Bellen installeren

Bellen installeren

  • Reset het modem en het telefoontoestel

    a.

    Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.

    b.

    Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.

    c.

    Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.

    stekker uit het stopcontact

    d.

    Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.

    stekker uit het stopcontact

    e.

    Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.

    f.

    Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel.

    g.

    Het toestel zal zich weer aanmelden bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.

    Kun je nu weer gebeld worden?

  • Schakel de doorschakel-functie uit

    Het is mogelijk om een telefoonnummer te laten doorschakelen. Dit houdt in dat een telefoongesprek naar een ander telefoonnummer wordt doorgestuurd. Een doorschakeling kun je als volgt uitschakelen:

    • Pak je telefoontoestel en wacht tot je een kiestoon hoort.
    • Druk vervolgens #21 in op het telefoontoestel. De doorschakeling wordt opgeheven. Werkt dit niet? Toets dan #21# in op het telefoontoestel.

    Kun je nu weer gebeld worden?

  • Bereikbaarheidstest

    Deze test kun je alleen uitvoeren als de vaste telefoon niet gebruikt wordt.

    • verwijder het telefoonkabeltje van je toestel uit het modem
    • bel met een andere telefoon (bijvoorbeeld een mobiele telefoon) naar je eigen vaste nummer

    Hoor je een overgangstoon wanneer je je eigen nummer belt?

  • Probeer een ander telefoontoestel en een andere telefoonkabel

    De storing wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je eigen toestel of telefoonkabeltje (RJ11-kabel). Vervang beide onderdelen. We adviseren je om eerst een toestel te lenen van bijvoorbeeld je buren of vrienden om te testen of dit de oorzaak is.

    Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.

    Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?

  • Reset het modem en het telefoontoestel

    a.

    Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.

    b.

    Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.

    c.

    Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.

    stekker uit het stopcontact

    d.

    Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.

    stekker uit het stopcontact

    e.

    Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.

    f.

    Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel.

    g.

    Het toestel zal zich weer aanmelden bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.

    Wat hoor je nu als je de hoorn oppakt?

  • Is je telefoon ingesteld op Tone of Pulse?

    Voor een goede werking van de telefoon moet de telefoon ingesteld staan op Tone. Dit controleer je zo:

    • Toets nummer 9 in op je telefoontoestel. Hoor je een toon? Dan is je toestel goed ingesteld.
    • Hoor je een tikkend geluid? Dan staat de telefoon ingesteld op Pulse. Kijk in de handleiding van je telefoontoestel om de instelling te wijzigen naar Tone.

    Kun je nu weer bellen?

  • Controleer je voicemailbox

    Als je een snelle overgangstoon hoort bij het opnemen van de hoorn zit in waarschijnlijk de voicemailmailbox vol. Bel met het nummer van de voicemaildienst (1233) om voicemailberichten te verwijderen. Dit doe je als volgt:

    • Heb je een nieuw voicemailbericht? Het bericht wordt meteen afgespeeld. Druk na het beluisteren op toets 2. Het bericht wordt dan gewist.
    • Wil je oude berichten wissen? Druk op toets 1 om het oude bericht te beluisteren. Druk daarna op toets 2 om het bericht te wissen.
    • Je kunt deze stappen herhalen tot de voicemailbox leeg is.

    Kun je nu weer bellen?

  • Reset het modem en het telefoontoestel

    a.

    Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.

    b.

    Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.

    c.

    Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.

    stekker uit het stopcontact

    d.

    Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.

    stekker uit het stopcontact

    e.

    Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.

    f.

    Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel.

    g.

    Het toestel zal zich weer aanmelden bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.

    Kun je nu weer gebeld worden?

  • Probeer een ander telefoontoestel en een andere telefoonkabel

    De storing wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je eigen toestel of telefoonkabeltje (RJ11-kabel). Vervang beide onderdelen. We adviseren je om eerst een toestel te lenen van bijvoorbeeld je buren of vrienden om te testen of dit de oorzaak is.

    Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.

    Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?

  • Sluit de telefoon op het modem aan

    Tussenliggende apparatuur zoals een telefooncentrale kan een storing veroorzaken. Als je bijvoorbeeld meerdere telefoontoestellen hebt, zijn deze toestellen niet rechtstreeks op het modem aangesloten. Het is belangrijk om een eventuele storing van tussenliggende apparatuur uit te sluiten.

    a.

    Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem.

    b.

    Sluit je telefoonkabel op ingang Tel 1 van het modem.

    c.

    Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel.

    d.

    Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.

    Voer een testgesprek uit om de telefoonlijn te testen.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Nummerovername is bezig

    We zijn bezig met het overnemen van het telefoonnummer. Dit kan enkele dagen in beslag nemen. Houd hier alsjeblieft rekening mee. 

    Op dit moment kun je wel bellen, maar niet gebeld worden. Je kunt weer gebeld worden als we het telefoonnummer hebben overgenomen.

     

  • Ga verder met

    Het modem is geïnstalleerd en klaar voor gebruik. Je belt nu vanaf je vaste telefoon met Bellen van Ziggo. Hieronder hebben we een paar handige links voor je op een rij gezet. Zo maak je optimaal gebruik van Bellen van Ziggo.

  • Modem aansluiten

    Voordat je Bellen installeert gaan we het modem aansluiten. In het stappenplan Internet installeren zie je hoe je dat doet.

  • Bellen installeren doe je zo. Hier zie je hoe je het telefoontoestel op je modem aansluit. Binnen een aantal stappen installeer je Bellen eenvoudig zelf.

    Heb je het modem al aangesloten?

  • Sluit je telefoontoestel aan

    a.

    Sluit je telefoontoestel rechtstreeks aan op de Tel 1-poort van het modem van Ziggo.

    placeholder

    b.

    Probeer eens of het werkt, door iemand op te bellen.

    Kun je nu bellen?

  • Heb je bij je aanmelding aangegeven dat je je oude telefoonnummer wilt behouden?

  • Je hebt een kiestoon

    Je hoort een kiestoon als je de hoorn opneemt. Kun je wel bellen en gebeld worden maar heb je last van gezoem of gekraak tijdens het bellen?

    Heb je last van een storing tijdens het bellen?

  • Je kunt gebeld worden

    Je hebt aangegeven dat je problemen hebt met bellen, maar wel gebeld kunt worden.

  • Kun je gebeld worden?

  • Heb je een kiestoon?

  • Reset je modem

    a.

    Haal de stroomstekker van je modem uit het stopcontact.

    Stekker uit stopcontact

    b.

    Wacht 1 minuut.

    c.

    Doe de stroomstekker weer in het stopcontact.

    Stekker in stopcontact

    d.

    Wacht 5 minuten. Je modem is nu opnieuw opgestart.

    Hoor je nu een kiestoon?

  • Sluit de telefoon op het modem aan

    Tussenliggende apparatuur zoals een telefooncentrale kan een storing veroorzaken. Als je bijvoorbeeld meerdere telefoontoestellen hebt, zijn deze toestellen niet rechtstreeks op het modem aangesloten. Het is belangrijk om een eventuele storing van tussenliggende apparatuur uit te sluiten.

    a.

    Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem.

    b.

    Sluit je telefoonkabel op ingang Tel 1 van het modem.

    c.

    Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel.

    d.

    Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.

    Voer een testgesprek uit om de telefoonlijn te testen.

    Is je probleem nu opgelost?

  • Controleer de stroomtoevoer

    Als geen enkel lampje brandt, kan het zijn dat de stroomadapter defect is.

    Zo controleer je dit:

    a.

    Kijk of er aan de achterkant van je modem een Aan/Uit-schakelaar zit. Staat de schakelaar op Uit? Zet hem dan op Aan en controleer of de lampjes weer gaan branden. 

    Schakelaar modem

    b.

    Branden de lampjes niet? Sluit het modem aan op een ander stopcontact waarvan je zeker weet dat hij het doet.

    Stopcontact met kabel

    c.

    Neem de hoorn van de haak en controleer of je een kiestoon hoort.

    Hoor je nu een kiestoon?

  • Selecteer hieronder het merk van je modem

    Technicolor TC7210
    Technicolor TC7210
    Technicolor TC7200
    Technicolor TC7200
    Mediabox XL (Horizon)
    Mediabox XL (Horizon)
    Hitron CGNV4
    Hitron CGNV4
    Cisco EPC3925
    Cisco EPC3925
    Cisco EPC3928
    Cisco EPC3928
    Ubee EVW 3200
    Ubee EVW 3200
    Ubee EVW 321B
    Ubee EVW 321B
    Ubee EVW 3226
    Ubee EVW 3226
    Thomson TWG870
    Thomson TWG870
    Connectbox
    Connectbox
  • Sluit je telefoon opnieuw aan

    Je modem heeft een aansluiting waar Tel 1/Tel 2 bij staat. Of je Tel 1 of Tel 2 gebruikt, hangt af van het aantal telefoonlijnen dat je hebt. Vanuit Tel 1/Tel 2 gaat een telefoonkabeltje naar je telefoontoestel.

    Koppel het kabeltje (RJ11-kabel) van Tel 1 of Tel 2 af en sluit deze na een aantal seconden weer aan op het modem.

    Hoor je nu een kiestoon?

  • Probeer een ander telefoontoestel en een andere telefoonkabel

    De storing wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je eigen toestel of telefoonkabeltje (RJ11-kabel). Vervang beide onderdelen. We adviseren je om eerst een toestel te lenen van bijvoorbeeld je buren of vrienden om te testen of dit de oorzaak is.

    Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.

    Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?

  • Selecteer hieronder je wifi-modem

    Connectbox
    Connectbox
    Technicolor
    Technicolor
    Cisco
    Cisco
    Ubee
    Ubee
    Thomson
    Thomson
    Hitron
    Hitron
    Ander modem
    Ander modem
  • Controleer de lampjes op het modem

    Kijk naar de lampjes op je modem en controleer de status van het lampje Tel 1. Als je 2 lijnen van Ziggo hebt en het probleem speelt bij lijn 2, controleer dan de status van Tel 2.

    Wat doet het Tel 1 lampje?

  • Controleer de lampjes op de Mediabox XL

    Kijk naar de lampjes op je Mediabox XL en controleer de status.

    Wat doet de lampjes op de Mediabox XL?

  • Staat je Mediabox XL in standby?

    Staat de Mediabox XL aan of in stand-by?

    Als je Mediabox XL in de stand-by stand staat dan branden er soms geen lampjes op het schermpje van de mediabox. Zet de Mediabox aan met de afstandsbediening. Gaan er nu wel lampjes branden?

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem juist met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vast te zitten op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten. 

    Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.

    Gaan de lampjes op het modem nu wel correct (zoals beschreven in de vorige stap) branden?

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem correct met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Sluit de bijgeleverde kabel met F-connector aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vastgeschroefd te zijn op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Blijft het statuslampje op de Connectbox nu constant wit branden?

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Vervang de defecte onderdelen

    Het probleem werd veroorzaakt door defecte onderdelen in de binnenhuisbekabeling. Vervang de verwijderde onderdelen om het probleem op te lossen.

  • Start een telefoongesprek

    Als het lampje Tel1/Tel2 gewoon stabiel brandt, is de telefoon goed op het modem geïnstalleerd.

    Probeer (ondanks het ontbreken van een kiestoon) een gesprek te starten en controleer of Tel1/Tel2 gaat knipperen.

    Gaat het lampje knipperen als je probeert te bellen?

  • Hoe gebruik je de Mediabox XL?

    Met de Mediabox XL (voorheen Horizon) kijk je naar digitale en interactieve televisie in je huiskamer. In sommige plaatsen in Nederland kun je de Mediabox XL ook gebruiken als modem voor internet en bellen.

    Mediabox XL en Connectbox

    Gebruik je de Mediabox XL (Horizon) ook voor internet en bellen of heb je daar een los modem voor aangesloten?

  • Reset het modem en het telefoontoestel

    a.

    Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.

    b.

    Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.

    c.

    Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.

    stekker uit het stopcontact

    d.

    Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.

    stekker uit het stopcontact

    e.

    Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.

    f.

    Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel.

    g.

    Het toestel zal zich weer aanmelden bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.

    Kun je nu weer gebeld worden?

  • Start een telefoongesprek

    Probeer (ondanks het ontbreken van een kiestoon) een gesprek te starten en controleer of het telefonie lampje anders gaat branden.

    Lukt het om een telefoongesprek te starten?