Smartcardproblemen oplossen

Smartcardproblemen oplossen

  • Controleer of de smartcard op de juiste manier in de ontvanger zit

    a.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    b.

    Plaats de smartcard met de chip naar beneden in de mediabox.

    Werkt televisie nu goed?

  • Smartcard schoonmaken

    Vuil op de chip van de smartcard kan de oorzaak zijn van de E-melding.

    a.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    b.

    Poets de vierkante chip van de smartcard op met een droge doek.

    c.

    Plaats de smartcard terug in de digitale ontvanger met de chip naar beneden. Beweeg de kaart kort heen en weer en druk hem stevig aan in de kaartlezer.

    Werkt televisie nu goed?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    b.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    c.

    Koppel de coaxkabel aan de achterkant van de mediabox los.

    d.

    Wacht tenminste 5 seconden en doe dan de stekker weer in het stopcontact.

    e.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit duurt ongeveer 60 seconden. Je ziet nu een E48- of E52-melding

    f.

    Zet de mediabox op een andere zender.

    g.

    Sluit nu de coaxkabel aan op de mediabox. De E48- of E52-melding zal nu veranderen in de melding E04 Plaats smartcard.

    h.

    Plaats de smartcard terug in de digitale ontvanger. Na maximaal 30 seconden hoor je weer beeld te hebben.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Andere smartcard in de ontvanger proberen

    Zie je na 30 seconden de E-melding nog steeds? Test dan of deze melding wordt veroorzaakt door je ontvanger of de smartcard.

    Kun je een andere smartcard in de ontvanger plaatsen?

  • Andere smartcard testen in ontvanger

    Plaats de andere smartcard in je ontvanger. Zodra de smartcard correct is ingevoerd, krijg je na maximaal 30 seconden weer beeld.

    Is de melding nu verdwenen?

  • Kun je de smartcard in een andere ontvanger proberen?

  • Smartcard schoonmaken

    Vuil op de chip van de smartcard kan de oorzaak zijn van de E-melding.

    a.

    Haal de CI+ Module en de smartcard gelijktijdig uit je televisietoestel.

    b.

    Haal je smartcard uit de CI+ Module.

    c.

    Poets de vierkante chip van de smartcard op met een droge doek.

    d.

    Plaats de smartcard terug in de CI+ Module met de chip richting het 'Geschikt voor Ziggo'-logo.

    e.

    Plaats nu de CI+ Module (met hierin de smartcard) terug in je televisietoestel met het 'Geschikt voor Ziggo'- logo naar de muur achter het televisietoestel gericht.

    Werkt televisie nu goed?

  • Controleer of de smartcard juist in de Ziggo CI+ Module zit

    Plaats de smartcard in de CI+ Module, zoals op de afbeelding staat. Heb je daarvoor de CI+ Module even uit de tv moeten halen? Steek dan ook de module weer terug in de tv.

    Werkt televisie nu goed?

  • Digitale ontvanger mogelijk defect

    Als een andere smartcard niet werkt in de CI+ Module waar je de E06-melding op kreeg, dan is de kaartlezer van je digitale ontvanger of CI+ Module waarschijnlijk kapot.

    Heb je je digitale ontvanger of CI+ Module aangeschaft bij Ziggo? Op alle apparatuur die je bij Ziggo koopt, geldt de garantieregeling. Neem contact op met onze Klantenservice.

    Heb je de digitale ontvanger of CI+ Module ergens anders gekocht? Vraag dan de leverancier waar je het apparaat hebt gekocht naar de garantievoorwaarden van je apparaat.

  • Smartcard defect

    Neem contact op met onze Klantenservice om je smartcard te vervangen. Heb je met de vervangende smartcard nog de E06-melding? Meld dit dan ook bij onze Klantenservice.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Heb je een E04, E05 of E06 melding op een of meerdere zenders? Dan kan je digitale ontvanger de smartcard niet lezen. Gelukkig los je dit eenvoudig op. We laten je stap voor stap zien hoe je dat doet.

    Hoe kijk je digitale televisie?

    Via een mediabox
    Via een mediabox
    Via een CI+ Module
    Via een CI+ Module