Overslaan en ga naar inhoud

Nummerblokkade

Nummerblokkade

  • Bezig met laden...

  • Nummerblokkade instellen

    a.

    Wijzig hieronder direct je nummerblokkade instellingen in Mijn Ziggo.

    Ben je je gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten? Ga naar Gebruikersnaam opvragen om je gebruikersnaam op te vragen. Je wachtwoord vraag je op door naar Wachtwoord vergeten te gaan.

    b.

    Ben je ingelogd? Klik op het tabblad Bellen.

    c.

    Klik op Instellingen.

    d.

    Kies het gewenste blokkadeniveau.

  • Gefeliciteerd!

    Je hebt je nummerblokkade succesvol ingesteld.

  • Met nummerblokkade voorkom je dat er vanaf je vaste telefoonlijn naar bepaalde nummers wordt gebeld, zoals 0900-nummers of internationale nummers. We leggen je graag uit wat de mogelijkheden met nummerblokkade zijn.

    In het stappenplan leggen we je uit hoe je:

    • een nummerblokkade instelt
    • een nummerblokkade kunt wijzigen of opzeggen
    • anonieme oproepen blokkeren kunt instellen

    Handig om te weten voor je verder gaat

    Met Nummerblokkade kun je uitgaande telefoongesprekken blokkeren. Bijvoorbeeld bellen naar 0906-nummers. Wil je inkomende gesprekken blokkeren? Dat kan alleen voor anonieme nummers. Inkomende gesprekken van buitenlandse telefoonnummers blokkeren is helaas niet mogelijk.

    Word je telefonisch lastiggevallen?
    Wil je niet meer gebeld worden door bedrijven die hun diensten of producten aan je proberen te verkopen? Of word je op een andere manier telefonisch lastiggevallen? Bekijk onze pagina Telefonische overlast.

  • Nummerblokkade opzeggen of wijzigen

    Je regelt de wijziging of opzegging van de nummerblokkade zelf in Mijn Ziggo. We leggen je hierna uit hoe je dat in orde maakt.

    Wil je dit liever schriftelijk doen? Dat kan natuurlijk. Gebruik dan het wijzigingsformulier.

     

    a.

    Direct je Nummerblokkade instellingen wijzigen in Mijn Ziggo.

    Ben je je gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten? Ga naar Gebruikersnaam opvragen om je gebruikersnaam op te vragen. Je wachtwoord vraag je op door naar Wachtwoord vergeten te gaan.

    Ben je je gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten? Ga naar Gebruikersnaam opvragen om je gebruikersnaam op te vragen. Je wachtwoord vraag je op door naar Wachtwoord vergeten te gaan

    b.

    Klik in Mijn Ziggo op het tabblad Bellen.

    c.

    Klik op Instellingen.

    d.

    Kies het gewenste blokkadeniveau.

  • Blokkeer anonieme oproepen

    Wil je niet meer gebeld worden door anonieme nummers? Dat stel je zo in:

    Aanzetten

    • Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
    • Toets na de kiestoon in *141*.
    • Je hoort nu (eenmalig): ‘Uw dienst is nu geactiveerd. U bent nu alleen bereikbaar voor de bellers die hun nummer meesturen. Let op! Enkele ziekenhuizen en alarmdiensten bellen anoniem en kunnen u niet bereiken. Om deze functie weer uit te zetten toets u #141#’.
    • Je blijft altijd bereikbaar voor bellers die hun nummer wel meezenden.
    • Je kunt nu de hoorn neerleggen.

    Uitzetten

    • Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
    • Toets na de kiestoon in #141#.
    • Je hoort nu (eenmalig): 'Uw dienst is nu uitgeschakeld.'
    • Je kunt nu de hoorn neerleggen.