Zo geregeld

Overstappen is zo geregeld. Je moet er alleen op letten dat je het oude abonnement op het juiste moment opzegt en aangeven of je je telefoonnummers wilt houden. Wil je onze zakelijke menukaart nog even zien? Een overzicht van onze producten vind je op de zelf samenstellen pagina.

Niet zelf alles regelen? Gebruik dan onze Overstapservice, dan regelen wij het voor je.

Regel het zelf in 5 stappen

Besluit genomen? Volg deze vier stappen en je kunt snel aan de slag met onze zakelijke producten.

5. Controleer je huidige contract

Pak het contract met de huidige provider erbij en noteer de contract- en opzegtermijn. Kun je die niet vinden? Geef ons toestemming en we vragen de informatie voor je op. Je wilt dubbele kosten vermijden dus kies voor een overstapdatum na de huidige contractperiode. Eerder overstappen kan natuurlijk, maar hou dan rekening met de afkoopsom in het contract van je oude provider.

Wil je het overstappen nu regelen maar loopt je huidige contract nog langer dan 3 maanden? Laat dan je gegevens achter. We sturen dan een herinnering zodra je kosteloos naar Ziggo kunt overstappen.

4. Bestel

Plaats de bestelling. Let erop dat je het abonnement bij je oude provider binnen 3 maanden afloopt. 

3. Nummerbehoud regelen

Je kan je huidige telefoonnummers gemakkelijk en gratis meenemen. Wij regelen de opzegging van de telefoonnummers bij je oude provider. Lees alles over nummerbehoud.

2. Maak een afspraak voor installatie

Na het plaatsen van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Neem dan contact met ons op. We plannen een gratis installatieafspraak met een monteur op een moment dat je het beste uitkomt. Daarna ontvang je binnen een week de schriftelijke bevestiging van de bestelling. Daarin staat de verwachte leveringsdatum.

1. Zeg je oude abonnement op

Wanneer je de aansluitdatum van het Ziggo abonnement hebt, zeg je het abonnement bij je oude provider op. Doe dat via de website van je oude provider. Typ /opzeggen achter de URL van die provider (bijvoorbeeld kpn.com/opzeggen) en volg de instructies. Of maak een opzegbrief en stuur die naar je huidige provider.

Handig om te weten

Kan ik mijn huidige telefoonnummer(s) houden? En hoe werkt nummerbehoud?

Ja, dat kan. Geef tijdens het bestellen de  telefoonnummers op die je mee wilt nemen. Die nemen we over van je oude provider en we zeggen het contract bij je huidige provider voor je op. Zeg het nummer niet zelf op. Want dan kunnen we het huidige vaste nummer niet overnemen. En hou er rekening mee dat je maximaal twee telefoonnummers mee kunt nemen. Eventuele extra nummers vervallen dan.

Het behouden van je huidige telefoonnummer(s) kan op één van de volgende manieren:

  • Geef het direct door bij de bestelling
  • Geef het door via het formulier voor nummerbehoud
  • Vul de machtigingskaart voor nummerbehoud in die je ontvangt bij de bevestigingsbrief van je abonnement
Kan ik mijn huidige apparatuur blijven gebruiken?

Sommige oudere analoge telefoontoestellen, faxen, frankeermachines en deuropeners werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze oudere apparaten mogelijk niet meer. Neem contact op om de alternatieven te bespreken.

Kan ik mijn PIN- en Alarmvoorzieningen blijven gebruiken?

Dat hangt er vanaf. Sommige PIN- en Alarmvoorzieningen werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar het nieuwere VoIP, kan het voorkomen dat deze diensten niet meer werken. Neem contact op om de alternatieven te bespreken.

Kan ik meerdere vestigingen tegelijk verhuizen?

Dat kan. Het is alleen niet mogelijk om in één aanvraag meerdere vestigingen op te geven voor de Overstapservice. Dat doe je per vestiging.

Kan ik zaken als clouddiensten, IP-adressen en e-mailadressen behouden?

Nee, als je overstapt vervallen de diensten die aan het abonnement van je oude provider gekoppeld zijn. Denk daarbij aan clouddiensten (bijvoorbeeld Microsoft Office 365), e-mailadressen (bijvoorbeeld henk.krol@kpn.com) en vaste IP-adressen. 

Gelukkig bieden we prima alternatieven. En we helpen met het instellen van je apparatuur zodat alles meteen werkt. Bekijk onze aanvullende producten of neem contact op voor meer uitleg.

 
 

De Overstapservice gebruiken?

 

Bel en bestel

Direct telefonisch bestellen? Hou het contractnummer en de einddatum van je huidige abonnement bij de hand en bel onderstaand telefoonnummer. Of laat je nummer achter, dan bellen we je terug.

0800 - 0640 (gratis)

7 dagen per week van 8.00 tot 22.00 uur

Of we bellen je terug

Bel me nu