E-mail werkt niet

E-mail werkt niet

  • Geen internetverbinding

    Zonder internetverbinding werkt de telefoonlijn niet. 
    Geen zorgen, je kunt dit vaak zelf oplossen. We helpen je graag met onze probleemoplosser Geen internetverbinding.

  • Controleer of je wel een internetverbinding hebt

    Typ in je webbrowser een willekeurig website-adres, bijvoorbeeld ziggo.nl. Test je via je mobiel? Check dan wel even of je de Ziggo wifi gebruikt, en niet je mobiele data. 

    Verschijnt de website zoals gewoonlijk op je scherm?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Doe een storingscheck

    Vul hieronder je postcode en huisnummer in.

    Is er een storing bekend op je adres?

  • Inloggen in Ziggo Mail

    Mooi, je internetverbinding doet het. Nu controleren we of Ziggo Mail werkt.

    Via Ziggo Mail log je rechtstreeks in op je mailbox. Op deze manier testen we of de e-mailbox zelf goed werkt. Daarna gaan we pas verder met de instellingen op je computer of op je tablet of smartphone.

    Kun je inloggen in Ziggo Mail?

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Mijn Ziggo inloggegevens opvragen

    Klik op Inloggegevens vergeten om je Mijn Ziggo gebruikersnaam en/of wachtwoord opnieuw op te vragen. Log vervolgens in op Mijn Ziggo.

  • Nieuw e-mail wachtwoord

    a.

    Klik op het tabblad Internet.

    b.

    Klik op Wachtwoord en alias beheren bij het e-mailadres waar je het wachtwoord opnieuw wil instellen.

    c.

    Vul bij Bij Nieuw wachtwoord je nieuwe wachtwoord in.
    Herhaal dit wachtwoord bij Herhaal nieuw wachtwoord en klik op Opslaan.

  • Er is een storing of onderbreking

    Er is op dit moment een storing of onderbreking in je regio. Dat kan het probleem veroorzaken. Houd onze storingspagina in de gaten. 

  • Inloggen in Mijn Ziggo

    In de volgende stap heb je je Mijn Ziggo inloggegevens nodig. Je hebt deze gegevens nodig om een nieuw e-mailwachtwoord in te stellen.

    Heb je de inloggegevens voor Mijn Ziggo?

  • Testbericht via Ziggo Mail versturen

    Controleer of je nu wel e-mail kunt versturen en ontvangen. Dit doe je door het sturen van een testbericht naar jezelf:

    a.

    Sluit je e-mailprogramma (laat Ziggo Mail openstaan).

    b.

    Klik linksboven in het menu op E-mail.

    c.

    Klik op Nieuw bericht. Er opent een nieuw venster waarin je het testbericht kunt opstellen.

    d.

    • Vul linkboven bij Aan... je eigen e-mailadres in.
    • Geef als Onderwerp bijvoorbeeld test op.

    e.

    Klik op Verzenden.

    Komt het testbericht binnen in Ziggo Mail?

  • Testbericht komt binnen

    Het testbericht is binnengekomen. E-mailen via Ziggo Mail werkt dus goed.

    Je kunt natuurlijk alleen Ziggo Mail gebruiken voor het versturen en ontvangen van e-mail. Ziggo Mail is de online webmail van Ziggo, waarmee je altijd en overal bij je e-mail kunt. Lees alles over Ziggo Mail.

    Gebruik je liever een ander e-mailprogramma op je computer, tablet of smartphone? Zoals Outlook of de Mail app van je telefoon?

  • E-mail automatisch doorgestuurd?

    Je kunt je e-mail automatisch doorlaten sturen naar een ander e-mailadres. Dit kan een oorzaak zijn waarom je geen e-mail ontvangt. Om dit te checken doe je in Ziggo Mail het volgende:

    a.

    Klik rechtsboven op het tandwiel-icoon en en klik op Instellingen.

    b.

    Ga naar Automatisch Doorsturen en controleer of er een vinkje staat voor Inschakelen.

    Staat er een vinkje voor Inschakelen? Haal deze dan weg om het automatisch doorsturen uit te schakelen.

    c.

    Ga vervolgens naar Filter Regels en controleer of er geen filter regels zijn aangemaakt die bijvoorbeeld al je e-mail doorsturen naar een ander e-mail adres.

    Is er een filter regel aangemaakt? Schakel deze dan tijdelijk uit of klik op de prullenbak om de filter regel meteen te verwijderen.

    Verstuur nogmaals een testbericht naar jezelf. Komt dit testbericht nu wel binnen?

  • Inloggen in Mijn Ziggo

    Log in op Mijn Ziggo in het nieuwe scherm dat opent. Klik daarna in dit stappenplan op 'Verder'.