Installatie-checklist

De Zakelijk Internet diensten zijn besteld, de monteur is ingepland en binnenkort is je bedrijf online via Ziggo. Voordat de monteur komt is het belangrijk om er zeker van te zijn dat alles in orde is, zodat hij zonder problemen aan de slag kan. Met deze checklist ben je in 3 stappen klaar voor de installatie.

1. Check de hoofdaansluiting

De hoofdaansluiting is het punt waar Ziggo het pand binnenkomt. Op die plek zal de monteur de installatie uitvoeren. Om de installatie vlot te laten verlopen is het fijn als je de monteur direct kunt aanwijzen waar de hoofdaansluiting zit. Je herkent de hoofdaansluiting aan:

  • een witte of beige wandcontactdoos
  • een groene coaxkabel die in de wandcontactdoos gaat

Twijfel je, omdat er bijvoorbeeld meerdere wandcontactdozen in het pand aanwezig zijn? Schroef dan het afdekplaatje aan de voorkant van de wandcontactloos los. Je ziet vervolgens wat de kleur is van de kabel die in de wandcontactdoos gaat.

Geen hoofdaansluiting gevonden?

Het kan voorkomen dat de hoofdaansluiting moeilijk te vinden is. Zonder hoofdaansluiting kan de installatiemonteur Zakelijk Internet niet installeren. Bel ons daarom zo snel mogelijk als je de hoofdaansluiting niet kunt vinden. Dan gaan we samen op zoek.

2. Check de stroomaansluiting

Voor internet plaatst de monteur een Connectbox. De Connectbox heeft naast een signaal vanuit Ziggo ook stroom nodig. Daarom is het belangrijk dat er binnen een afstand van 1,5 meter vanaf de Ziggo hoofdaansluiting een stopcontact of stekkerdoos aanwezig is. 

Geen stroomaansluiting?

Geen stopcontact in de buurt van de Ziggo hoofdaansluiting? Laat dan een stopcontact aanleggen voor de installatiemonteur Zakelijk Internet komt installeren. Het is begrijpelijk dat hierdoor misschien de installatieafspraak verplaatst moet worden. Wil je het ons dan even laten weten?

3. Check of het installatiepakket binnen is

Het installatiepakket voor Zakelijk Internet sturen we vooraf op. De monteur installeert het pakket vervolgens op locatie. Het is dus belangrijk dat het installatiepakket aanwezig is in het pand waar de installatie moet plaatsvinden. Controleer je even of het pakket binnen is?

Geen installatiepakket ontvangen?

We sturen het installatiepakket via PostNL op naar het pand waarvoor Zakelijk Internet aangevraagd is. Controleer daarom eerst of er een briefje van PostNL in de brievenbus zit. Geen melding van PostNL gevonden? Bel ons dan vóór de installatiedatum zodat we je alsnog op tijd van een installatiepakket kunnen voorzien.

Nog geen installatieafspraak gemaakt?

Heb je nog geen afspraak voor de installatie? Neem dan contact op met onze zakelijke Klantenservice via 0800 - 0620 (gratis). We zijn iedere dag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur.