E-mail werkt niet

E-mail werkt niet

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Doe een storingscheck

    Vul hieronder je postcode en huisnummer in.

    Is er een storing bekend op je adres?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Controleer of je wel een internetverbinding hebt

    Typ in je webbrowser een willekeurig website-adres, bijvoorbeeld ziggo.nl. Test je via je mobiel? Check dan wel even of je de Ziggo wifi gebruikt, en niet je mobiele data. 

    Verschijnt de website zoals gewoonlijk op je scherm?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail automatisch doorgestuurd?

    Je kunt je e-mail automatisch doorlaten sturen naar een ander e-mailadres. Dit kan een oorzaak zijn waarom je geen e-mail ontvangt. Om dit te checken doe je in Ziggo Mail het volgende:

    a.

    Klik rechtsboven op het tandwiel-icoon en en klik op Instellingen.

    b.

    Ga naar Automatisch Doorsturen en controleer of er een vinkje staat voor Inschakelen.

    Staat er een vinkje voor Inschakelen? Haal deze dan weg om het automatisch doorsturen uit te schakelen.

    c.

    Ga vervolgens naar Filter Regels en controleer of er geen filter regels zijn aangemaakt die bijvoorbeeld al je e-mail doorsturen naar een ander e-mail adres.

    Is er een filter regel aangemaakt? Schakel deze dan tijdelijk uit of klik op de prullenbak om de filter regel meteen te verwijderen.

    Verstuur nogmaals een testbericht naar jezelf. Komt dit testbericht nu wel binnen?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Testbericht via Ziggo Mail versturen

    Controleer of je nu wel e-mail kunt versturen en ontvangen. Dit doe je door het sturen van een testbericht naar jezelf:

    a.

    Sluit je e-mailprogramma (laat Ziggo Mail openstaan).

    b.

    Klik linksboven in het menu op E-mail.

    c.

    Klik op Nieuw bericht. Er opent een nieuw venster waarin je het testbericht kunt opstellen.

    d.

    • Vul linkboven bij Aan... je eigen e-mailadres in.
    • Geef als Onderwerp bijvoorbeeld test op.

    e.

    Klik op Verzenden.

    Komt het testbericht binnen in Ziggo Mail?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Nieuw e-mail wachtwoord

    a.

    Klik op het tabblad Internet.

    b.

    Klik op Wachtwoord en alias beheren bij het e-mailadres waar je het wachtwoord opnieuw wil instellen.

    c.

    Vul bij Bij Nieuw wachtwoord je nieuwe wachtwoord in.
    Herhaal dit wachtwoord bij Herhaal nieuw wachtwoord en klik op Opslaan.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Inloggen in Mijn Ziggo

    Log in op Mijn Ziggo in het nieuwe scherm dat opent. Klik daarna in dit stappenplan op 'Verder'.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Mijn Ziggo inloggegevens opvragen

    Klik op Inloggegevens vergeten om je Mijn Ziggo gebruikersnaam en/of wachtwoord opnieuw op te vragen. Log vervolgens in op Mijn Ziggo.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Inloggen in Mijn Ziggo

    In de volgende stap heb je je Mijn Ziggo inloggegevens nodig. Je hebt deze gegevens nodig om een nieuw e-mailwachtwoord in te stellen.

    Heb je de inloggegevens voor Mijn Ziggo?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Inloggen in Ziggo Mail

    Mooi, je internetverbinding doet het. Nu controleren we of Ziggo Mail werkt.

    Via Ziggo Mail log je rechtstreeks in op je mailbox. Op deze manier testen we of de e-mailbox zelf goed werkt. Daarna gaan we pas verder met de instellingen op je computer of op je tablet of smartphone.

    Kun je inloggen in Ziggo Mail?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Testbericht komt binnen

    Het testbericht is binnengekomen. E-mailen via Ziggo Mail werkt dus goed.

    Je kunt natuurlijk alleen Ziggo Mail gebruiken voor het versturen en ontvangen van e-mail. Ziggo Mail is de online webmail van Ziggo, waarmee je altijd en overal bij je e-mail kunt. Lees alles over Ziggo Mail.

    Gebruik je liever een ander e-mailprogramma op je computer, tablet of smartphone? Zoals Outlook of de Mail app van je telefoon?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Er is een storing of onderbreking

    Er is op dit moment een storing of onderbreking in je regio. Dat kan het probleem veroorzaken. Houd onze storingspagina in de gaten. 

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Geen internetverbinding

    Zonder internetverbinding werkt de telefoonlijn niet. 
    Geen zorgen, je kunt dit vaak zelf oplossen. We helpen je graag met onze probleemoplosser Geen internetverbinding.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Welke versie iOS gebruik je?

    9 of ouder
    9 of ouder
    10 of nieuwer
    10 of nieuwer
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gebruik je een Android smartphone of een Apple iPhone?

    Android smartphone
    Android smartphone
    Apple iPhone
    Apple iPhone
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Welke versie van Android gebruik je?

    Android 7 of ouder
    Android 7 of ouder
    Android 8 (Oreo) of hoger
    Android 8 (Oreo) of hoger
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Welke versie iOS gebruik je?

    9 of ouder
    9 of ouder
    10 of nieuwer
    10 of nieuwer
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Welke versie van Android gebruik je?

    Android 7 of ouder
    Android 7 of ouder
    Android 8 (Oreo) of hoger
    Android 8 (Oreo) of hoger
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gebruik je een Android tablet of een Apple iPad?

    Apple iPad
    Apple iPad
    Android tablet
    Android tablet
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Kies het e-mailprogramma waar je gebruik van maakt

    Smartphone
    Smartphone
    Mail op Windows 10
    Mail op Windows 10
    Tablet
    Tablet
    Outlook 2016
    Outlook 2016
    Windows Live Mail
    Windows Live Mail
    Apple Mail Mojave (v10.14)
    Apple Mail Mojave (v10.14)
    Windows Mail
    Windows Mail
    Mozilla Thunderbird
    Mozilla Thunderbird
    Outlook 2010
    Outlook 2010
    Outlook 2013
    Outlook 2013
    Outlook 2007
    Outlook 2007
    Apple Mail (ouder)
    Apple Mail (ouder)
    Outlook Express
    Outlook Express
    Outlook 2019 (Office 365)
    Outlook 2019 (Office 365)
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen of bestaande instellingen controleren?

    Wil je e-mail (opnieuw) instellen of heb je al eerder een e-mail account aangemaakt op dit apparaat en wil je de huidige e-mail instellingen controleren?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen op iPhone

    a.

    Druk op Instellingen.

    b.

    Scroll naar beneden en druk op Accounts en wachtwoorden.

    c.

    Druk op Nieuw account.

    d.

    Druk op Anders.

    e.

    Druk op Voeg mailaccount toe.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Automatisch ophalen van de serverinstellingen

    De iPhone heeft automatisch de juiste serverinstellingen opgehaald. Druk nu op Bewaar.

    Ben je op zoek naar de instellingen van de inkomende- en uitgaande mailserver? Ga dan naar onze IMAP-instellingen pagina.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail controleren op iPhone

    a.

    Druk op Instellingen.

    b.

    Scroll naar beneden en druk op Accounts en wachtwoorden.

    c.

    Druk op het Ziggo mailaccount.

    d.

    Druk op het e-mailadres.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gegevens controleren

    a.

    Controleer de gegevens onder het kopje Server inkomende post:

    • Hostnaam: imap.ziggo.nl
    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres

    b.

    Druk bij Server uitgaande post op SMTP.

    c.

    Druk bij Hoofdserver op smtp.ziggo.nl.

    d.

    Controleer de gegevens onder het kopje Server uitgaande post:

    • Gebruik SSL: aan 
    • Identiteitscontrole: Wachtwoord 
    • Serverpoort: 587

    e.

    Druk op Gereed.

    f.

    Druk op Account.

    g.

    Druk op Geavanceerd.

    h.

    Controleer de gegevens onder het kopje Inkomend-instellingen:

    • Gebruik SSL: aan 
    • Identiteitscontrole: Wachtwoord 
    • Serverpoort: 993

    i.

    Druk op Account.

    j.

    Druk op Gereed.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gegevens controleren

    a.

    Druk op het zojuist aangemaakte Ziggo account.

    b.

    Druk op het e-mailadres.

    c.

    Druk bij Server uitgaande post op SMTP.

    d.

    Druk bij Hoofdserver op smtp.ziggo.nl.

    e.

    Zorg ervoor dat de volgende instellingen overeenkomen:

    • Gebruik SSL: aan 
    • Identiteitscontrole: Wachtwoord 
    • Serverpoort: 587

    f.

    Druk op Gereed.

    g.

    Druk op Account.

    h.

    Druk op Geavanceerd.

    i.

    Zorg ervoor dat de volgende instellingen overeenkomen: 

    • Gebruik SSL: aan 
    • Identiteitscontrole: Wachtwoord 
    • Serverpoort: 993

    j.

    Druk op Account.

    k.

    Druk op Gereed.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gefeliciteerd!

    Je e-mailaccount is nu ingesteld en is klaar voor gebruik.

    Om te testen of alles goed werkt, stuur je een testbericht aan jezelf. Zo controleer je of je kunt verzenden en ontvangen. Het kan een paar minuten duren voordat je het bericht ontvangt.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen of bestaande instellingen controleren?

    Wil je e-mail (opnieuw) instellen of heb je al eerder een e-mail account aangemaakt op dit apparaat en wil je de huidige e-mail instellingen controleren?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail controleren op iPhone

    a.

    Druk op Instellingen.

    b.

    Scroll naar beneden en druk op Accounts en wachtwoorden.

    c.

    Druk op het Ziggo mailaccount.

    d.

    Druk op het e-mailadres.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen op iPhone

    a.

    Druk op Instellingen.

    b.

    Scroll naar beneden en druk op Accounts en wachtwoorden.

    c.

    Druk op Nieuw account.

    d.

    Druk op Anders.

    e.

    Druk op Voeg mailaccount toe.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mailgegevens invullen

    Vul de volgende gegevens in:

    • Naam: vul hier je afzendnaam in. Dit is de naam die de ontvanger van je e-mail te zien krijgt.
    • E-mail: je volledige Ziggo e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je Ziggo e-mailadres
    • Beschrijving: (optioneel)

    Druk rechtsboven op Volgende.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    IMAP serverinstellingen

    a.

    Kies voor IMAP en stel de serverinstellingen voor inkomende en uitgaande post in:

    b.

    Server inkomende post:

    • Hostnaam: imap.ziggo.nl
    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres 
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres

    c.

    Server uitgaande post:

    • Hostnaam*: smtp.ziggo.nl 
    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres 
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres

    * Zit je op het netwerk van een andere internetprovider? Voer hier dan de gegevens in van de uitgaande server van deze provider. Zo verstuur je mails zonder gebruik te maken van Internet van Ziggo.

    d.

    Druk op Volgende.

    e.

    Druk op Bewaar.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gegevens controleren

    a.

    Druk op het zojuist aangemaakte Ziggo account.

    b.

    Druk op het e-mailadres.

    c.

    Druk bij Server uitgaande post op SMTP.

    d.

    Druk bij Hoofdserver op smtp.ziggo.nl.

    e.

    Zorg ervoor dat de volgende instellingen overeenkomen:

    • Gebruik SSL: aan 
    • Identiteitscontrole: Wachtwoord 
    • Serverpoort: 587

    f.

    Druk op Gereed.

    g.

    Druk op Account.

    h.

    Druk op Geavanceerd.

    i.

    Zorg ervoor dat de volgende instellingen overeenkomen: 

    • Gebruik SSL: aan 
    • Identiteitscontrole: Wachtwoord 
    • Serverpoort: 993

    j.

    Druk op Account.

    k.

    Druk op Gereed.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gegevens controleren

    a.

    Controleer de gegevens onder het kopje Server inkomende post:

    • Hostnaam: imap.ziggo.nl
    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres

    b.

    Druk bij Server uitgaande post op SMTP.

    c.

    Druk bij Hoofdserver op smtp.ziggo.nl.

    d.

    Controleer de gegevens onder het kopje Server uitgaande post:

    • Gebruik SSL: aan 
    • Identiteitscontrole: Wachtwoord 
    • Serverpoort: 587

    e.

    Druk op Gereed.

    f.

    Druk op Account.

    g.

    Druk op Geavanceerd.

    h.

    Controleer de gegevens onder het kopje Inkomend-instellingen:

    • Gebruik SSL: aan 
    • Identiteitscontrole: Wachtwoord 
    • Serverpoort: 993

    i.

    Druk op Account.

    j.

    Druk op Gereed.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gefeliciteerd!

    Je e-mailaccount is nu ingesteld en is klaar voor gebruik.

    Om te testen of alles goed werkt, stuur je een testbericht aan jezelf. Zo controleer je of je kunt verzenden en ontvangen. Het kan een paar minuten duren voordat je het bericht ontvangt.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Welke mail app wil je gebruiken?

    Standaard mail app
    Standaard mail app
    Gmail
    Gmail
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen of bestaande instellingen controleren?

    Wil je e-mail (opnieuw) instellen of heb je al eerder een e-mail account aangemaakt op dit apparaat en wil je de huidige e-mail instellingen controleren?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gefeliciteerd!

    Je e-mailaccount is nu ingesteld en is klaar voor gebruik.

    Om te testen of alles goed werkt, stuur je een testbericht aan jezelf. Zo controleer je of je kunt verzenden en ontvangen. Het kan een paar minuten duren voordat je het bericht ontvangt.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gmail app controleren op Android smartphone

    a.

    Open de Gmail app.

    nieuw account toevoegen

    b.

    Druk op de drie streepjes linksboven.

    c.

    Druk bovenaan op je naam en e-mailadres.

    d.

    Druk op Accounts beheren.

    e.

    Kies het e-mail account dat je wilt wijzigen.

    f.

    Druk op Accountinstellingen.

    g.

    Selecteer je e-mailadres.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Instellingen in Gmail controleren

    a.

    Scroll omlaag naar Instellingen inkomende e-mail.

    nieuw account toevoegen

    b.

    Gebruik onderstaande stappen uit om de inkomende server in te stellen:

    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres
    • IMAP-server: imap.ziggo.nl
    • Poort: 993
    • Beveiligingstype: SSL/TLS

    Kies daarna voor Gereed om verder te gaan

    c.

    Kies nu voor Instellingen uitgaande e-mail.

    d.

    Gebruik onderstaande stappen uit om de uitgaande server in te stellen:

    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres
    • SMTP-server*: smtp.ziggo.nl
    • poort: 587
    • beveiligingstype**: STARTTLS

    * Zit je op het netwerk van een andere internetprovider? Voer hier dan de gegevens in van de uitgaande server van deze provider. Zo verstuur je mails zonder gebruik te maken van Internet van Ziggo.

    ** Kun je op je smartphone niet kiezen voor de optie TLS? Op sommige Android smartphones kies je voor : TLS of TLSSTART.

    Kies daarna voor Gereed om verder te gaan

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gmail app instellen op Android smartphone

    a.

    Open de Gmail app.

    nieuw account toevoegen

    b.

    Druk op Ik snap het. Heb je Gmail al een keer eerder geopend? Dan zie je dit scherm misschien niet meer, ga verder met de volgende stap.

    c.

    Druk op Een e-mailadres toevoegen.

    d.

    Kies Overig.

    e.

    Druk op Handmatig instellen.

    f.

    Kies Persoonlijk (IMAP).

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Instellingen in Gmail invoeren

    a.

    Geef je wachtwoord op en druk op Volgende.

    nieuw account toevoegen

    b.

    Gebruik onderstaande gegevens om de inkomende server in te stellen:

    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres

    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres

    • Server: imap.ziggo.nl

    • Poort: 993

    • Beveiligingstype: SSL/TLS

     

    Druk op Volgende.

    c.

    Gebruik onderstaande gegevens om de uitgaande server in te stellen:

    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres

    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres

    • SMTP-server: smtp.ziggo.nl

    Druk op Volgende

    d.

    Wacht tot alle instellingen zijn gecontroleerd en druk op Volgende.

    e.

    Geef de weergegeven naam op en druk op Volgende.

    f.

    Druk op Breng me naar Gmail om je e-mail client te openen.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen of bestaande instellingen controleren?

    Wil je e-mail (opnieuw) instellen of heb je al eerder een e-mail account aangemaakt op dit apparaat en wil je de huidige e-mail instellingen controleren?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Serverinstellingen

    a.

    Voer onderstaande stappen uit om de binnenkomende server in te stellen:

    • E-mailadres: vul hier je volledige e-mailadres in.
    • Gebruikersnaam: vul nogmaals je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres.
    • IMAP-server: imap.ziggo.nl
    • Beveligingstype: SSL
    • Poort: 993

    Druk op Volgende.

    nieuw account toevoegen

    b.

    Voer onderstaande stappen uit om de uitgaande server in te stellen:

    • SMTP-server*: smtp.ziggo.nl
    • Beveligingstype**: TLS
    • Poort: 587

    * Zit je op het netwerk van een andere internetprovider? Voer hier dan de gegevens in van de uitgaande server van deze provider. Zo verstuur je mails zonder gebruik te maken van Internet van Ziggo.

    ** Kun je op je smartphone niet kiezen voor de optie TLS? Op sommige Android smartphones kies je voor : SMARTTLS of TLSSTART.

    Vink Verificatie vereist voor verzenden van e-mail aan.

    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres.
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres.

    Druk op Volgende.

    c.

    Je bent klaar met het instellen van je e-mail. Je keert nu terug naar Postvak IN. Het kan een paar minuten duren voordat al je e-mails ingeladen zijn.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail controleren op Android smartphone

    a.

    Open je E-mail app.

    nieuw account toevoegen

    b.

    Druk linksboven op de drie streepjes.

    c.

    Druk op het tandwieltje.

    d.

    Druk onder Accounts op je e-mail account om de instellingen na te lopen.

    e.

    Controleer hier je e-mail instellingen

    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres
    • IMAP-server: imap.ziggo.nl
    • Beveiligingstype: SSL
    • Poort: 993

    Ga verder omlaag voor de overige instellingen.

    f.

    Vul onderstaande gegevens in om de uitgaande server in te stellen: 

    • SMTP-server*: smtp.ziggo.nl
    • beveiligingstype**: TLS
    • poort: 587

    • Verificatie vereist voor verzenden: Ja

    • Gebruikersnaam: Je volledige e-mailadres

    * Zit je op het netwerk van een andere internetprovider? Voer hier dan de gegevens in van de uitgaande server van deze provider. Zo verstuur je mails zonder gebruik te maken van Internet van Ziggo.

    ** Kun je op je smartphone niet kiezen voor de optie TLS? Op sommige Android smartphones kies je voor : SMARTTLS of TLSSTART. 

    g.

    Kloppen alle instellingen? Druk dan onderaan op Gereed. De instellingen worden nu automatisch gecontroleerd en je gaat terug naar het hoofdscherm.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen op Android smartphone

    a.

    Veeg vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden om de Snelle instellingen zichtbaar te maken. Druk daarna op het tandwieltje.

    nieuw account toevoegen

    b.

    Druk op Cloud en accounts.

    c.

    Kies nu voor Accounts.

    d.

    Druk op Account toevoegen.

    e.

    Druk op E-mail.

    f.

    Voer bij E-mailadres je volledige e-mailadres in.

    Voer bij Wachtwoord het wachtwoord van je e-mailadres in.

    Druk op Inloggen

    g.

    Ga terug naar het startscherm en open je E-mail app.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gefeliciteerd!

    Je e-mailaccount is nu ingesteld en is klaar voor gebruik.

    Om te testen of alles goed werkt, stuur je een testbericht aan jezelf. Zo controleer je of je kunt verzenden en ontvangen. Het kan een paar minuten duren voordat je het bericht ontvangt.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Serverinstellingen

    a.

    Voer onderstaande stappen uit om de binnenkomende server in te stellen:

    • E-mailadres: vul hier je volledige e-mailadres in.
    • Gebruikersnaam: vul nogmaals je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres.
    • IMAP-server: imap.ziggo.nl
    • Beveligingstype: SSL
    • Poort: 993

    Druk op Volgende.

    nieuw account toevoegen

    b.

    Voer onderstaande stappen uit om de uitgaande server in te stellen:

    • SMTP-server*: smtp.ziggo.nl
    • Beveligingstype**: TLS
    • Poort: 587

    * Zit je op het netwerk van een andere internetprovider? Voer hier dan de gegevens in van de uitgaande server van deze provider. Zo verstuur je mails zonder gebruik te maken van Internet van Ziggo.

    ** Kun je op je smartphone niet kiezen voor de optie TLS? Op sommige Android smartphones kies je voor : SMARTTLS of TLSSTART.

    Vink Verificatie vereist voor verzenden van e-mail aan.

    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres.
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres.

    Druk op Volgende.

    c.

    Je bent klaar met het instellen van je e-mail. Je keert nu terug naar Postvak IN. Het kan een paar minuten duren voordat al je e-mails ingeladen zijn.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen op Android smartphone

    a.

    Selecteer apps en start je e-mail app.

    b.

    Selecteer Nieuw account toevoegen.

    nieuw account toevoegen

    c.

    Vul je Ziggo e-mailadres in en het wachtwoord.

    Druk op Handm. instell.

    d.

    Kies voor IMAP-account.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Welke mail app wil je gebruiken?

    Standaard mail app
    Standaard mail app
    Gmail
    Gmail
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen of bestaande instellingen controleren?

    Wil je e-mail (opnieuw) instellen of heb je al eerder een e-mail account aangemaakt op dit apparaat en wil je de huidige e-mail instellingen controleren?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen op een Android tablet

    a.

    Druk op E-mail.

    b.

    Druk op Nieuw account toevoegen.

    c.

    Vul hier de onderstaande gegevens in:

    • E-mail: je volledige Ziggo e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je Ziggo e-mailadres

    Druk vervolgens op Inloggen. De instellingen worden automatisch ingesteld en de mails in je inbox worden geladen.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail account openen

    a.

    Druk op E-mail.

    b.

    Druk op Postvak in.

    c.

    Druk vervolgens op het tandwieltje.

    d.

    Druk op het e-mailaccount waarvan je de instellingen wilt controleren.

    e.

    Ga naar beneden en druk op Serverinstellingen.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gegevens controleren

    a.

    Controleer de gegevens onder het kopje Account:

    • E-mailadres: je volledige Ziggo e-mailadres
    • Gebruikersnaam:je volledige Ziggo e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je Ziggo e-mailadres

    b.

    Controleer de gegevens onder het kopje Inkomende server:

    • IMAP-server: imap.ziggo.nl
    • Beveiligingstype: SSL
    • Poort: 993

    c.

    Controleer de gegevens onder het kopje Uitgaande server:

    • SMTP-server: smtp.ziggo.nl
    • Beveiligingstype: TLS
    • Poort: 587
    • Verificatie vereist voor verzenden van e-mail: Aan
    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je Ziggo e-mailadres

    Druk vervolgens op Gereed.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen of bestaande instellingen controleren?

    Wil je e-mail (opnieuw) instellen of heb je al eerder een e-mail account aangemaakt op dit apparaat en wil je de huidige e-mail instellingen controleren?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Open Gmail

    a.

    Druk op Google.

    b.

    Druk op Gmail.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Open Gmail

    a.

    Druk op Google.

    b.

    Druk op Gmail.

    c.

    Druk op Ik snap het.

    Heb je Gmail al een keer eerder geopend? Dan zie je dit scherm misschien niet meer, ga verder met de volgende stap.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mailadres toevoegen

    a.

    Druk op Een e-mailadres toevoegen.

    b.

    Druk op Overig.

    c.

    Vul  je volledige Ziggo e-mailadres in en druk op Volgende.

    d.

    Druk op Persoonlijk (IMAP).

    e.

    Vul hier het wachtwoord van je Ziggo e-mailadres in en druk op Volgende.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Mailserver instellen

    a.

    Voer imap.ziggo.nl bij het kopje Server en druk op Volgende.

    b.

    Voer smtp.ziggo.nl bij het kopje Server en druk op Volgende.

    c.

    Druk op Volgende.

    d.

    Vul bij het veld Jouw naam de naam die je wilt weergeven in verzonden berichten en druk op Volgende.

    e.

    Het e-mailadres is nu toegevoegd aan de Gmail app. Druk op Breng me naar Gmail om naar je Postvak in te gaan.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Accountinstellingen openen

    a.

    Druk op de drie liggende streepjes.

    b.

    Druk vervolgens op het e-mailadres.

    c.

    Druk op Accounts beheren.

    d.

    Druk op Persoonlijk (IMAP).

    e.

    Druk op Accountinstellingen.

    f.

    Druk op het e-mailadres.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gegevens controleren

    a.

    Ga naar beneden en druk bij het kopje Serverinstellingen op Instellingen inkomende e-mail.

    b.

    Controleer de gegevens:

    • Gebruikersnaam:je volledige Ziggo e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je Ziggo e-mailadres
    • Server: imap.ziggo.nl
    • Poort: 993
    • Beveiligingstype: SSL/TLS
       

    Druk op Gereed.

    c.

    Druk op Instellingen voor uitgaande e-mail.

    d.

    Controleer de gegevens:

    • Inloggen vereisen: Aan
    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je Ziggo e-mailadres
    • SMTP-server: smtp.ziggo.nl
    • Poort: 587
    • Beveiligingstype: STARTTLS

    Druk op Gereed.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gefeliciteerd!

    Je e-mailaccount is nu ingesteld en is klaar voor gebruik.

    Om te testen of alles goed werkt, stuur je een testbericht aan jezelf. Zo controleer je of je kunt verzenden en ontvangen. Het kan een paar minuten duren voordat je het bericht ontvangt.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Serverinstellingen op een Android tablet

    a.

    Vul nu de instellingen voor de inkomende server in:

    • Gebruikersnaam: vul je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: vul het wachtwoord van je e-mailadres in.
    • IMAP-server: imap.ziggo.nl.
    • Beveiligingstype: SSL.
    • Poort: 993.

    Druk op Volgende.

    b.

    Vul nu de instellingen voor de uitgaande server in:

    • SMTP-server*: smtp.ziggo.nl.
    • Beveiligingstype**: TLS. 
    • Poort: 587.
    • Inloggen verplicht: vink deze optie aan. 
    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres.
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres.

    Druk op Volgende

    * Zit je op het netwerk van een andere internetprovider? Voer hier dan de gegevens in van de uitgaande server van deze provider. Zo verstuur je mails zonder gebruik te maken van Internet van Ziggo.

    ** Kun je op je smartphone niet kiezen voor de optie TLS? Op sommige Android tablets kies je voor: SMARTTLS of TLSSTART.

    c.

    • Vink de optie E-mail synchroniseren aan.
    • Vink de optie Stuur melding wanneer e-mail binnenkomt aan.

    Druk op Volgende

    d.

    • Geef het account een naam (optioneel): vul hier bijvoorbeeld je e-mailadres in. Dit veld is optioneel. Je kunt het ook leeg laten.
    • Je naam (weergegeven op uitgaande berichten): vul hier je naam in (dit is de naam die de ontvanger ziet als je een e-mail verstuurt).

    Druk op Gereed. Je kunt nu testen of je e-mailaccount juist is ingesteld. Stuur hiervoor een e-mail naar je eigen e-mailaccount. Zo controleer je of je mail kunt verzenden en ontvangen. Het kan een paar minuten duren voordat je de e-mail ontvangt.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen op een Android tablet

    a.

    Druk rechtsboven op Applicaties.

    b.

    Druk op E-mail.

    c.

    Vul onderstaande gegevens in:

    • Vul in het bovenste veld je e-mailadres in.
    • Vul hieronder het bijbehorende wachtwoord in.

    Druk daarna rechtsboven op Handm. instell.   

    d.

    Druk op IMAP-account.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gefeliciteerd!

    Je e-mailaccount is nu ingesteld en is klaar voor gebruik.

    Om te testen of alles goed werkt, stuur je een testbericht aan jezelf. Zo controleer je of je kunt verzenden en ontvangen. Het kan een paar minuten duren voordat je het bericht ontvangt.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen of bestaande instellingen controleren?

    Wil je e-mail (opnieuw) instellen of heb je al eerder een e-mail account aangemaakt op dit apparaat en wil je de huidige e-mail instellingen controleren?

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Account toevoegen

    a.

    Klik op Accounts.

    b.

    Klik linksonder op het + teken.

    c.

    Kies voor Andere Mail-account en klik op Ga door.

    d.

    Voer bij E-mailadres je volledige e-mailadres in.

    Voer bij Wachtwoord het wachtwoord van je e-mailadres in.

    Druk op Log in

    e.

    Selecteer de programma's die je samen met Mail wilt gebruiken en klik op Gereed.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Gefeliciteerd!

    Je e-mailaccount is nu ingesteld en is klaar voor gebruik.

    Om te testen of alles goed werkt, stuur je een testbericht aan jezelf. Zo controleer je of je kunt verzenden en ontvangen. Het kan een paar minuten duren voordat je het bericht ontvangt.

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen in Apple Mail Mojave

    a.

    Klik onderaan op Mail om de e-mail client te openen.

    b.

    Klik bovenaan op Mail.

    c.

    Klik op Voorkeuren...

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    Account controleren

    a.

    Klik op Accounts.

    b.

    Selecteer je e-mail account.

    c.

    Klik op Serverinstellingen.

    d.

    Controleer hier je e-mail instellingen

    Server inkomende e-mail (IMAP)

    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres
    • Hostnaam: imap.ziggo.nl

    Server uitgaande e-mail (SMTP)

    • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres
    • Hostnaam: smtp.ziggo.nl

    Klik op de vinkjes om ook de automatische instellingen te controleren.

    e.

    Controleer nu de aanvullende e-mail instellingen

    Server inkomende e-mail (IMAP)

    • Poort: 993
    • Gebruik TLS/SSL: ja

    Server uitgaande e-mail (SMTP)

    • Poort:587
    • Gebruik TLS/SSL: ja
  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Maak je geen zorgen. Hier helpen we je verder.

    Hoe gaan we dit oplossen?

    • Eerst controleren we op storingen.
    • Dan controleren we of je e-mailbox op onze servers goed werkt.
    • Daarna lopen we de instellingen op je computer of mobiele apparaat na.

    E-mail instellen in Apple Mail Mojave

    a.

    Klik onderaan op Mail om de e-mail client te openen.

    b.

    Klik bovenaan op Mail.

    c.

    Klik op Voorkeuren...