel wel?

    Het kan dat je eigen telefoontoestel of telefoonkabel kapot is. Leen een toestel van familie of vrienden om dit te testen. Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.

    Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?

  • Herstart je modem en telefoontoestel

    a.

    Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.

    b.

    Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.

    c.

    Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.

    d.

    Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.

    e.

    Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.

    f.

    Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel. Het toestel meldt zich aan bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.

    Wat hoor je nu als je de hoorn oppakt?

  • Is je telefoon ingesteld op Tone of Pulse?

    Voor een goede werking van de telefoon moet de telefoon ingesteld staan op Tone. Dit controleer je zo:

    • Toets nummer 9 in op je telefoontoestel. Hoor je een toon? Dan is je toestel goed ingesteld.
    • Hoor je een tikkend geluid? Dan staat de telefoon ingesteld op Pulse. Kijk in de handleiding van je telefoontoestel om de instelling te wijzigen naar Tone.

    Kun je nu weer bellen?

  • Controleer je voicemailbox

    Als je een snelle overgangstoon hoort wanneer je de hoorn opneemt, zit waarschijnlijk de voicemailmailbox vol. Bel met het nummer van de voicemaildienst (1233) om voicemailberichten te verwijderen. Dit doe je als volgt:

    • Heb je een nieuw voicemailbericht? Dan hoor je het bericht meteen. Druk na het afluisteren op toets 2. Het bericht wordt dan verwijderd.
    • Wil je oude berichten wissen? Druk op toets 1 om naar het oude bericht te luisteren. Druk daarna op toets 2 om het bericht te verwijderen.
    • Je kunt deze stappen herhalen tot de voicemailbox leeg is.

    Kun je nu weer bellen?

  • Zet je modem en telefoon uit en weer aan

    a.

    Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.

    b.

    Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.

    c.

    Haal de stekker van het modem uit het stopcontact. Wacht 1 minuut.

    d.

    Stop de stekker weer in het stopcontact. Wacht ongeveer 5 minuten.

    e.

    Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.

    f.

    Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel. Wacht 1 minuut tot het toestel weer is opgestart.

    Kun je nu weer gebeld worden?

  • Werken een ander toestel en kabel wel?

    Het kan dat je eigen telefoontoestel of telefoonkabel kapot is. Leen een toestel van familie of vrienden om dit te testen. Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.

    Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?

  • Sluit de telefoon op het modem aan

    Een ander apparaat kan voor een storing zorgen. Bijvoorbeeld een telefooncentrale die op je modem is aangesloten. Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op je modem.

    a.

    Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem.

    b.

    Sluit je telefoonkabel op ingang Tel 1 van het modem.

    c.

    Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel.

    d.

    Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten. Voer een testgesprek uit om de telefoonlijn te testen.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Bellen installeren doe je zo. Hier zie je hoe je het telefoontoestel op je modem aansluit. Binnen een aantal stappen installeer je Bellen eenvoudig zelf.

    Heb je het modem al aangesloten?

  • Heb je bij je aanmelding aangegeven dat je je oude telefoonnummer wilt behouden?

  • Je hebt een kiestoon

    Je hoort een kiestoon als je de hoorn opneemt. Kun je wel bellen en gebeld worden maar heb je last van gezoem of gekraak tijdens het bellen?

    Heb je last van een storing tijdens het bellen?

  • Je kunt gebeld worden

    Je hebt aangegeven dat je problemen hebt met bellen, maar wel gebeld kunt worden.

  • Kun je gebeld worden?

  • Heb je een kiestoon?

  • Start je modem opnieuw op

    a.

    Haal de stroomstekker van je modem uit het stopcontact.

    b.

    Wacht 1 minuut.

    c.

    Doe de stroomstekker weer in het stopcontact.

    d.

    Wacht 5 minuten. Je modem is nu opnieuw opgestart.

    Hoor je nu een kiestoon?

  • Sluit de telefoon op het modem aan

    Een ander apparaat kan voor een storing zorgen. Bijvoorbeeld een telefooncentrale die op je modem is aangesloten. Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op je modem.

    a.

    Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem.

    b.

    Sluit je telefoonkabel op ingang Tel 1 van het modem.

    c.

    Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel.

    d.

    Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten. Voer een testgesprek uit om de telefoonlijn te testen.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Controleer de stroomtoevoer

    Als geen enkel lampje brandt, kan het zijn dat de stroom-adapter kapot is. Zo controleer je dit:

    a.

    Kijk of er aan de achterkant van je modem een Aan/Uit-schakelaar zit. Staat de schakelaar op Uit? Zet hem dan op Aan en controleer of de lampjes weer gaan branden. 

    Schakelaar modem

    b.

    Branden de lampjes niet? Sluit het modem aan op een ander stopcontact waarvan je zeker weet dat hij het doet.

    Stopcontact met kabel

    c.

    Neem de hoorn van de haak en controleer of je een kiestoon hoort.

    Sluit het modem altijd aan met de bijgeleverde stroomadapter. Als je de adapter niet gebruikt, krijgt het modem niet de goede spanning waardoor de lampjes niet gaan branden.

    Hoor je nu een kiestoon?

  • Sluit je telefoon opnieuw aan

    Je modem heeft een aansluiting waar Tel 1/Tel 2 bij staat. Of je Tel 1 of Tel 2 gebruikt, hangt af van het aantal telefoonlijnen dat je hebt. Vanuit Tel 1/Tel 2 gaat een telefoonkabeltje naar je telefoontoestel.

    Koppel het kabeltje (RJ11-kabel) van Tel 1 of Tel 2 af en sluit deze na een aantal seconden weer aan op het modem.

    Hoor je nu een kiestoon?

  • Werken een ander toestel en kabel wel?

    Het kan dat je eigen telefoontoestel of telefoonkabel kapot is. Leen een toestel van familie of vrienden om dit te testen. Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.

    Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?

  • Staat je Mediabox XL in standby?

    Staat de Mediabox XL aan of in stand-by?

    Als je Mediabox XL in de stand-by stand staat dan branden er soms geen lampjes op het schermpje van de mediabox. Zet de Mediabox aan met de afstandsbediening. Gaan er nu wel lampjes branden?

  • Start een telefoongesprek

    Als het lampje Tel1/Tel2 gewoon stabiel brandt, is de telefoon goed op het modem geïnstalleerd.

    Probeer (ondanks het ontbreken van een kiestoon) een gesprek te starten en controleer of Tel1/Tel2 gaat knipperen.

    Gaat het lampje knipperen als je probeert te bellen?

  • Hoe gebruik je de Mediabox XL?

    Met de Mediabox XL (voorheen Horizon) kijk je naar digitale en interactieve televisie in je huiskamer. In sommige plaatsen in Nederland kun je de Mediabox XL ook gebruiken als modem voor internet en bellen.

    Mediabox XL en Connectbox

    Gebruik je de Mediabox XL (Horizon) ook voor internet en bellen of heb je daar een los modem voor aangesloten?

  • Zet je modem en telefoon uit en weer aan

    a.

    Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.

    b.

    Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.

    c.

    Haal de stekker van het modem uit het stopcontact. Wacht 1 minuut.

    d.

    Stop de stekker weer in het stopcontact. Wacht ongeveer 5 minuten.

    e.

    Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.

    f.

    Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel. Wacht 1 minuut tot het toestel weer is opgestart.

    Kun je nu weer gebeld worden?

  • Start een telefoongesprek

    Probeer (ondanks het ontbreken van een kiestoon) een gesprek te starten en controleer of het telefonie lampje anders gaat branden.

    Lukt het om een telefoongesprek te starten?

  • Is je modem goed aangesloten?

    a.

    Check de kabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet je modem goed zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Die zit vaak in de meterkast of woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanuit de DATA-aansluiting hiervan zit een kabel met een schroef- of steekverbinding rechtstreeks vastgeschroefd op het modem. 

    Controleer of je modem goed is aangesloten en de kabel stevig vastzit. 

    Kijk ook of je vaste telefoon is aangesloten op telefoonaansluiting TEL 1.

    Dan heb je de verdeler niet nodig. Je kunt de coaxkabel rechtstreeks in de hoofdaansluiting en je modem steken. 

    De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten. 

    Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Kijk of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Brandt het statuslampje nu wit?

  • Contact Je hebt een oud modem

    Helaas bieden we op de website geen ondersteuning meer voor je modem.
    Onze collega's van klantenservice helpen je graag verder. 

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    a.

    Check de coaxkabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem juist met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vast te zitten op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten. 

    Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Is het lampje OFFLINE nu uit?

  • Sluit je telefoontoestel aan

    a.

    Sluit je telefoontoestel rechtstreeks aan op de Tel 1-poort van het modem van Ziggo.

    placeholder

    b.

    Probeer eens of het werkt, door iemand op te bellen.

    Kun je nu bellen?

  • Herstart je wifi-modem

    a.

    Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact. En wacht 1 minuut.

    Stekker uit stopcontact

    b.

    Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

    Stekker in stopcontact

    c.

    Wacht tenminste 7 minuten. Je Connectbox is dan helemaal opnieuw opgestart.

    d.

    Kijk of de lichtring van het modem wit brandt. Dan krijgt het een goed internetsignaal binnen.

    Connectbox lampjes online

    Brandt de lichtring van de Connectbox wit?

  • Modem aansluiten

    Voordat je Bellen installeert gaan we het modem aansluiten. In het stappenplan Internet installeren zie je hoe je dat doet.

  • Nummerovername is bezig

    We zijn bezig met het overnemen van het telefoonnummer. Dit kan enkele dagen in beslag nemen. Houd hier alsjeblieft rekening mee. 

    Op dit moment kun je wel bellen, maar niet gebeld worden. Je kunt weer gebeld worden als we het telefoonnummer hebben overgenomen.

     

    Je kunt je telefoon nog op je oude aansluiting laten tot en met de datum waarop we je telefoonnummer overnemen. Zo blijf je gedurende de nummerportering gewoon bereikbaar.
  • Ga verder met

    Het modem is geïnstalleerd en klaar voor gebruik. Je belt nu vanaf je vaste telefoon met Bellen van Ziggo. Hieronder hebben we een paar handige links voor je op een rij gezet. Zo maak je optimaal gebruik van Bellen van Ziggo.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Bel of chat met onze Klantenservice. We gaan je verder helpen.

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community. Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • Vervang de defecte onderdelen

    Het probleem komt door een kapot telefoontoestel of door een kapotte kabel. Vervang de kapotte onderdelen om het probleem op te lossen.

  • Is het modem goed aangesloten?

    a.

    Check de kabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet je modem goed zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Die zit vaak in de meterkast of woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanuit de DATA aansluiting hiervan zit een kabel met een schroef- of steekverbinding rechtstreeks vastgeschroefd op het modem. 

    Controleer of je modem goed is aangesloten en de kabel stevig vastzit. 

    Kijk ook of je vaste telefoon is aangesloten op telefoonaansluiting TEL 1.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Kijk of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Brandt de lichtring nu wit?

  • Sluit de telefoon op het modem aan

    Een ander apparaat kan voor een storing zorgen. Bijvoorbeeld een telefooncentrale die op je modem is aangesloten. Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op de Connectbox.

    Stop de telefoonkabel in Tel 1 op het modem en stop de andere kant in je telefoontoestel. Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.

    Connectbox telefoon aansluiten

    Hoor je een kiestoon?

  • Welk SmartWifi modem heb je?

  • Is je modem verbonden met ons netwerk?

    We gaan kijken of je modem een goede verbinding heeft met ons netwerk.

    Wat doet het lampje van de telefoonlijn?

    Op je modem kan TEL 1 of TEL 2 staan of je ziet een afbeelding van een telefoonhoorntje bij de lampjes.

    Bellen installeren | Klantenservice | Ziggo
  • Welke lampjes branden op je Connectbox?

    Als het statuslampje wit knippert, is het modem nog niet helemaal opgestart. Wacht nog 5 minuten. Start anders het modem opnieuw op, wacht weer 5 minuten en kijk welke lampjes dan branden.

    Zie je geen lampjes branden? Druk dan opnieuw op de voorkant van het modem op de Pair WPS knop.