SciSports

'Wat we eigenlijk doen is het voetbalspel Fifa in het echt nabouwen’

Geld verdienen met profvoetbal zonder te voetballen

Videobeelden van voetbalwedstrijden omzetten in 3D-data. Dat is wat het softwareprogramma BallJames van SciSports doet. Een soort MRI-scan van een voetbalwedstrijd dus. BallJames analyseert alle bewegingen van de voetballers. Scisports heeft inmiddels voetbalclubs uit heel Europa als klant. Want de gegevens uit BallJames vertellen meer over de spelers dan scouts langs de lijn...

 
 

Investeerder? Win de Champions League met SciSports

Giels Brouwer stampte met zijn studiefinanciering een sportdatabedrijf uit de grond. Met vele voetbalclubs uit binnen- en buitenland als vaste klant. Brouwer is nu opzoek naar 5 tot 10 miljoen euro om het softwareprogramma dat videobeelden van voetbal omzet in 3D-data verder te ontwikkelen. Gaat hem dat lukken?

 
 

SciSports in 60 seconden volgens oprichter Giels Brouwer

Bekijk hier hoe oprichter Giels Brouwer zijn sportdatabedrijf SciSports in 60 seconden presenteert.

 
 

De Pitch!

Giels Brouwer wil graag de volgende stap zetten met zijn bedrijf. Daarvoor heeft hij wel 5 miljoen euro investeringsbudget nodig. De afgelopen 2 afleveringen van 'Jesse zoekt Uitblinkers' hebben we de voorbereidingen gevolgd. Nu is het zo ver...Bekijk hier hoe oprichter Giels SciSports in 60 seconden presenteert.

 
 

PASPOORT

WIE?
Giels Brouwer, oprichter Scisports/ chef de mission Ball James
WAT?
Voetbal-startup SciSports is een sportdatabedrijf dat 'BallJames' heeft gemaakt. Dit volgsysteem zet voetbalwedstrijden om in 3D-beelden, waardoor er gegevens over de prestaties van spelers wordt verzameld. Zo weet je wie de volgende Lionel Messi wordt. Nou ja... bijna dan.
OPGERICHT?
2012
MEDEWERKERS?
35
 

Het geheim van Startup Fest Europe

Een succesvolle start-up. Wat is het geheim? Hoe deden ze dat bij Apple, Google of Airbnb? Tijdens de opening van Startup Fest Europe in de Beurs van Berlage in Amsterdam was dit de grote vraag. Grote namen uit de Nederlandse en internationale zakenwereld gaven hun gouden tip aan Nederlandse startups.

Na een volle week van match-making, luisteren naar oude rotten en netwerken zullen vele ondernemers nog lang nagenieten van alle inspiratie.