Smartcards

Een smartcard is het rechthoekige plastic pasje wat in je digitale ontvanger zit. Je ontvanger heeft een smartcard nodig om de zenders in je pakket te laten zien. Hier lees je alles over het aanvragen, activeren en oplossen van foutmeldingen van smartcards.

 
 
 
 

Over smartcards

Mediaboxen en Ziggo CI+ Module noemen we digitale ontvangers. Elke digitale ontvanger heeft een smartcard waarop je zenderpakketten staan geactiveerd. Zo weet het apparaat welke zenders je kunt bekijken. De meeste smartcards zitten aan de voor- of zijkant van je ontvanger gestoken en zien eruit als een pinpas. De enige uitzondering is de Ziggo Mediabox XL. Die heeft een virtuele smartcard die je niet kunt zien of eruit halen.

Smartcard aanvragen

Het is niet meer mogelijk om een losse smartcard te bestellen. Je kunt wel eenvoudig een gloednieuwe digitale ontvanger inclusief smartcard bij ons bestellen voor maar een paar euro per maand. Bekijk het aanbod. Hoeveel extra ontvangers je kunt bestellen hangt af van je abonnement:

Ik heb Horizon TV

Play Complete abonnement

Bij een abonnement met Horizon TV krijg je standaard 1 Horizon Mediabox. Je kunt daarnaast nog 4 extra digitale ontvangers bijbestellen waarvan maximaal 2 Horizon Extra Mediaboxen. Bestel eenvoudig online.

Ik heb géén Horizon TV

Play Start of ander abonnement

Bij een televisieabonnement zónder Horizon TV kun je maximaal 3 digitale ontvangers bestellen. De eerste ontvanger krijg je van ons als je een Play Start abonnement neemt. Je kiest zelf of je CI+ modules, mediaboxen of een combinatie van die twee wilt. Bestel eenvoudig online.

Ik heb TV op Maat

Grootzakelijk abonnement

Met een Grootzakelijk abonnement kijken we samen wat de beste oplossing is om je onderneming te voorzien van extra digitale televisie. Dit is bijvoorbeeld interessant als je een hotel, verzorgingshuis of sportschool wil uitrusten met extra tv's. Bel ons op 088 123 9500 (normaal tarief) voor meer informatie.

 
 

Smartcard activeren

Als je een digitale ontvanger bij Ziggo bestelt activeren we vooraf de meegeleverde smartcard. Dat hoef je dus zelf niet meer te doen. Wil je een losse smartcard activeren die je nog in de kast hebt liggen of 2e hands hebt gekocht of overgenomen van een andere Ziggo klant? Dat is helaas niet mogelijk. Je kunt wel eenvoudig een gloednieuwe digitale ontvanger inclusief smartcard bij ons bestellen voor maar een paar euro per maand.

 
 

Smartcard de-activeren

Wil je een smartcard deactiveren, opzeggen of beëindigen? Of dat kan en hoe je dat doet verschilt per type digitale ontvanger:

Ik heb een Mediabox XL

of Horizon Extra Mediabox

De Horizon Mediabox is onderdeel van je abonnement. Je kunt hem dus niet los deactiveren op beëindigen. Een Horizon Extra Mediabox kun je wel los opzeggen en terugsturen. Daarmee wordt de mediabox gedeactiveerd. Neem daarvoor contact met ons op.

Ik heb een andere mediabox of CI+ Module

bijv. Humax, Samsung, Cisco of Homecast

Gebruik je een mediabox van Humax, Samsung, Cisco, Homecast of met een UPC-logo? Of heb je een CI+ module? Neem dan contact op als je de bijbehorende smartcard wil deactiveren. Soms is het mogelijk de smartcard los te deactiveren. In andere gevallen is de smartcard gekoppeld aan je abonnement en is dat niet mogelijk. Hou er altijd rekening mee dat een gedeactiveerde smartcard niet opnieuw aan je abonnement of dat van iemand anders gekoppeld kan worden.

Ik heb TV op Maat

of een ander Grootzakelijk abonnement

Een smartcard die gekoppeld is aan een Grootzakelijk abonnement kun je telefonisch laten deactiveren door te bellen naar 088 121 2500 (normaal tarief).

 
 

Smartcard foutmeldingen

Zie je na het aanzetten van je mediabox of CI+ module een foutmelding op je scherm? Bijvoorbeeld E-16, E-30, i-55 of een melding die aangeeft dat de zender niet toegankelijk is of in je abonnement zit? Los het eenvoudig op met ons stappenplan.

Nu je zenders herstellen

Foutmeldingen bij TV op Maat

of ander Grootzakelijk abonnement

Krijg je een foutmelding op 1 of meer van de digitale ontvangers binnen je TV op Maat abonnement? Los het eenvoudig op door de smartcards te heractiveren

Let op, deze pagina werkt alleen voor TV op Maat abonnementen. 

 
 

Meestgestelde vragen

Hoe lang heb ik garantie als ik een extra digitale ontvanger bestel?

Maak je geen zorgen over de garantieperiode. Die is er niet want je hebt het apparaat in bruikleen. Wij zorgen ervoor dat je altijd een werkende ontvanger in huis hebt.

Hebben jullie ook interactieve CI+ Module?

In sommige regio's in Nederland is het mogelijk om ook interactieve diensten zoals Ziggo On Demand te gebruiken met een CI+ Module. Dit hangt naast je locatie ook af van het merk en model van je televisie.

Controleer of je tv en locatie geschikt zijn

Heeft de informatie op deze pagina je geholpen?

bezoekers bekeken vorige week deze pagina.

Vertel ons waarom…

Vertel ons waarom…

Bedankt

Bedankt voor je feedback! Je helpt ons er enorm mee om onze website nog beter te maken.

Snel een persoonlijk antwoord

Chat

Op werkdagen tot 21.00 uur. Op zaterdag tot 18.00 uur. 

 
 

Contactformulier

Op werkdagen vanaf 21.00 uur. Op zaterdag vanaf 18.00 uur.

 
 

Facebook

Elke dag van 08.00 tot 22.00 uur.