Telefonische overlast

Word je regelmatig lastig gevallen op je Ziggo telefoonnummer? Dat is heel vervelend. We kunnen je helpen bij het zoeken naar een oplossing.

Als er tenminste 5 keer ongewenst contact is geweest vanaf hetzelfde nummer, stellen we een onderzoek in. Dat kan bij gesprekken waarbij je minimaal 1 seconde in verbinding bent geweest met de beller. Met het telefoonnummer van een gemiste oproep kunnen we dus helaas geen onderzoek starten.

Om een onderzoek in te stellen, hebben we een paar gegevens van je nodig. Verzamel daarom gedurende twee weken de volgende informatie:

  • datum wanneer het lastigvallen begonnen is
  • datum en tijdstip dat het gebeurt
  • wat je hoort als je opneemt
  • eventuele vermoedens over de identiteit van de dader

Stuur deze gegevens daarna naar ons op met behulp van het contactformulier. Kies daarvoor in het contactformulier voor misbruik/overlast en bij opmerkingen kan je de verzamelde gegevens toevoegen. Stuur je liever een brief? Stuur de informatie in dat geval op naar Ziggo B.V. Postbus 43048, 3540 AA, Utrecht.

Wat gebeurt er als we een onderzoek instellen?

Als we in ons onderzoek zien dat je wordt lastiggevallen, nemen we contact op met de provider van degene die je lastigvalt. En als je een week na de afronding van ons onderzoek nog steeds wordt lastig gevallen, verzamel dan opnieuw de telefoonnummers en tijdstippen en stuur ze door met ons contactformulier. Kies in het contactformulier voor 'misbruik/overlast' en voeg de verzamelde gegevens toe bij opmerkingen. Zo kunnen we verdere maatregelen nemen met de betreffende provider. Helaas is het niet in alle gevallen mogelijk om de overlast een halt toe te roepen.

In sommige gevallen kunnen we helaas geen onderzoek starten. Namelijk als het gaat om:

  • Oproepen van telemarketingbureaus
    Om overlast van telemarketingbureaus tegen te gaan kun je je registreren in het Bel-me-niet Register. Na registratie wordt je nummer uit de belbestanden gehaald.
  • Oproepen vanuit het buitenland
    Ziggo beschikt niet over klant-/contractantgegevens van buitenlandse telefoonaansluitingen.

Telefoonscams

Het komt helaas vaak voor dat mensen gevoelige informatie willen achterhalen via de telefoon. Een bekend scenario is dat wanneer je de telefoon opneemt er een bandje wordt afgespeeld. Dit bandje vertelt je dat je een prijs hebt gewonnen. Het enige wat je moet doen is een cijfer intoetsen. Een ander voorbeeld is dat iemand zich voordoet als een technisch monteur om zo je gebruikersnaam en wachtwoord te achterhalen. Als een gesprek verdacht lijkt, ga dan niet in op het verzoek en hang meteen op. 

Lees meer over scams

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo