CS2004

  • Bezig met laden van de volgende stappen
  • Doe een storingscheck

    Vul hier je postcode en huisnummer in.

    Is er een storing bekend op je adres?

  • Zit de coaxkabel nog op zijn plek?

    coaxkabel

    Het kan zijn dat de coaxkabel niet meer goed vast zit. Bijvoorbeeld omdat je er tegenaan gestoten hebt met stofzuigen of door het verschuiven van de box. Check daarom aan de achterzijde van de mediabox of de coaxkabel nog stevig vast zit. Druk de coaxkabel goed aan.

    Controleer vervolgens of de andere kant van de kabel ook stevig aangesloten is in de aansluiting in de muur.

    Is de foutmelding verdwenen?

  • Zap naar een andere zender

    Zap langs een aantal verschillende zenders. Kijk of foutcode CS2004 verschijnt op andere zenders dan NPO 1, NPO 2, NPO 3 en Ziggo Sport. Dit kan gebeuren nadat er een frequentiewijziging is doorgevoerd in je buurt.

    Laat je box minstens één minuut op Ziggo Sport staan. Zap daarna naar een ander kanaal (behalve NPO 1 t/m 3).

    Is de foutmelding verdwenen en heb je weer beeld?

  • Versterker vervangen

    Als het lampje niet brandt ondanks dat de versterker stroom krijgt, is de versterker helaas kapot. 

    Vervang de versterker om het probleem op te lossen. Belangrijk is dat je een versterker met het Ziggo Geschikt keurmerk kiest. Je kunt een versterker vinden bij een electronica winkel in de buurt of online, maar ook bij Ziggo.

     

  • Contact Neem contact op

    Als je na verhuizing foutcode CS2004 te zien krijgt, is de kans groot dat de verhuizing niet goed is verwerkt in onze systemen. Je mediabox krijgt daardoor niet het juiste signaal.

    Als je contact met ons opneemt, gaan wij zorgen dat de verhuizing alsnog goed verwerkt wordt. Je kunt daarna snel weer televisie kijken!

  • Herstart de mediabox

    Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Wacht tenminste tien seconden voor je de box weer aanzet.

    Het kan enkele minuten duren totdat de mediabox opgestart is.

    • De Mediabox XL is weer klaar voor gebruik als je een oranje kleur ziet onder de voorzijde. Het lampje OFFLINE is na het starten te zien. Dit is geen probleem, het lampje brandt hooguit een paar minuten. Als het lampje na een half uur nog brandt, ga verder met de volgende stap.
    • Op de Mediabox Next brandt er een blauw lampje als de box weer klaar voor gebruik is.
       

    Schakel de mediabox weer in met de afstandsbediening of met de stand-by knop aan de voorzijde.

    Is na het herstarten de foutmelding verdwenen?

  • Contact Laat ons je helpen

    Je hebt je best gedaan, maar het is helaas niet gelukt om het probleem op te lossen. 
    Neem contact met ons op, zodat we je verder kunnen helpen. Geef daarbij door dat je belt vanwege foutcode CS2004. Meld ook welke handelingen je al gedaan hebt om het probleem op te lossen.

  • Heb nog wat geduld

    De foutmelding wordt veroorzaakt door een storing in ons netwerk. Helaas zit er niets anders op dan te wachten tot de storing verholpen is.

    Wil je later nog eens zien of er een update is over de storing? Bezoek dan de Storingen-pagina.

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • Gebruik je een versterker?

    Vaak zijn er meerdere televisie aansluitingen in huis. Of zit er grote afstand zit tussen de hoofdaansluiting en een televisie aansluiting. In die gevallen gebruik je een signaalversterker. 

    Controleer of je een versterker hebt. De versterker vind je in de buurt van de hoofdaansluiting en het modem.

    Is er een versterker aangesloten?

  • Toont CS2004 op 1 of meerdere kanalen?

  • Controleer de versterker

    Controleer of de versterker stroom krijgt en of het "power lampje" brandt. 

    Brandt het "power-lampje"?

  • Deze foutcode krijg je te zien wanneer er een probleem is met het signaal van de coaxkabel. Op deze pagina kun je  stap voor stap op zoek gaan naar de oorzaak...

    Ongeduldige huisgenoten die staan te popelen om iets op televisie te kijken? Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

    Ben je kort geleden verhuisd?

  • Controleer bekabeling

    Als je de foutcode op slechts één kanaal ziet is de kans heel groot dat het probleem wordt veroorzaakt door een aansluiting in huis. Controleer daarom alle radio en tv aansluitingen.

    CS2004 wordt geregeld veroorzaakt door 1 of meerdere kabels die niet aan de minimale kwaliteit voldoen die tegenwoordig nodig is. Als dat in orde is, kijk dan of er geen televisiekabel in een aansluiting zit zonder dat er een televisie of radio op aangesloten is.

    Alle aandachtspunten bespreken we op een aparte pagina:

    Heb je na je controle de foutcode nog in beeld?

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    Heb je meerdere producten? Zet dan alle mediaboxen en televisies met CI+ module aan voor je verder gaat.

     

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

     Inlogscherm Mijn Ziggo

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Kies voor Televisie.

    e.

    Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Zenders en pincode herstellen.

    f.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    g.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    h.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?