Stappenplan gebruiksklaar maken VoIP-telefooncentrale

Stappenplan gebruiksklaar maken VoIP-telefooncentrale

Met onderstaand stappenplan maak je je telefooncentrale gebruiksklaar. Ga er maar even goed voor zitten, want het zijn aardig wat stappen. Maar... je beloning is dan ook een goed werkende VoIP-telefooncentrale.

Voordat je begint: zorg ervoor dat je de geluidsbestanden (zoals de ingesproken boodschap voor het keuzemenu en de wachtmuziek) alvast klaar hebt liggen. Dat scheelt tijd. Zorg er vervolgens voor dat je ingelogd bent, dan kunnen we aan de slag. Ter voorbereiding volgen hieronder de stappen die in ieder geval aan bod komen:

  • gebruikers toevoegen 
  • toestellen toevoegen
  • toestellen koppelen

Daarnaast kun je je telefooncentrale ook nog finetunen met:

  • aanmaken keuzemenu
  • aanmaken belgroepen
  • instellen telefonische vergaderruimte
  • instellen wachtmuziek
  • standaard doorverbinden niet-gebruikte nummers

Gebruiker(s) toevoegen

Laten we beginnen met het toevoegen van gebruikers aan je telefooncentrale, met een actief gebruikersprofiel, een telefoonnummer en/of een extensie. Onder een gebruiker verstaan we een medewerker, maar ook een vergadertelefoon of een telefoon bij de receptie.

a.

Klik in het hoofdmenu aan de rechterkant op Gebruikers.

b.

Klik vervolgens op Gebruiker toevoegen.

c.

Vul de volgende velden in:

  • Creëer gebruikersaccount: vink aan als de nieuwe gebruiker toegang nodig heeft tot de online beheertool.
  • Voornaam: de voornaam van de gebruiker.
  • Achternaam: de achternaam van de gebruiker.
  • E-mail: het (unieke) mailadres van de gebruiker. De gebruiker ontvangt op dat adres een mail met inloggegevens voor toegang tot zijn account.
  • Beheerder: een vinkje maakt de gebruiker tot beheerder van de telefooncentrale. Er moet minimaal één beheerder zijn van de telefooncentrale.
  • Nummer: telefoonnummer dat je aan de gebruiker toewijst. Maak een keuze uit de lijst met beschikbare telefoonnummers.
  • Extensie: het interne verkorte nummer van de gebruiker, afgeleid van het telefoonnummer of door jezelf ingevuld.
  • Nummerweergave: telefoonnummer dat wordt weergegeven op de telefoon van degene die de gebruiker belt. Dat kan zijn:
    • eigen nummer: het telefoonnummer van de gebruiker.
    • afgeschermd: geen telefoonnummer (anoniem).
    • gebruikers: het telefoonnummer van een andere gebruiker.
    • groepen: het telefoonnummer van een belgroep waar de gebruiker onderdeel van uitmaakt. 
  • Gebruikersprofiel: geef aan of de gebruiker de beschikking krijgt over een Publiek profiel of Medewerkerprofiel op zijn toestel.
  • Blokkeren anoniem inkomende gesprekken: anonieme gesprekken (zonder getoond telefoonnummer) worden geblokkeerd. Alleen beschikbaar bij het profiel Medewerker.
  • Belrestricties: stel een belbeperking in voor de gebruiker. Bijvoorbeeld:
    • geen
    • blokkeren betaalnummers (090x)
    • blokkeren betaalnummers (090x) en internationale bestemmingen (00) 
    • blokkeren internationaal (00) 
    • auto line service/suspension: er kunnen geen nummers worden gebeld, behalve noodnummer (112), politie (0900 - 88 44) en de Ziggo zakelijke Klantenservice (0800 - 0620).
  • PIN voor opheffen (tijdelijke) belrestricties: pincode om belrestricties te omzeilen. Als de pincode 7890 is en je wilt 0900 - 123 45 67 bellen, kies dan *80*789009001234567. Deze optie is alleen beschikbaar voor medewerkerprofielen.

d.

Klik op Opslaan om de toestellen toe te voegen of herhaal deze stap om andere gebruikers toe te voegen.

 
 

Kom je er niet uit?

Klantenservice

0800 - 0620

(Gratis)

Dagelijks bereikbaar van 8.00 – 22.00 uur

Kijk voor andere opties bij:

Contact