• Blikseminslag kan schade veroorzaken aan je apparatuur. Onderstaand stappenplan helpt je om te bepalen of je apparaat defect is geraakt door blikseminslag.

    Selecteer het apparaat dat je wilt controleren

  • Loop de stroomtoevoer na

    Als je digitale ontvanger niet meer aan gaat kan dit aan de stroomtoevoer liggen. Probeer het volgende:

     

    a.

    Sluit de mediabox aan op een ander stopcontact.

    b.

    Zorg dat de AAN/UIT-schakelaar aan de achterkant van de mediabox op AAN staat.

    Gaat de digitale ontvanger nu aan?

  • De mediabox controleren

    Controleer of je mediabox aan gaat. 

    Tip! Weet je niet of je mediabox aan staat? Kijk in de handleiding van het apparaat.

    Staat je ontvanger aan?

  • Contact Mediabox defect

    Je mediabox is defect geraakt door blikseminslag. Wij raden je aan contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij. Je inboedelverzekering dekt schade aan je apparatuur als gevolg van blikseminslag. Bij het indienen van de claim heb je vaak de factuur van het apparaat nodig als bewijsstuk. De facturen van Ziggo van de laatste 12 maanden vind je online via Mijn Ziggo.

    Is je apparaat ouder dan 12 maanden? Neem voor de factuur van je apparaat dan contact op met onze Klantenservice.

    Garantie & Bestellen
    Valt het binnen de garantietermijn? Dan ontvang je een nieuw apparaat. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.

    Is de garantietermijn verstreken? Bestel een nieuwe digitale ontvanger.

    Wil je nog een apparaat controleren op schade door van blikseminslag? Laad deze pagina opnieuw.

  • Mediabox niet defect

    Je mediabox is niet defect geraakt door blikseminslag.

    Wil je naar aanleiding van de blikseminslag nog een apparaat controleren op schade? Laad deze pagina opnieuw.  

  • Wifi-modem controleren

    Controleer of de lampjes van je wifi-modem aan staan.

    Welke lampjes branden op je modem?

  • Controleer de stroomtoevoer

    Branden de lampjes niet, dan kan de stroomtoevoer de oorzaak van het probleem zijn. 

     

    a.

    Sluit het modem aan op een ander stopcontact.

    Gebruik je een verlengsnoer met schakelaar? Controleer of de schakelaar aan staat. En of het verlengsnoer in het stopcontact zit. Het is handig om nog even met een tafellampje of een ander apparaat te controleren of het stopcontact het nog wel doet. 

    b.

    Zorg ervoor dat de AAN/UIT-schakelaar op de achterkant van het modem op AAN staat.

    Welke lampjes branden nu op het modem?

  • Herstart je modem

    Je kunt tijdens de herstart niet bellen of internetten via Ziggo. Sluit deze pagina niet tijdens de herstart.

    a.

    Haal de stroomstekker van het wifi-modem uit het stopcontact.

    b.

    Wacht 10 seconden.

    c.

    Doe de stroomstekker terug in het stopcontact.

    d.

    Wacht ten minste 5 minuten. Je wifi-modem is dan opnieuw opgestart.

    Branden er nu lampjes op het modem?

  • Signaalversterker controleren

    Als je een signaalversterker hebt, kan ook deze getroffen zijn door bliksem. De signaalversterker die Ziggo levert is de Tratec 752n.

    Op de versterker zit een groen lampje.

    Brandt het groene lampje op je signaalversterker?

  • Versterker niet defect

    Het lampje op je versterker brandt. Dit betekent dat je versterker niet beschadigd is geraakt door blikseminslag.

    Wil je naar aanleiding van de blikseminslag nog een apparaat controleren op schade? Laad de pagina opnieuw.   

  • Controleer de stroomtoevoer

    Als het lampje op je versterker niet brandt kan dat aan de stroomtoevoer liggen.

    Controleer daarom je stroomtoevoer. Sluit de versterker aan op een ander stopcontact.

    Brandt er nu een lampje op je versterker?

  • Contact Versterker defect

    Je versterker is defect geraakt door de blikseminslag. Heb je de signaalversterker bij Ziggo aangeschaft? Neem contact op met Ziggo voor een nieuwe versterker.  

    1200 

    Gratis vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo

    0900-1884

    (normaal tarief)

    Openingstijden

    Iedere dag van 7.00 tot 23.00 uur. 

    Wil je nog een apparaat controleren op schade door blikseminslag? Laad deze pagina opnieuw

  • Storing in het netwerk

    Knipperen de lampjes? Dit betekent dat er een storing is in het netwerk van Ziggo. Je modem is dus niet defect.

    We doen ons uiterste best om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.

    Wil je nog een apparaat controleren op schade door blikseminslag? Laad deze pagina opnieuw

  • Contact Modem defect

    Je modem is waarschijnlijk defect geraakt door de blikseminslag. Neem contact op met onze Klantenservice voor een nieuw wifi-modem.

    Wil je nog een apparaat controleren op schade door blikseminslag? Laad deze pagina opnieuw.  

  • Modem niet defect

    De eerste vier lampjes van je modem branden. Dit betekent dat je modem niet is getroffen door blikseminslag. 

    Wil je naar aanleiding van de blikseminslag nog een apparaat controleren op schade? Laad deze pagina opnieuw.