Zelf opzeggen

Overstappen? Daar helpen we u graag bij, ook als u het liever zelf doet. Volg de onderstaande stappen en stap gemakkelijk over naar Ziggo.

Stap nu over naar Ziggo

Wij helpen u graag met de beste oplossingen voor uw onderneming. Neem eens een kijkje op onze pakketpagina’s of stel gewoon uw eigen pakket samen

Tijdens uw overstap begeleiden wij u stap voor stap. En heeft u vragen? Dan staan we natuurlijk voor u klaar.

 

Zelf opzeggen

Overstappen naar een zakelijk abonnement van Ziggo? Volg dan de 5 stappen. Wij leggen u via de onderstaande informatie uit hoe u stap voor stap overstapt. Zodat u altijd in business bent en blijft.

Stapt u over naar Connect MKB? Eén vast contactpersoon bij Ziggo zal u stap voor stap begeleiden tijdens uw overstap. Tevens kunt u bij uw vaste contactpersoon altijd terecht voor eventuele vragen.

Controleren

1. Controleren

  • Zoek in het contract van uw huidige aanbieder uw contract- en opzegtermijn op. Probeer bij het overstappen te voorkomen dat u dubbel moet betalen en dat uw diensten worden onderbroken.
  • Let op wanneer u uw huidige contract voor de afgesproken einddatum beëindigt. In sommige gevallen betaalt u een afkoopsom aan uw huidige aanbieder.
  • Wij kunnen u helpen om uw overstapgegevens bij uw huidige provider op te vragen. Geef ons toestemming om deze gegevens voor u op te vragen.
  • Ligt de opzegdatum van uw huidige abonnement verder dan 4 maanden in de toekomst? Laat dan uw gegevens achter via dit formulier. Wij sturen u dan een herinnering zodra u kosteloos naar Ziggo kunt overstappen.
Bestellen

2. Bestellen

Bestel gemakkelijk de dienst(en) die u wilt ontvangen. Doe dit tijdig en voorkom dat uw diensten onderbroken worden.

Neem gemakkelijk uw huidige telefoonnummer(s) gratis mee.
Wanneer u overstapt naar Ziggo kunt u uw huidige telefoonnummer(s) gewoon behouden. Wij regelen de opzegging van uw telefoonnummer(s) bij uw huidige aanbieder. U hoeft hiervoor zelf verder niets te regelen.

Kijk voor meer informatie onder de tab 'Nummerbehoud'.

Zeg uw nummer niet zelf op. Want dan kunnen we uw huidige vaste nummer niet overnemen.

Bevestigen

3. Bevestigen

  • Na uw bestelling ontvangt u een bevestigingsmail.
  • Wij nemen automatisch telefonisch contact met u op om uw overstap naar Ziggo in orde te maken. Ook maken wij een gratis installatieafspraak met een monteur op een door u gekozen moment.      
  • Binnen één week krijgt u een schriftelijke bevestiging van uw bestelling. Daarin kan u alles nog eens rustig nalezen. In deze bevestiging staat ook de verwachte datum waarop we uw abonnement leveren.
Levering

4. Opzeggen

  • Nadat u weet wanneer we uw nieuwe dienst(en) komen installeren kan u uw huidige abonnement(en) per die datum opzeggen. Houd daarbij wel rekening met uw contract- en opzegtermijn.
  • Op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder leest u hoe u uw huidige abonnement(en) opzegt. Na het websiteadres typt u /opzeggen. Bijvoorbeeld: www.aanbieder.nl/opzeggen.
  • U kunt bij ons gemakkelijk uw eigen opzegbrief maken. Zo zegt u eenvoudig uw abonnement bij uw huidige aanbieder schriftelijk op.

Heeft u aangegeven dat u uw huidige telefoonnummer(s) wilt behouden?
Zeg voor de zekerheid na uw overstap uw telefoonaansluiting bij uw huidige aanbieder op. Zo voorkomt u dat u dubbel moet betalen en uw telefoondiensten ongewenst doorlopen.

Heeft u internet via een kabel-, glasvezel- of DSL- aansluiting en stapt u over naar een ander type aansluiting?
Dat ligt net wat ingewikkelder, daarom adviseren we u uw huidige abonnement minimaal twee weken ná de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement op te zeggen.

Levering

5. Leveren

Na uw bestelling nemen wij contact met u op voor het maken van een installatieafspraak op een door u gekozen moment. De afspraak staat ook in uw bevestigingsbrief. Onze monteur komt de dienst(en) gratis bij u installeren en zorgt dat alles perfect werkt, zodat uw diensten niet onderbroken worden.

Bekijk de procesbeschrijving zakelijk overstappen voor alle telecomaanbieders

Extra zekerheid? Leun lekker achterover en vertrouw op de Ziggo Overstapservice.

Opzegbrief

Zeg zelf uw abonnement op bij uw huidige provider. U kunt dit gemakkelijk schriftelijk doen met onze opzegbrief. Vul de onderstaande velden in en genereer zo automatisch uw opzegbrief.

Opzegbrief

Bedrijfsgegevens

  1. Voer uw bedrijfsnaam in.
  2. Voer uw straat in.
  3. Voer een geldig huisnummer in. Zet eventuele toevoegingen in het daarvoor bestemde veld. Voer een geldig huisnummer in. Zet eventuele toevoegingen in het daarvoor bestemde veld.
  4. Voer een geldige postcode in. Voer een geldige postcode in.
  5. Voer uw vestigingsplaats in.
  6. Voer uw contactpersoon in.
  7. Dit is een verplicht veld Geen geldig email adres
  8. Geen geldig telefoonnummer

Gegevens huidig contract

  1. Voer uw provider in.
 

Nummerbehoud

Neem gemakkelijk uw huidige telefoonnummer(s) gratis mee.
Wanneer u overstapt naar Ziggo kunt u uw huidige telefoonnummer(s) gewoon behouden. Wij regelen de opzegging van uw telefoonnummer(s) bij uw huidige aanbieder. U hoeft hiervoor zelf verder niets te regelen.

Zakelijk Bellen bij Connect ZZP

Het behouden van uw huidige telefoonnummer(s) kan op één van de volgende twee manieren:

  1. Door dit direct door te geven bij uw bestelling.
  2. Via het formulier voor nummerbehoud.
  3. Via de Ziggo machtigingskaart voor nummerbehoud die u ontvangt bij de bevestigingsbrief van uw abonnement.

U kunt maximaal twee telefoonnummers meenemen. Eventuele overige nummers komen te vervallen. Zeg uw telefonie-abonnement nooit zelf op als u uw nummer(s) wil behouden. Wij kunnen dan uw nummer(s) niet meer overnemen. Controleer de opzegtermijn van uw abonnement bij uw huidige provider om verrassingen te voorkomen.

Zakelijk Hosted Bellen bij Connect MKB

Bij Zakelijk Hosted Bellen van Ziggo kunt u onbeperkt en kosteloos vaste telefoonnummers meenemen. Geef uw telefoonnummers en de onderlinge samenhang daarvan (uw nummerplan) aan ons door en wij regelen de opzegging van uw telefoonnummer(s) bij uw huidige aanbieder.

Zeg uw nummer niet zelf op. Want dan kunnen we uw huidige vaste nummer niet overnemen.

Vragen over nummerbehoud

Kan ik mijn ISDN-nummers meenemen naar Zakelijk Bellen van Ziggo?

U kan uw eerste lijn van het ISDN-hoofdnummer meenemen. Voor een eventuele tweede lijn neemt u één van de andere nummers mee. Gebruik de machtigingskaart voor het aanvragen van nummerbehoud. Hierboven leest u hoe dat werkt. Alle informatie over ISDN2Alle informatie over ISDN30

Werkt mijn fax met Zakelijk Bellen van Ziggo?

Analoge faxen werken meestal goed met Zakelijk Bellen van Ziggo. Echter, wij kunnen een goede werking van uw faxapparaat niet garanderen. Speciale ISDN-faxtoestellen werken niet in combinatie met Bellen van Ziggo.

Heb ik een ander telefoontoestel nodig voor Zakelijk Bellen van Ziggo?

Gebruikt u een analoog (DECT) telefoontoestel? Dan kan u dat blijven gebruiken. Pulse, ISDN en SIP-toestellen worden niet ondersteund.

Houd rekening met de looptijd van uw contract bij uw huidige telefonieaanbieder en controleer de voorwaarden om verrassingen te voorkomen. Neem voor meer informatie contact op met uw huidige aanbieder.

Kan ik mijn bestaande telefoons gebruiken bij Zakelijk Hosted Bellen van Ziggo?

Zakelijk Hosted Bellen wordt ondersteund in combinatie met een aantal IP-telefoontoestellen van Cisco. Een overzicht van de ondersteunde telefoontoestellen vindt u in de dienstbeschrijving van Zakelijk Hosted Bellen.

Ik heb aangegeven dat ik mijn huidige telefoonnummer(s) wil behouden. Moet ik voor de rest nog iets doen?

Wij regelen de opzegging van uw telefoonnummer(s) bij uw huidige aanbieder. Zeg voor de zekerheid na uw overstap wel uw telefoonaansluiting bij uw huidige aanbieder op. Zo voorkomt u dat u dubbel moet betalen en uw telefoondiensten ongewenst doorlopen.

 

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe behoud ik mijn telefoonnummers?

Ziggo zorgt ervoor dat u uw telefoonnummers behoudt en dat u op betreffende nummers bereikbaar blijft. Geef daarom bij ons duidelijk aan welke nummers u wilt behouden. Zie ook de tab 'Nummerbehoud'.

Kan ik mijn huidige apparatuur blijven gebruiken?

Sommige analoge telefoontoestellen, faxen, frankeermachines en deuropeners werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze apparaten mogelijk niet meer. We bespreken graag de mogelijkheden met u.

Kan ik mijn PIN- en Alarmvoorzieningen blijven gebruiken?

Sommige PIN- en Alarmvoorzieningen werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze diensten mogelijk niet meer. Bespreek uw overstap met ons, zodat u zeker weet dat u deze voorzieningen kan blijven gebruiken.

Behoud ik mijn vaste IP-adressen?

IP-adressen zijn niet overdraagbaar naar een nieuwe aanbieder. U kunt bij ons nieuwe vaste IP-adressen aanvragen.. We bespreken graag met u hoe u uw randapparatuur opnieuw moet instellen.

Kan ik na de overstap gebruik blijven maken van mijn e-mailadressen?

Niet-aanbiedergebonden e-mailadressen kan u na de overstap gewoon blijven gebruiken. Heeft u aanbiedergebonden e-mailadressen (bijvoorbeeld jan@telecomaanbieder.nl), dan kunt u die niet meenemen naar uw nieuwe aanbieder. U kan bij ons nieuwe e-mailadressen aanvragen.

Welke diensten komen bij de overstap te vervallen?

Neemt u bij één aanbieder meer diensten af zoals internet, bellen en tv? Dan zijn deze mogelijk gebundeld in één contract. Bij beëindiging van dit contract, komen alle diensten die onderdeel uitmaken van de bundel te vervallen.

Kan ik mijn huidige clouddiensten blijven gebruiken?

Als clouddiensten (zoals bijvoorbeeld Microsoft Office 365) onderdeel uitmaken van een bundel die u opzegt, komen deze mogelijk te vervallen. Bestel een overeenkomstige clouddienst voor gebruik na de overstap en bespreek de migratiemogelijkheden met ons.

 

Stel zelf uw pakket samen

Succesvol ondernemen voor ZZP'ers

Alles uit uw onderneming halen? U weet het beste wat u daar voor nodig heeft. Stel daarom bij ons zelf uw pakket samen en pas deze weer aan. Wanneer u wilt.

 
 

Direct bestellen of heeft u een vraag?

Bestellen

0800 - 0640

Klantenservice

0800 - 0620

Bel mij terug

Bel mij nu