Telefonie Plus

Telefonie Plus was een abonnement voor zakelijk bellen bij Ziggo. Het is niet meer mogelijk dit abonnement te bestellen, maar als je er al een abonnement op hebt, blijft het gewoon werken. Hier lees je er meer over.

Telefonie Plus specificaties

Telefonie Plus bestaat uit:

  • in totaal maximaal 4 buitenlijnen
  • 2 met een ISDN-aansluiting
  • 2 voor de analoge aansluitingen
  • ISDN2-ondersteuning
  • aparte voicemail per telefoonlijn
  • nummerweergave

Ondersteunde ISDN-apparatuur

  • een ISDN2-aansluiting met een S0-bus met MSN
  • point-to-multi-pointaansluiting
  • spraak via ISDN

Niet ondersteunde ISDN-apparatuur

  • ISDN-data (64Kb/s) en datacommunicatie via het D-kanaal
  • ISDN2-trunking variant met 1 of meerdere ISDN2’s
  • trunking en point-to-pointaansluiting voor ISDN (PABX)

Telefooncodes

  • wisselgesprek aanzetten: *42#
  • wisselgesprek uitzetten: #42#
  • wisselgesprek eenmalig uitzetten: #43#
  • wisselgesprek aannemen: Flash + 2
  • wisselen tussen twee gesprekken: Flash + 2
  • drieweggesprek instellen: Flash + 3
  • laatst gebruikte nummer herhalen: ##
  • laatst ontvangen nummer herhalen: *69#
  • directe doorschakeling naar voicemail aanzetten: *211233#
  • directe doorschakeling aanzetten: *21 + telefoonnummer#
  • directe doorschakeling uitzetten: #21#
  • doorschakeling bij geen gehoor aanzetten: *61[telefoonnummer]#
  • doorschakeling bij geen gehoor uitzetten: #61#
  • doorschakeling bij bezet aanzetten: *671233#
  • doorschakeling bij bezet uitzetten: #67#
  • bij geen gehoor naar voicemail aanzetten: *611233#
  • bij geen gehoor naar voicemail uitzetten: #61#
  • bij bezet naar voicemail aanzetten: *671233#
  • bij bezet naar voicemail uitnzetten: #67#
  • oproepen zonder nummerweergave weigeren: *41#
  • oproepen zonder nummerweergave toestaan: #41#

Veelgestelde vragen

Waarom hoor ik geen wachttoon als een tweede persoon me belt?

Wellicht heb je een huiscentrale waarop het wisselgesprek niet goed werkt. Raadpleeg de leverancier of de handleiding van de huiscentrale. 

Kan ik IP-telefoons gebruiken?

IP-telefoons worden niet ondersteund en kunnen niet worden aangesloten op de analoge poort of de ISDN-poort van het modem. 

Ik hoor wachttonen, maar krijg geen contact met de tweede persoon. Hoe komt dat?

Je hebt waarschijnlijk de flashtoets of de haak niet stevig genoeg ingedrukt. 

Waarom hoor ik niks wanneer mijn gesprekspartner ophangt?

Je hebt niet gewisseld naar de wachtende gesprekspartner. Met de flash-toets kun je wisselen naar de wachtende gesprekspartner.

Waarom hoor ik nog steeds wachttonen als wisselgesprek tijdelijk heb uitgeschakeld?

De tijd tussen wisselgesprek uitschakelen en het intoetsen van het telefoonnummer is te lang. Je hebt maximaal 10 seconden tussen wisselgesprek uitschakelen en het intoetsen van het telefoonnummer.

Ik hoor onbekende tonen tijdens mijn telefoongesprek. Wat kan dat zijn?

Dat is een wisselgesprek. Een tweede beller probeert je te bereiken.

Binnenkomende faxen komen niet goed over. Hoe los ik dat op?

Door een binnenkomend wisselgesprek worden faxen verstoord. Zet wisselgesprek eenmalig uit. 

Kan ik Carrier Select of Carrier Preselect gebruiken?

Carrier Select en Preselect kan niet worden gebruikt om te bellen met een andere aanbieder.