• Via een netwerkkabel verbinden met je modem

    Je hebt geen internetverbinding via je wifi-netwerk. Dat is vervelend! Maar er is hoop. We gaan kijken of je wel verbinding hebt via een netwerkkabel. Later kun je opnieuw proberen via wifi verbinding te maken. Maar voor nu gebruiken we de kabel, om te checken of je verbinding goed is.

    a.

    Druk op de knop met het -icoontje op de afstandsbediening.

    b.

    Ga naar het Tandwieltje (Instellingen) en druk op OK.

    c.

    Ga naar Netwerk.

    d.

    Ga naar Verander je aansluiting en druk op OK.

    e.

    Zorg dat je modem is aangesloten op je Mediabox Next via je netwerkkabel.

    f.

    Kies voor Met een netwerkkabel en druk op OK.

    De verbinding wordt nu getest. Zodra de verbinding succesvol tot stand gebracht is, krijg je de bevestiging "Je mediabox en Connectbox (modem) zijn nu verbonden met een netwerkkabel".

    g.

    Navigeer naar Klaar en druk op OK nadat de verbinding succesvol tot stand is gebracht.

    Werkt je internetverbinding en is de foutmelding uit beeld verdwenen?

  • Internet lijkt niet te werken

    We helpen je graag om je internet weer aan de praat te krijgen.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Gelukt, maar met kabel...

    De mediabox heeft verbinding met internet en de foutmelding uit beeld.

    We zijn blij dat we je hebben geholpen. Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten in de Ziggo Community.

  • De Mediabox Next wil je laten genieten van de beste programma's, films en series. Soms gaat dat niet zoals je kunt verwachten. Het kan zijn dat je internetverbinding dan niet goed werkt. Daarom leggen we hier uit hoe je dat kunt checken - en kunt verhelpen.

    Controleer je internetverbinding

    De mediabox heeft een internetverbinding van Ziggo nodig om goed te functioneren.

    Werkt je internet van Ziggo nog wel op andere apparaten?

  • Gelukt!

    De mediabox heeft verbinding met internet en de foutmelding uit beeld.

    We zijn blij dat we je hebben geholpen. Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten in de Ziggo Community.

  • Check je kabels

    Het kan zijn één van je kabels niet goed is aangesloten. Daarom vragen we je hier om de kabels te checken. En om ze goed vast te maken.

    Controleer de internetkabel
    Check aan de achterzijde van de mediabox of de internetkabel nog stevig is aangesloten. Druk de internetkabel goed aan.

    Controleer vervolgens of de internetkabel ook goed in het modem zit.

    Is de foutmelding verdwenen?

  • Herstart de Mediabox Next

    a.

    Zet de Mediabox Next uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    b.

    Wacht ten minste vijf seconden en zet de Mediabox Next weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    c.

    Het kan enkele minuten duren totdat de mediabox opgestart is. Als er een blauw lampje aan de voorkant brandt is de box klaar voor gebruik.
    Schakel de mediabox weer in met de afstandsbediening of met de stand-by knop aan de voorzijde.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Hoe heb je de Mediabox Next verbonden met internet?

    Je mediabox kan op 2 manieren verbonden zijn met je modem: met een internetkabel of draadloos. 

  • Maak opnieuw verbinding met het wifi-netwerk

    We gaan je nu uitleggen hoe je mediabox opnieuw verbinding maakt met je wifi-netwerk.  

    a.

    Druk op -icoontje op de afstandsbediening.

    b.

    Ga naar het Tandwieltje (Instellingen) en druk op OK.

    c.

    Navigeer naar Netwerk.

    d.

    Ga naar Verander je aansluiting en druk op OK.

    e.

    Kies voor Via wifi en druk op OK.

    f.

    Je ziet nu bovenaan "Verbind automatisch (WPS)" en daaronder één of meer wifi-netwerken verschijnen. Selecteer je eigen wifi-netwerk en druk op OK.

    g.

    Voer het wachtwoord van je wifi-netwerk in. 

    Het toetsenbord heeft twee verschillende methoden om letters te selecteren. Selecteer toetsenbord-icoon aan de linkerkant van het toetsenbord in het scherm en druk op OK om te wisselen tussen de methoden. Standaard is het toetsenbord zo ingesteld dat er één letter tegelijk geselecteerd wordt:

    • Selecteer de gewenste letter met de PIJLTJESTOETSEN
    • Voer de geselecteerde letter in door op OK te drukken.

    Bij de tweede methode wordt een hele verticale rij letters tegelijk geselecteerd:

    • Selecteer de gewenste rij met letters met het pijltje naar links en het pijltje naar rechts.
    • Druk op het pijltje naar boven om de bovenste letter in te voeren.
    • Druk op OK om de middelste letter in te voeren.
    • Druk op het pijltje naar beneden om de onderste letter in te voeren.

    h.

    Heb je je wachtwoord ingevuld? Navigeer naar GO aan de rechterkant van het toetsenbordje. Druk op OK.

    Je Mediabox maakt nu verbinding met je modem. Dit kan even duren.

    Is de foutmelding verdwenen?

  • Herstart de Mediabox Next

    a.

    Zet de Mediabox Next uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    b.

    Wacht ten minste vijf seconden en zet de Mediabox Next weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

    c.

    Het kan enkele minuten duren totdat de mediabox opgestart is. Als er een blauw lampje aan de voorkant brandt is de box klaar voor gebruik.
    Schakel de mediabox weer in met de afstandsbediening of met de stand-by knop aan de voorzijde.

    Is het probleem nu verholpen?