Overslaan en ga naar inhoud

E-mail werkt niet

E-mail werkt niet

  • Bezig met laden...

  • Geen internetverbinding

    Omdat je internetverbinding niet werkt, kun je Ziggo Mail ook niet gebruiken. Bij Wifi en internet Hulp & avies vind je oplossingen om snel weer online te zijn. Dan kun je ook snel weer e-mailen.

  • Internet werkt

    Testen met Ziggo Mail of e-mailinstellingen nalopen

    Mooi, je internetverbinding doet het. Nu kun je een testen of Ziggo Mail, onze webmail, werkt.
    Je kunt ook de instellingen in je e-mailprogramma, waarin je het e-mailadres van Ziggo gebruikt, controleren om te zien of daar iets niet goed staat.

  • Heeft je apparaat verbinding met internet?

    Kijk of je computer, laptop, tablet of mobiele telefoon verbonden is met wifi van Ziggo.

    Typ ziggo.nl in je webbrowser.

    Zie je onze website op je scherm?

  • Helaas is er een storing of onderhoud in je buurt

    We werken aan een snelle oplossing. Als de problemen blijven aanhouden, neem dan contact op met onze klantenservice

  • Inloggen in Ziggo Mail

    Log in op Ziggo Mail

    Log nu in op Ziggo Mail, onze webmail. Gebruik bij het inloggen de inloggegevens van Ziggo Mail, niet die van je Mijn Ziggo account.

    Kun je inloggen op Ziggo Mail?

  • Beheer je Ziggo Mail accounts in Mijn Ziggo

    Wachtwoord Ziggo Mail aanpassen in Mijn Ziggo

    Ok, dan gaan we het wachtwoord voor Ziggo Mail veranderen. Dit wachtwoord voor je webmailaccount stel je zelf in op Mijn Ziggo.

    Pak je inloggevens voor je Mijn Ziggo account erbij of klik op Inloggen zonder wachtwoord en volg de instructies.

  • Nieuw wachtwoord voor Ziggo Mail instellen

    a.

    Klik eerst rechtsboven op Naar Mijn Ziggo. Zie je deze stap niet? Ga dan omlaag naar stap b.

    b.

    Klik op Producten.

    c.

    Klik op Naar internet.

    d.

    Onderaan de pagina zie je Ziggo Mail en hier druk je achter je e-mailadres op E-mail instellen.

    e.

    Vul bij Wachtwoord je nieuwe wachtwoord in.
    Herhaal dit wachtwoord bij Herhaal je wachtwoord en klik op Nu wijzigen.

    Gelukt!

    Je nieuwe wachtwoord voor je @ziggo.nl e-mailadres is ingesteld.

    Kun je nu inloggen op Ziggo Mail?

  • Verstuur een testbericht via Ziggo Mail

    Stuur een testbericht naar jezelf. Dan weet je of je nu wel e-mail kunt versturen en ontvangen. 

    a.

    Sluit je e-mailprogramma, maar laat Ziggo Mail openstaan.

    b.

    Klik bovenaan op het envelopje om je e-mail te openen.

    c.

    Klik op Nieuw bericht. Er opent een nieuw venster om het testbericht in te maken.

    d.
    • Vul bij Aan je eigen e-mailadres in
    • Zet bij Onderwerp bijvoorbeeld 'Test'
    • Klik onderaan het bericht op Verzenden
    • Ververs je mailbox even als je de testmail niet meteen binnenkrijgt

    Komt het testbericht binnen in Ziggo Mail?

  • E-mail automatisch doorgestuurd?

    Je kunt je e-mail automatisch laten doorsturen naar een ander e-mailadres. Misschien ontvang je daarom geen e-mails op je Ziggo Mail account. We gaan dit controleren.

    a.

    Klik rechtsboven in het menu op het tandwieltje. Je komt nu in het scherm Basisinstellingen.

    b.

    Klik in het linkermenu op E-mail. Klik daarna op de knop Automatisch doorsturen in het midden van je scherm.

    c.

    Controleer of het schuifje bij Automatisch doorschuren aan staat (het schuifje is dan groen). Zo ja, zet het schuifje dan op grijs (naar links) om het automatisch doorsturen van e-mails uit te schakelen.

    d.

    Ga dan naar Filter Regels en kijk of er mailfilter-regels staan, die je binnenkomende mailtjes doorsturen naar een ander e-mailadres.

    Je kunt filter-regels tijdelijk uitzetten of meteen verwijderen.

    Stuur nog eens een testbericht naar jezelf. Ontvang je het nu wel?

  • Testbericht komt binnen

    Gelukt! Je kunt nu Ziggo Mail weer gebruiken, onze online webmail.

    Als je liever een ander e-mailprogramma gebruikt, zoals Outlook of de Mail app van je telefoon ga dan verder.

  • Laten we het samen verder oplossen

    Ga op zoek:

    • Naar een wit stopcontact met 1 of 2 openingen
    • Kijk ook goed in de gang en in de kelder
    • Als je een groene kabel een stopcontact ziet ingaan, is dat de hoofdaansluiting

    Hoofdaansluiting laten verplaatsen

    Vind je de hoofdaansluiting niet op de plek waar je hem verwacht of zou willen hebben? Maak dan een afspraak om je AOP te laten verplaatsen

    Gevonden?

    Goed zo! Klik op Ja, gevonden en geef aan welke hoofdaansluiting het is.

  • E-mailprogramma instellen

    Gebruik je liever Outlook of de mail app op je mobiele telefoon? Controleer dan de instellingen van je e-mailprogramma of stel e-mail opnieuw in op je pc, laptop, tablet of smartphone.

    Vergeet niet om eerst een back-up te maken van belangrijke e-mails die je wilt bewaren.

  • E-mailen werkt niet

    E-mail versturen en ontvangen werkt niet

    Dat is vervelend. We gaan kijken waar dat aan ligt. Dit gaan we doen:

    1. Controleren of er een Ziggo storing is 
    2. Kijken of internet werkt op je apparaat
    3. Testen met Ziggo Mail of e-mailinstellingen controleren
    • @ziggo.nl  
    • @quicknet.nl 
    • @home.nl 
    • @casema.nl 
    • @upcmail.nl 
    • @chello.nl
    • @a2000.nl

      Gebruik je een ander e-mailadres, bv. van @gmail.com of @outlook.com? Neem dan contact op met je e-mailprovider.

    Wil je meteen je e-mailinstellingen nakijken? Ga dan naar E-mail instellen.

  • Storing of onderhoud in je buurt

    Door een storing of onderhoudswerkzaamheden aan ons netwerk kan het dat sommige diensten of producten tijdelijk niet werken. Dat gaan we eerst controleren.

    Wat is je adres?

    Vul je postcode en huisnummer in.